Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Hvornår skal jeg høste ?
Nu ! spindemiderne når at ødeligge alt 27%  27%  [ 4 ]
Vent en lille uge og hold godt øje med det 40%  40%  [ 6 ]
høst kun det mest modne og hold øje med resten 33%  33%  [ 5 ]
Afgivne stemmer : 15
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Mine planter mangler kun 2 (højst 3 uger) så skal de høstes.
og siden jeg ikke har haft mulighed for at kigge til mine planter hver dag i et længere stykke tid (den mulighed får jeg nu her igen) opdagede jeg idag at der var spindemider, på nogle af planterne var det ret voldsomt, ca 40-50 % af hårende/ perstilerne (eller hvad de nu hedder) er mørke på de fleste af planterne.. nogle er helt nede på 20% vil jeg tro.

Så jeg er nu lidt nervøs... og ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre når der nu ikke er så lang tid til høst igen.. skal jeg fjerne alle blade der viser tegn på miderne? det hørte jeg et sted men vil det ikke bare gøre at de straks går til angreb på nye blade ? og hvad når der ikke er nogle store blade tilbage :S hvad spiser de så ? :(
køber i hvert fald rovmider i morgen, men det helt store spørgsmål jeg gerne vil stille er :

Hvad gør de ? ud over at ødeligge de store blade ?
Kan de ødeligge mine topskud ? begynde at æde af dem også ? jeg er fandme ked af det her.. æv ! alle planterne er godt klistret og dufter sindsygt godt, jeg ved det vil blive en høst jeg ville blive utrolig høj af hvis jeg høstede nu siden alle tricomes er mælkevide, men jeg kunne nu godt tænke mig at noget af røgen nåede at blive en tung stener røg... undskyld hvis jeg skriver lidt mærkeligt har ikke sovet hele natten og været på farten hele dagen.

ødeligger det min høst ? please say no !

Senest rettet af Mr.Pink 20 sep 2011 14:53, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Hvis du bruger 2 sekunder på at læse igennem de tråde her på forsiden, vil du se at dit svar og problem allerede er omdiskuteret, og der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken flere gange ;)

God læser. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har kigget rundt omkring og kan kun finde måder at fjerne det på, eller holde det nede på, og det er jo også fint nok, men det jeg gerne vil vide er hvor meget de sådan set ødeligger ? og om det æder mine topskud også ?

Jeg kan ikke lige finde det, så hvis du mener at have stødt ind i svaret må du meget gerne henvise mig til siden,
eller selv svare på det hvis du gider, da jeg som sagt ikke lige kan finde det nogensteder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
spindemider går i alt, få fat i nogle rovmider hurtigt ;)

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

:( fuuuuuuuuuuuuck..... det gør jeg også i morgen.. men noget siger mig bare at det er for sent.
anyway's tak for dit svar Zh4d0w

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Insekter i indoor grow på første side, som lovet.. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tja jeg må jo være stærreblind siden jeg ikke kan se i det link hvad de gør ved mine topskud.
men tak for det alligevel........ læste iøvrigt på en side at det ikke nytter noget at sætte rovmider ind hvis angrebet er ret fremskredent, nogen der kan bekræfte det ?

og hvad mener de med at de kan "spinde hele ens buds til" jeg ser ikke noget decideret spind, men en masse pletter på bæreblade som nu er ved at blive gule.

Moderator
Brugeravatar

"Spindemider, Tetranychidae, familie af mider, hvoraf nogle laver spind. Spindemider suger saft af friske plantedele, som derpå visner, og flere arter er alvorlige skadedyr i frugtavl og væksthus. "
http://www.denstoredanske.dk/Natur_og_miljø/Landbrug_og_havebrug/Skadedyr_og_skadedyrsbekæmpelse/spindemider

Hold øje med mug. Hvis de kun har en 2-3 uger tilbage, ville jeg nok overveje at høste de mest modne. De er nogle satans kravl.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for dit svar Bismann... suk.. det gjorde lidt ondt at høre :( Ville jo så gerne have noget ordenligt første gang jeg fik en stor høst hjem.

Hold øje med mug ? går spindemider og mug da hånd i hånd ? men høste det mest modne ? mener du at jeg tager de mest
modne skud og klipper af og lader resten stå og se hvordan det klare sig (hvis man altså overhovedet kan det uden at planten kradser af) eller simpelhen bare høste de mest modne planter bare for at redde noget af høsten hvis det endelig skulle gå galt ?
Og så bare lukker rovmider ud på resten af de umodne planter og ser hvordan det går ?

Og når jeg har høstet mine buds, kan jeg så risikere at spindemiderne forsat gnaver i dem imens de tørre eller forsvinder de hurtigt nu når planten ikke holder sig saftig ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hold øje med mug uanset hvad.
Hvis dine planter er modne nu, så hold øje!
jeg var derude i fredags og tjekke igennem for mug. ingen spor af mug!
var derude idag, og måtte høste 2 planter pga mug. Det går hurtigt! Så det er bare med at kigge de mest kompakte skud, og dermed også de mest udsatte skud igennem grundigt.

Moderator
Brugeravatar

Jeg tænkte nu de mest modne planter, men man kan også fjerne enkelte skud, og lade resten af planten modne helt færdig.
Ja mug og spindemider går lidt hånd i hånd, da når blade visner i skud, så rådner de ofte hvis ikke man får fjernet dem, mener i øvrigt også at have læst at der er noget i deres sekret der danner grobund for svamp.
De forvinder rimeligt hurtigt i tørringsprocessen, de fleste af dem anyhow, der vil nok stadig være nogle stykker at finde når det er rygetørt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Okay, jeg høster de mest modne skud i morgen, der er alligevel en pæn sjat, og så lader jeg resten stå overdrysset med rovmider, og følger dem spændt de næste dage til jeg høster resten, det må vel være det eneste at gøre, og hvis det skulle gå helt galt må jeg vel bare trække en masse nol på det.. det skal ikke spildes.. tak igen for dit svar bis.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ingen rovmider at hente nogen steder, for sent på seasonen siger de.
Hvad ville i gøre ? høste det hele ? (afstemning øverst)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Jeg er ved at uddanne mig til Planteskole/væksthus gartner men der mener jeg altså at lige meget hvad kan man altid sætte rovmider ud måske bare lidt flere end normalt hvis der er mange spindemider.

der gik noget tid før de så det i vores ene væksthus. tror der nåede at gå 2-3 uger før de opdagede det og de kom da af med dem igen. det skal lige siges at grunden til der gik så lang tid før de så det var at væksthuset er kæmpe

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fedt, har selv overvejet at uddanne mig som væksthus gartner, men så fik jeg at vide at de bliver behandlet som maskiner og en masse andet gejl, og så droppede jeg det, men jeg kunne ingen rovmider få nogen steder, så har bestilt nogen fra jylland og de sagde at der kunne gå op til en uge før de var fremme... HMPF.....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]