Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 09:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 32  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Foran højre højttalere
Er også bedst til forenklet versioner^^ forstår ikk så meget af det andet. men prøver at læse mig frem :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
ZloR skrev:
Nogen der kan forklare mig hvorfor man kan reducere på Methylone og Ikke Mdma?

*Redosere

Det kan du fordi methylone ikke er helt lige så hård med serotoninen som MDMA er.

Også det, ja, det kører en del på dopaminsystemet. Hvorfor nogle sammenligner methylone-tømmermænd med dem fra amf. ;)

ZloR: Nej, du skyder ikke det hele af på en gang, men du tømmer dit forråd mere end du gør ved lone. :)

Beast: Jeg synes alligevel det lyder som en kæmpe mundfuld. Læser du medicinalkemi eller sådan noget? De er vidst ret gode til lige det. :)

Medlem

Geografisk sted: Foran højre højttalere
Fedt så fik jeg også forklaringen hvorfor jeg synes lone minder meget om amf dagen efter^^

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Pas på i ikke retfærdiggør methylon redoseringer/dosisforøgelser ud fra de teorier. Det kan være præcist ligeså skadeligt eller mere som en MDMA redosering.

Medlem

Ja NeXu$, jeg læser lige nøjagtig medicinalkemi ;)
Det er en enorm gigantisk mundfuld, men forhåbentlig en jeg kan bide over når jeg kommer lidt længere ind i studiet!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

StortSnog: jeg retfærdiggør dem ikke, jeg forklarer bare hvorfor det kan være muligt. Det er pissefarligt. Især fordi ved lang tids brug af en genoptagelseshæmmer stiger koncentrationen af serotonin nærmest ekspotentielt. Har læst en artikel med nogle rotteforsøg hvor det blev påvist. Tror det er derfor at jeg fik noget der lignede serotoninsyndrom på en almindelig dosis. Så er MDMA mere sikkert: hvis man redoserer for meget, så virker det ikke.

Beast: det lyder også fedt, jeg har ikke luret jeres jobmuligheder præcist endnu - men overvejer at hoppe derover på kandidaten hvis jeg bryder mig om dem. Lige nu har jeg nok i den kemi jeg har. :P
Nå ja - og I har det fedeste institut på KU (hvis det er der du læser), heldige svin. :P

Medlem

Nope, læser i Århus, men her er nu heller ikke dårligt ^^
Jeg er sikker på at mine erfaringer med stoffer, både RC og ikke-RC, giver mig et helt andet indblik i farmakologien end mine holdkammerater har.
Jobmuligheder er der nok af inden for medicinalindustrien. Ledigheden er praktisk talt begrænset til dem, der er mellem jobs.
Mit drømmejob ville selvfølgelig være at følge i fodsporene på en som Shulgin eller Nichols ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, jeg har virkelig nemt ved de fag. Langt over niveau. :P Haha.
Skal I have sindssygt snit for at læse PhD også?

Admin
Brugeravatar

Beast skrev:
Nope, læser i Århus, men her er nu heller ikke dårligt ^^
Jeg er sikker på at mine erfaringer med stoffer, både RC og ikke-RC, giver mig et helt andet indblik i farmakologien end mine holdkammerater har.
Jobmuligheder er der nok af inden for medicinalindustrien. Ledigheden er praktisk talt begrænset til dem, der er mellem jobs.
Mit drømmejob ville selvfølgelig være at følge i fodsporene på en som Shulgin eller Nichols ;)

Så skal du nok som minimum tage en PhD og en post doc bagefter. Der er praktisk taget ingen jobs som syntesekemiker i dk. Medmindre man har meget erhvervserfaring. Desuden kan syntesekemikere desværre ikke gøre som Shulgin f.eks. Ude hos de store medicinfirmaer bestemmer man vist sjældent, hvad man forsker i. Man skal ihvertfald nyde det mens man læser, at man har rimeligt frie hænder i laboratoriet i løbet af specialet og evt. sin PhD. Idag er det umuligt at lave nogenlunde hæderlig syntesekemi uden udstyr til mange millioner.

Anyways, i det mindste er der bedre jobmuligheder end for molekylærbiologerne :)

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Gogo DIY chemists! Findes der sådan en community? Har kun læst om DIY biopunks :)

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alle skal jo have en PhD hvis de vil forske og ikke arbejde med stenet rutinearbejde... Men mener at medicinalkemikerne direkte kastes ud i at designe synteser. Eller er det mig der ikke fatter noget?

Junior medlem

Har leget en del med AMT og MXE (Methoxetamine) og har fundet dem begge ret venlige.

AMT er noget nær den stærkeste og mest voldsomme psykedeliske stimulering jeg har været ude for, men på samme tid føles det ikke skidt - faktisk er det rimelig behageligt på trods af overstimulering, og nedturen er nærmest en optur.. Et par dages afslappet velbehag. Underligt. Og føler ikke noget afhængighed, hygger bare en gang om måneden! Og jeg mener hygger, man bliver virkelig næstekærlig. Kan næsten ikke beskrive det ordentligt, men jeg er bestemt glad for at jeg prøvede.

MXE er sjovt nok også lidt derhenne af, men dog kan man hurtigt få ret meget indenbords - man kan blive rimelig blank. Ellers er det en rar floaty fornemmelse, og jeg lægger specielt mærke til at lugtesansen forbedres betragteligt på comeuppet? Skægt. Har før rendt rundt i byen og bare lugtet til alting. Det er lidt af det hele, man kan sagtens slappe af på det, men også rende rundt hvis det er det man lyster. Og en smule ryger sparker det for vildt op!

De har begge to nogle fede halluer til fælles i de rigtige doser, men man skal nok ikke regne med at få sovet så meget. Nå ja, og så er det som nogen sikkert har sagt en ret nice blanding.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bozk skrev:
Har leget en del med AMT og MXE (Methoxetamine) og har fundet dem begge ret venlige.

AMT er noget nær den stærkeste og mest voldsomme psykedeliske stimulering jeg har været ude for, men på samme tid føles det ikke skidt - faktisk er det rimelig behageligt på trods af overstimulering, og nedturen er nærmest en optur.. Et par dages afslappet velbehag. Underligt. Og føler ikke noget afhængighed, hygger bare en gang om måneden! Og jeg mener hygger, man bliver virkelig næstekærlig. Kan næsten ikke beskrive det ordentligt, men jeg er bestemt glad for at jeg prøvede.

MXE er sjovt nok også lidt derhenne af, men dog kan man hurtigt få ret meget indenbords - man kan blive rimelig blank. Ellers er det en rar floaty fornemmelse, og jeg lægger specielt mærke til at lugtesansen forbedres betragteligt på comeuppet? Skægt. Har før rendt rundt i byen og bare lugtet til alting. Det er lidt af det hele, man kan sagtens slappe af på det, men også rende rundt hvis det er det man lyster. Og en smule ryger sparker det for vildt op!

De har begge to nogle fede halluer til fælles i de rigtige doser, men man skal nok ikke regne med at få sovet så meget. Nå ja, og så er det som nogen sikkert har sagt en ret nice blanding.

Jeg ville ikke blande de to...
Pas på med den aMT, den skal du ikke tage for ofte, det mistænkes for at være neurotoksisk. :)

Medlem

Jeg har godt nok også en masse god erfaring med at blande MXE og aMT. Jeg har ikke hørt dårligt om kombinationen i hvert fald. Jeg oplever også skærpet lugtesans i den første times tid efter at have indtaget MXE - specielt te synes jeg er rigtig rart af dufte til når jeg mexer :-D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ZloR skrev:
Nogen der kan forklare mig hvorfor man kan reducere på Methylone og Ikke Mdma?

Du kan godt redosere på MDMA.

Citat:
In clinical use, largely in psychotherapeutic sessions of which there were many in the early years of MDMA study, it became a common procedure to provide a supplemental dosage of the drug at about the one and a half hour point of the session. This supplement, characteristically 40 milligrams following an initial 120 milligrams, would extend the expected effects for about an additional hour, with only a modest exacerbation of the usual physical side-effects, namely, teeth clenching and eye twitching.

Kilde: http://www.erowid.org/library/books_onl ... l109.shtml

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

87. Fluoramfetamin (alle isomererne o-, m- og p-fluoramfetamin).

Betyder det 4-FA også er ulovligt?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Admin
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
87. Fluoramfetamin (alle isomererne o-, m- og p-fluoramfetamin).

Betyder det 4-FA også er ulovligt?

Ja. 4-fluoroamfetamin = p-fluoroamfetamin.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg regner med at forsøge mig med BK-MDEA da der er kommet positiv feedback for andre fora. Jeg har ikke kunne finde den på retsinformation men den har muligvis et andet navn derinde, er ethylone lovligt i DK?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

MDEA er forbudt, og ethylcathinone er forbudt, men BK-MDEA er ikke specifikt forbudt. Jeg tror dog den bliver lidt svær at snakke sig ud af hvis forsendelsen skulle blive snuppet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror at man bliver kneppet om det er lovligt eller ej: benægt, benægt, benægt. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]