Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 aug 2025 07:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey allesammen. Jeg har røget min del weed efterhånden, og har derfor en aftale med nogle veninder der gerne vil prøve cannabis for første gang. Da jeg og de andre der er med i det her lille projekt er vante rygere er jeg bange for at få røget dem fuldstændigt under, hvilket ville være trist da jeg godt kunne tænke mig at give dem en oplevelse hvor de kommer igennem hele oplevelsen :joint: Har i nogen forslag til hvordan jeg kan give dem en god oplevelse? evt bage eller hvor meget jeg skal komme i jointsne? :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lav en mild joint, og lad dem tage 3 sug hver. Vent 15 min og se hvordan det virker, og så kan de redoserer med 2 sug hvis de føler for det. Det er en sikker fremgangsmetode som sikre at de ikke kommer til at ryge for meget.

Senest rettet af Arthur Spooner 13 sep 2011 10:53, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Hvis du bager, skal du jo selvfølgeligt huske at der kommer til at gå laang tid før de bliver påvirkede, og det kan derfor være meget sværere at dosere.

Hvis det var mig ville jeg starte med at lave en mild joint. Hvor meget der skal i for at kunne kalde den mild, afhænger selvfølgeligt af kvaliteten af røg, men til et par nybegyndere, ville jeg aldrig anbefale mere end 0,2 g i en joint, og så starte med at ryge en halv. Du kan jo altid lave én mere hvis de ikke har fået nok.

Junior medlem
Brugeravatar

jeg havde tænkt mig at lave nogle skunk joints af udmærket kvalitet til dem. Tak for hjælpem :D

Medlem

Jeg kan huske de første par gange jeg røg, var det skunk.
Jeg blev dårlig hver gang, da skunken havde en alt for vild rus.
Hashen var meget mere mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror heller ikke jeg ville ryge skunk med dem. Husk på, at det ikke er sikkert, de faktisk kan tåle cannabis.

Medlem

Lad dem dog ryge det er jo kun hash

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Weed-star skrev:
Lad dem dog ryge det er jo kun hash

Smart kommentar..

Forstå nu folkens, at det hele kommer an på doseringen! Lad da være med at fortælle manden/kvinden, at vedkommende skal holde sig fra skunk, fordi det åbenbart er for kraftig en rus? Kom nu lige ind i kampen..

Cannabis entusiast

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er en smule overrasket over i fraråder skunk. Selv synes jeg couchlock bad trips og dets lige plejer at komme fra klump :/ Men det kan da være jeg skulle købe en klump istedet. Nogen forslag?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
hvorfor er det at det at i siger skunk er lig med griner og hash er det modsatte.
hash er et produkt af den sort cannabis den er lavet på.
er den lavet på ren sativa = griner
er den lavet på ren indica = stoner
det som i skriver er volapyk, kom videre...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Selvom en klump er lavet på ren sativa, kan det stadig godt give en smule couchlock. Når det skal presses til plade bliver det varmet op, og koncentrationen af CBD bliver derfor en del højere end det var da det kom fra planten. Men nej, generelt kan man ikke skære de forskellige typer cannabis over én kam...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jaaz skrev:
Forstå nu folkens, at det hele kommer an på doseringen! Lad da være med at fortælle manden/kvinden, at vedkommende skal holde sig fra skunk, fordi det åbenbart er for kraftig en rus? Kom nu lige ind i kampen..

Personligt synes jeg den er meget anderledes. Skunkrusen er ikke nødvendigvis kraftigere, men synes jeg bliver meget mere nervøs og syret på skunk end jeg gør af hash, og det kan jeg også se dem jeg ryger skunk med gør. Generelt er det et lidt mere "ekstremt trip" end hash.

Medlem
Brugeravatar

Lillebror skrev:
Jaaz skrev:

Personligt synes jeg den er meget anderledes. Skunkrusen er ikke nødvendigvis kraftigere, men synes jeg bliver meget mere nervøs og syret på skunk end jeg gør af hash, og det kan jeg også se dem jeg ryger skunk med gør. Generelt er det et lidt mere "ekstremt trip" end hash.

Det har jo ikke noget med skunk/hash at gøre. Sativa = Trippy. Indica = Bedøvende. Om det er skunk eller hash gør ingen forskel. Du kan sagtens få indica skunk og sativa hash.

Medlem

Første gang jeg røg var der ca 0,8 gram sort nepal i en joint, som jeg delte med en ven og jeg fik over hovedet ikke bad trip og jeg havet en fed aften og trippede for vildt, men lad vær med at lave dem for stærke ville jeg nu også sige.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er indica ligefrem bedøvende? aha :roll:

Bare sig til dem at det er på eget ansvar hvis de suger løs som gal. Jeg har aldrig hørt om ekstreme tilfælde af ubehag første gang man prøver at ryge cannabis.

De fleste vil bare gerne have mere og bliver rent faktisk skuffede over at det ikke virker vildere end alcohol.

Sig til dem at hvis de på forhånd er bekymrede for noget, så skal de endten lade helt være, eller starte roligt ud.

Medlem

Det er lidt ligesom at drikke nogen skal lære det på den hårde måde første gang sådan er det bare der er ingen grund til at gøre hash til noget vildere end alkohol jeg vil faktisk sige det er langt mildere end alkohol

Medlem

Jeg vil gi dem en mild MJ og så køre "3-2-1" på dem, til de kan mærke det .. Men vil nok lige vente nogen minutter mellem hver gang, eller går de nok hurtig død .. ;D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]