Hygge skrev:
NeXu$ skrev:
Det samme med min omgangskreds... Jeg er så glad for at jeg først prøvede stoffer da jeg var ved at være færdig med gymnasiet. Det er som om at stofferne ikke ødelægger så meget som hvis man er i puberteten. Hash er dog det værste synes jeg. De to gange jeg har prøvet det har det smadret mine evner i skolen i flere uger efter - selvom jeg var voksen.
Voksen efter gymnasiet? jeg tror de færreste er voksne efter gym, medmindre de selvfølgelig startede meget sent... og her mener jeg at jeg tror de færreste er voksne efter gym, både fysisk og psykisk.
Min krop er ikke i udvikling (snart går det den forkerte vej!

), jeg har ikke taget på de sidste 4 år, heller ej blevet højere - jeg er altså fysisk set voksen nu, da kvinder plejer at indtræde puberteten når vi senest er 14 og varer så 4 år - så ja, jeg er voksen fysisk, jeg kom i puberteten nogenlunde på samme tidspunkt som alle andre piger i min omgangskreds. Det er anderledes for drenge - de kan være 3 år senere på den.
Mentalt ser jeg mig da til at være forholdsvis veludviklet - har da fået ordnet en psykoanalyse inden jeg begyndte på stofferne med den konklusion at jeg var langt mere moden end andre på min alder.
Og jeg tror da det kræver en vis anstændighed i livet at gå på en videregående uddannelse - denne anstændighed afspejles også i ens risiko for at ende i et misbrug.
Jeg har da taget en masse narko i ferien, men har taget en kold tyrker og har ingen abstinenser - hverken fysiske eller psykiske.
Jeg ved godt at der er meget jeg mangler at lære, tror først jeg bliver rigtig voksen hvis jeg får børn.
Så jeg synes ikke du skal fortælle mig om jeg er voksen eller ej.

Det har jeg pænt styr på selv.