Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej derude ! :gud:

Jeg er meget grøn inden for hjemmegrow, dvs. at det faktisk er første gang nogensinde.
Jeg har med stor interesse læst meget på nettet for at få en masse gode fif og info.
Jeg får nogle frø (Formentlig alm. Sativa) af min nabo som jeg smider i jorden, og vupti, så står der en plante, jeg har klippet lidt i den under væksten, og den har stået op ad en næsten sydvendt mur. Gødning har der heller ikke været meget af, ikke mere end en smue blomstergødning en sjælden gang imellem, og en elkelt gang substral pinde.

Den har blomstret i lang tid nu, fik ikke skrevet datoen ned for hvornår det startede (Dumt!).
Jeg vil sige at 70-80 % af de hvide hunblomstting, at de er godt brune/mørk røde og det har jeg læst mig frem til at det er et udemærket tildspunkt til høstning.
MEN!... Jeg synes at mine buds er meget små, og jeg har ikke kunne finde noget ordentligt svar på hvor normalt det er?
De er godt klistrede og fyldt med hvide prikker af harpiks.
Så her følger nogle billeder i kan se, i håb om i kan fortælle mig om den er klar til høstning. :D
Jeg undskylder for mine foto-evner allerede nu... :?

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Junior medlem

Slet ingen derude der vil fortælle mig om jeg kan høste ? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
jeg synes ikke du skal høste nu (: de kan sagtens blive større end det der

tjekhttp://www.dcfonline.dk/cf

Medlem

Du skal høste når plante har 60-80% røde/brun hår

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: De Pjip Amsterdam
Mit bud vil være de skal stå meget længere. Jeg har nogle hvor et par af skudene lige er blevet rigtig brune, og dine ser ud til at have en god tid foran sig endnu.

Hvis det kan lade sig gøre, må du gerne tage et rigtig nær-billede af skudene.

edit: Tror lyset gør jeg ikke rigtigt kan se det. :)

Junior medlem
Brugeravatar

plan216 skrev:
Jeg vil sige at 70-80 % af de hvide hunblomstting, at de er godt brune/mørk røde og det har jeg læst mig frem til at det er et udemærket tildspunkt til høstning.

Det er ikke selve "hunblomsttingene", som også kaldes hunblomstens støvfanger, som skal skifte farve. De kan være alt fra helt grønne, brune, røde til lilla.

I stedet skal du kigge på den lille film af harpiks som sidder på støvfangerne og på de små blade som sidder lige rundt om blomsten. Det er nemlig DET som skal skifte farve fra klar, til mælkehvid/ravgul/rød/brun.

Det hjælper meget hvis du har et lup da det kan være uhyggeligt svært eller nærmest umuligt at se med det blotte øje, hvornår de begynder at skifte farve i et omfang hvor det er klar til at blive høstet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]