Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey folkens.
Det er ikk længe siden jeg startede mit eget lille grow og nu er jeg så løbet ind i noget jeg har læst kan være ret mange ting.

De nedeste blade virker til stille og rolig at dø hen, og de nye skud der kommer nederst på planten når kun lige at blive gule før de går hen og visner.

Jeg har prøvet at gøre det hele så simpelt så muligt.
Grow:
50% pottemuld.
25% leca-sten.
25% sand.
Frø: Ice.
Hesi supervit.
Vanding med en lettere irreguler tilsætning af supervit, og mildt svingende ph værdi, 6.0-7.0. Hver anden dag, eller når jorden virker før tør.

Lys er ikke et problem.

Der er dog kun en blæser til at køle dem, men da der kun er 4 styks er jeg ret sikker på at en kabinet blæser burde være nok, også selvom blæsten ikk går direkte ind på planterne.

Billede

Billede

Tak for al hjælp!

Junior medlem

Dette symtom fik mine planter også og jeg havede 3.
de var var ca 2 meter høje pot planter. Jeg blev nød til af høste her i sidste uge for ville ikke lave alle blade gå hend og dø :(
Men ellers er høsten super god ;) go ryger

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
øhm.. det er vist helt normalt at plantens nederste blade bliver gule og falder af når den er i blomst.
Det gør mine i hvert fald også så småt, og ud over det har de da helt fint.

Junior medlem

Mine planter der begyndte alle blade en efter en at fald af :)

Junior medlem

Kuma skrev:
øhm.. det er vist helt normalt at plantens nederste blade bliver gule og falder af når den er i blomst.
Det gør mine i hvert fald også så småt, og ud over det har de da helt fint.

De er kun i 5 uge, og jeg har endnu ikk sat dem i blomstring.
Udover det, så begynder det så småt også at brede sig til de højere blade.
Tror jeg flusher dem og ser om det muligvis skulle stoppe denne kedelige udvikling.

Men hvis det nu bare er naturens vilje, skal jeg så bare skære stænglerne der er døende blade på?

Senest rettet af Xlite 16 sep 2011 14:31, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
nej, bare lad dem sidde, planten suger næringen fra bladene til sig, så der er ingen pointe i at pille dem af. Hvis du flusher, så husk at vær opmærksom på, at du også skyller mikronæringsstofferne ud, så hvis din gødning ikke indeholder disse, kan du godt risikere at rende ind i nogle mangelsymptomer...

Junior medlem

Snoezel skrev:
nej, bare lad dem sidde, planten suger næringen fra bladene til sig, så der er ingen pointe i at pille dem af. Hvis du flusher, så husk at vær opmærksom på, at du også skyller mikronæringsstofferne ud, så hvis din gødning ikke indeholder disse, kan du godt risikere at rende ind i nogle mangelsymptomer...

Jeg lader dem side så.

Den pottemuld jeg bruger er godt nok gødet, men som jeg også skrev bruger jeg også Hesi Supervit. Jeg har ikk været i stand til at finde ud af præcis hvad supervit indeholder så jeg kan ikke være sikker på at der er alle makro og mikronæringsstoffer. Begrænset infomation på den lille flaske. Der står at det er 25 vitaminer og aminosyre til planter, men ikk noget om næringsstoffer decideret.
Mon ikk det er noget jeg kan blive ved med at bruge?

Jeg har også tang og basalt mel, men det blev allerede blandet op i jorden fra start.
Jeg er ikk sikker på om jeg bare kan dryse lidt ud over jorden og så lade næste vanding hive det ned, i tilfælde af at supervit overhovet ikk indeholder nogle næringstoffer.
Det kan åbenbart godt være nitrogen mangel.

Tror lige at jeg giver dem 2 dage til at tøre lidt, og se om nogle af symptomerne mindskes.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]