Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej
Er helt ny på dette område men overvejer snart at begynde at lege gro mand med mig selv.

Har læst lidt rundt omkring og er lidt forvirret over den blomstringsperiode, at man selv skal sætte planten i den fase, ved kun at give den 12 timers lys om dagen.

Når jeg skal igang bliver det i vindueskarmen, vil det mest optimale så være at give den lidt ekstra lys i starten, da der ikke vil komme sollys ind på den 12 timer om dagen. Hvis den kun får 12 timers lys om dagen fra starten vil den så begynde at blomstre så snart den spirre næsten og dermed ikke nå at vokse sig til en rigtig plante?

På forhånd mange tak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du planter en plante i vinduet nu, vil den gå direkte i blomst.
Det skyldes at der er efterår, og derfor får den færre end 12 timers lys (Som du selv nævner). - Det er ikke antallet af direkte sollys timer der styrer hvornår den går i blomst, men antallet af lyse timer. Altså også selvom den kun får indirekte lys.

Hvis du vil plante i vinduet kan du med fordel starte omkring april-maj måned.
Hvis du planter den omkring april kan du evt. plante den ud, så snart den sidste nattefrost har været der (Gerne omkring 1. maj), og derved få en meget større plante, end hvis du havde haft den i vinduet (Pga. større mængde jord, den kan danne rod-net i, og muligvis også mere sol - Det kommer selvfølgelig an på hvor du stiller den)

Hvis du vil til at starte med at gro planter på denne tid af året, skal det foregå under kunstig belysning. Her skal du have fat i en CFL-pære (En sparepære/lysstofrør) eller en HPS/MH-pære.

Chek i øvrigt http://www.dcfonline.dk/cf/ - Her ville du kunne have fundet svar på alle dine spørgsmål, og nok også dine fremtidige spørgsmål.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor det gror!
Du kan ikke starte et vindues-grow nu, det er alt alt for sent ;)
Jeg har selv et stående som er for sent startet, så giver det 3-4 timers ekstra lys med lampe når det er ved at blive mørkt.
Ja den vil ikke vokse ret meget før den går i blomst hvad jeg ved af, der er også frø som er "autoflowering" som automatisk går i blomst når det er tid til det, men ved ikke hvordan de har det med de 14 timers lys, der er om dagen lige pt.
Men er ret sikker på, at de heller ikke vil blive til noget rigtigt på denne her tid af året desværre...

Medlem
Brugeravatar

Rellek skrev:
Det er ikke antallet af direkte sollys timer der styrer hvornår den går i blomst, men antallet af lyse timer. Altså også selvom den kun får indirekte lys.

Arhh, det synes jeg nu altså ikke passer helt.
Hvis en plante får et større mængde indirekte lys vil den altså også blomstre før. Det synes jeg i hvert fald selv at have oplevet, men nok om det.

Men ja, som de andre siger vil jeg nu også mene, at du har ramt lidt ved siden af med hensyn til årstiden, men dog finder jeg det ikke helt utænkeligt at du kan supplere op med en lampe.
Jeg tror dog ikke at resultatet vil blive helt lige så godt som hvis du enten groede i den rette årstid eller som hvis du kun groede med lamper.

Junior medlem

Jeg takker mange gange få svar - må få fat på det noget lampe udstyr så :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Hvis en plante får et større mængde indirekte lys vil den altså også blomstre før. Det synes jeg i hvert fald selv at have oplevet, men nok om det.

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Rellek skrev:
Citat:

Billede

Hah.. genialt Billede. jeg har lige stjålet det :D

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem
Brugeravatar

hehe, men du skriver jo noget der er direkte forkert altså ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]