Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Heisenberg skrev:
DoktorSlaske

Endvidere skal man også fjerne metadata fra sine billeder, dvs enten bruge et metadata-removal program eller bare tage et screenshot af billedet og gemme det i f.eks. mspaint. Det er særligt vigtigt at fjerne metadata hvis man har taget billederne på sin mobil, da mange mobiler inkluderer GPS koordinater og ID-numre i billeder.

Gælder dette med normale foto-kamera?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
jeg plejer at bruge den her til at tjekke mine billeder;
http://regex.info/exif.cgi

Desuden er der en post lign den her, som Jaaz har lavet; Dine billeder kan spores!

Det er svært at vide politiet's metoder, men man kan jo ikke finde folks planter ved at tjekke deres IP, medmindre de selvfølgelig er i baghaven.
Der er jeg mere bekymret for billeder, da mobilen kan lagre præcise kordinater til hvor billedet er taget.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Underground,

Det er forskelligt. Nogle nyere kameraer har GPS indbygget, men det er en ret sjælden feature.

Jeg vil anbefale at du henter en EXIF viewer, der kan visse disse metadata, hvis du er i tvivl eller nysgerrig. Eller du kan bruge denne side: http://regex.info/exif.cgi

Medlem
Brugeravatar

IP adresser er ret svære at bruge til noget andet end at finde en ca. location på internetudbyderens central, med mindre at man har adgang til udbyderens informationer så som politiet har.

Derimod er metadata særligt vigtige at få slettet, som de andre også siger.

Og egenteligt ville jeg blive pisse sur, hvis jeg fandt ud af at politiet brugte bare 1/1.000.000 af deres få resurser på at finde små kriminelle som har købt lovlige frø og lovligt groudstyr på nettet.
Desuden vil informationer som disse i sig selv ikke være nok til at politiet kan gøre noget over hovedet.

Medlem
Brugeravatar

1. Tag billede
2. Åben billede i windows photoviewer
3. Tag screenshot
4. Åben screenshot i paint
5. Gem screenshot på USB stick
6. Download TOR Browser Bundle og gem på USB stick
7. Stik USB'en i en offentlig PC og upload dit billede gennem portable TOR + browser

Ingen kan spore noget som helst. Hvis du er über paranoid, kan du foretage 1-5 på en anden offentlig PC og evt. kører igennem adskillige proxies.

Junior medlem

Så det jo smart enten at bruge tinypic eller ha en dynamisk router oder Cyberghost vpn. så kan de kigge på min ip i tyskland eller indien LOL

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]