@ZloR:
Ofte så blander folk mdma sammen med amfetamin. Hvilket gør det svært at sove. Eller hvis det har været et meget tankefyldt mdmatrip kan det være svært at finde den helt rigtige ro.
Og det giver en psykisk effekt at fx tage en benzo, som i form af diazepam når man skal til at sove. Så er man sikker på at man får sovet godt igennem.
Hvis man der i mod tager en høj dose opiater, kan det være svært at falde i søvn. Jeg har selv prøvet det nogle gange, hvor at jeg vågner konstant og ligger i et stadie af opiatdrømme, hvor man er halvt vågen og halvt sover. Altså at man sanser hvad der sker omkring en, samtidig med at man ligger og slapper af. Kan være mega lækkert hvis ikke man har noget man skal nå, og er godt opladt med søvn i forvejen. Men hvis man skal være aktiv frisk næste dag, så er det ikke en god ide at tage for mange opiater inden man skal sove, så skal man gerne tænke: "Hmm... jeg vil gerne sove om 4 timer.. Derfor tager jeg ikke flere opiater/opioider nu, så jeg får den gode start på søvnen, men stadig får sovet igennem". Lidt OT men nu kom det alligevel uden problemer :b
On topic: Vælg diazepam. Da det er udviklet til at sove på osv.
Mvh
Obama