Takker for svarene.
Aha, havde ikke lige forstået at blue water lily er det samme som Blå lotus (der kunne jeg godt ha været skarpere).
Jeg er bekendt med Blå lotus. Men det er jo sådan set kun en delvis undervands plante.
Jeg har røget blå lotus sammen med lidt pot eller skunk som smags krydderi. Har ikke kunne mærke noget, men går ud fra at THC´en overskygger lotusens mulige virkning. Vil klart forsøge mig med et ekstrakt i hvidvin.
Har nu læst mig frem til at Blå lotus også kan bruges med drømme. Altså lidt ligesom drømmeurt der kan forstærke og tydeliggøre ens drømme.
Spændende at læse om Sarpa salpa:
" The fish became widely known for its psychoactivity following widely publicized articles in 2006, when two men ingested it at a Mediterranean restaurant and began to perceive many auditory and visual hallucinogenic effects.[3] These hallucinations, described as frightening, were reported to have occurred minutes after the fish was ingested and had a total duration of 36 hours."Tænk engang, en families charterferie tager en uventet drejning i 36 timer. Jeg er vegetar, så det bliver ikke den her fisk der skal føre mig til nirvana
" It is unclear whether the toxins are produced by the fish themselves or by marine algae in their diet, but a dietary origin may be more likely"Så der er viden om psykedelisk potentiale i én type fisk og én plante.
Det virker underligt at det ikke er til at finde mere info på emnet. Men marine biologer har måske ikke til vane for at spise alt hvad de finder.
Jeg forestiller mig bare at der må være tæt på samme artsrigdom af psykoaktive planter og dyr og evt svampe under vandet, som over.