Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 12:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Incase skrev:
Sinister skrev:
Jeg har mistet mange kærester, meget arbejde, mange venner, misset en uddannelse hvor jeg havde den perfekte læreplads, havde fået det hele smidt i hovedet, alt det fuckede jeg op fordi hashen gjorde mig til en uduelig nar, der ikke kunne tage mig selv eller noget andet seriøst, jeg har mistet mine gode lunger, jeg har mistet rigtig rigtig meget, selv respekten fra folk herinde fra, fordi jeg altid skulle spille dumsmart i mine skæverter hvor jeg troede jeg styrede hele verdenen... har nok også reddet mig et par psykiske lidelser, angst mm..

vent ! ... jeg startede også da jeg var 13.. og gud hvor jeg dog hader mig selv for det den dag idag.

Det betyder dog ikke at alle bliver til en uduelig nar fordi man ryger hash.
Jeg selv, har sidste år tilbage i min udd. (4,5 år). I den periode er der røget en del drågs ned. Inkl. hash på daglig brug det sidste år, so far :lol: Og jeg har da altid klaret mig ok.

:sucks:

Det sagde jeg skam heller ikke noget om ?
Der er jo nogen der kan tåle det, men som nævnt tidligere er det de færreste,
og hvis du sætter dig ned og ryger hash hver dag fra du er 13 tog mange år frem, vil jeg vove at påstår at du ikke kan slippe ustraffet fra det.

Jeg synes bare det kan være lidt farligt at sige sådan noget tåbeligt i sådan en tråd her, helt unødvendigt da mange unge mennesker har det med let at lade sig overbevise om at de er superman og kan klare det hele.

Men altså-->Billede

Senest rettet af Mr.Pink 19 sep 2011 23:31, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Enig, men der er ingen grund til at sætte HR til debat bare for at debattere ("hvor gammel er gammel nok?" fx), og jeg synes kun vi bør opfordre folk til at holde igen, indtil de er 20 eller over efter min mening.
Så må de jo selv vælge, om de vil tage noget før, det kan og skal man ikke forhindre, medmindre personen selvfølgelig er 13 eller 15, altså. Ingen ville formentlig i deres gode sind, anbefale LSD til en 13-16 årig.

Jo ældre jo bedre, og det har jeg snakket med flere om og selv holdt mig til rådet, og det var fint.
Andre kan sikkert tage LSD og lige hvad de har lyst til, når de er under 20 uden problemer, men jeg vil til enhver tid stå fast ved, først at foreslå psykedelika til en interesseret når vedkommende er 20 (- og at jeg selv føler, at personen viser rationalitet og modenhed).
Ydermere er der så meget ungdom at opleve uden stoffer, og får man stoffer for tidligt, kan det medføre en lidt for dejlig forkærlighed til det (taget udelukkende fra oplevelser med venner), som selvfølgelig ikke er gældende for alle men mulig.

Et trip kan, som du selv siger, tage røven på enhver, men jeg tror umiddelbart, at man bedre kan håndtere et negativt trip, hvis man er lidt moden.

Be informed, then choose.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hygge skrev:
NeXu$ skrev:
Det samme med min omgangskreds... Jeg er så glad for at jeg først prøvede stoffer da jeg var ved at være færdig med gymnasiet. Det er som om at stofferne ikke ødelægger så meget som hvis man er i puberteten. Hash er dog det værste synes jeg. De to gange jeg har prøvet det har det smadret mine evner i skolen i flere uger efter - selvom jeg var voksen.

Voksen efter gymnasiet? jeg tror de færreste er voksne efter gym, medmindre de selvfølgelig startede meget sent... og her mener jeg at jeg tror de færreste er voksne efter gym, både fysisk og psykisk.

Min krop er ikke i udvikling (snart går det den forkerte vej! :( ), jeg har ikke taget på de sidste 4 år, heller ej blevet højere - jeg er altså fysisk set voksen nu, da kvinder plejer at indtræde puberteten når vi senest er 14 og varer så 4 år - så ja, jeg er voksen fysisk, jeg kom i puberteten nogenlunde på samme tidspunkt som alle andre piger i min omgangskreds. Det er anderledes for drenge - de kan være 3 år senere på den.
Mentalt ser jeg mig da til at være forholdsvis veludviklet - har da fået ordnet en psykoanalyse inden jeg begyndte på stofferne med den konklusion at jeg var langt mere moden end andre på min alder.
Og jeg tror da det kræver en vis anstændighed i livet at gå på en videregående uddannelse - denne anstændighed afspejles også i ens risiko for at ende i et misbrug.
Jeg har da taget en masse narko i ferien, men har taget en kold tyrker og har ingen abstinenser - hverken fysiske eller psykiske.
Jeg ved godt at der er meget jeg mangler at lære, tror først jeg bliver rigtig voksen hvis jeg får børn.
Så jeg synes ikke du skal fortælle mig om jeg er voksen eller ej. ;) Det har jeg pænt styr på selv. ;)

Medlem
Brugeravatar

Voksen, når du får børn. WTF? Du kan være "voksen" som barn, og "barn" som voksen. Det er idiotisk at inddele mennesket på den måde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg føler at jeg først får ansvar nok i livet til at jeg vil kalde mig selv voksen når andres liv afhænger af mig. :)

Site Webmaster
Brugeravatar

Tråden er helt OT nu, låst.

Ønsker i at diskutere hvornår man er "voksen", så opret en ny tråd.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]