Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 11:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hello Psychedelia!

Jeg har efterhånden taget MDMA en 6-7 gange, og har hver gang været i tvivl mht. dosering af denne lækre stimulans. Jeg har prøvet lidt forskellige start-doseringer efterhånden, med alt fra 100mg til 200mg + redoseringer.

Min sidste tur på Emma så således ud;
T +0 - 200mg

T +1,5 - Skunkjoint med 0,2g GOD skunk

T +4 - 100mg

T +6 - 100mg

- Denne kombination bragte mig i præcis den tilstand jeg søger, dog var den sidste redosering på ingen måde nødvendig, og egentlig kun dumt. Tvivler egentlig på den overhovedet har haft en effekt. Men man bliver jo grebet af stemningen. :shock: Der blev på denne aften også indtaget en del GHB (MDMA+GHB=Liderlighedscombo, NUMERO UNO! :lol: ), men det burde vel ikke have så meget at sige.

Jeg ønsker at holde tolerancen så langt nede som muligt, og det er også derfor jeg skriver dette indlæg.

Tidligere har jeg prøvet mig med;
T +0 150mg

T +1 Skunkjoint

Dette havde (utroligt nok) ikke den store effekt på mig, så en redosering på 50mg blev indtaget T +1,5, og yderligere 50mg blev indtaget T + 2,75, og så var jeg ude og flyve.

Men så er vi også oppe og snakke 250mg før det begynder at sparke igennem, hvilket virker rimelig højt.

En anden gang prøvede jeg med 100mg som start, og en redosering ca. 4 timer senere på 50mg, hvilket ikke rigtig havde effekt, overhovedet. ???

Jeg er lidt over 2m høj (204cm), og vejer 85-90 kg.

Indlægget gjort kort; Er det helt hul i hovedet at starte ud med 200mg, og redosere med 100mg ca. 2 timer senere ?

Det skal lige nævnes jeg altid danser med Emma til events med fuld knald på den elektroniske musik. Raves, Sensation o.l. og også derfor jeg redoserer, for at kunne "holde den kørende" ;)

Håber indlægget er til at finde rundt i. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
200mg er utroligt meget! 100mg som startdosis burde være rigeligt.

http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_dose.shtml

Dedikeret medlem
Brugeravatar

måske du bare har brændt for mange af dine serotonin-receptorer af guldbajer?

@Morten.
MDMA er sjældent rent. Synes jeg læste noget med at dansk MDMA havde en gennemsnitlig renhed på 60%. Jeg har ingen kilder dog.

@OP
Lad være med at redosere så mange gange, du knepper din hjerne og krop. Husk at holde pauser på 1-2 måneder mellem hvert indtag.

Medlem

Alt bliver indtaget oralt.. 2. redosering virker ikke til at have nogen effekt, og er nok kun til skade, så det er droppet. : )

Jeg får holdt pauser mellem mine ture. Oftest mellem 1,5-2,5 måned imellem, dog har der været to gange hvor der kun er gået 14 dage imellem. Overraskende nok har disse været dem med mest knald på.

Jeg spiser vitaminer i dagene op til, og dagene efter. Nogle Livol Multivitaminer og nogle Multi-Taps C-tabs (500mg C-vitamin depottabletter). Udover det spiser jeg sundt dagen før, bønner, tun, nødder, advocado, hytteost. <- Dette skulle gerne være lækre sager for min hjerne, er det korrekt opfattet?

Jeg bliver på ingen måde ramt af nedtur dagene efter, tværtimod.. Verden er som skabt på ny efter hver tur. Naturen er flottere, musik lyder bedre og jeg bliver generelt gladere i ugen/ugerne efter.

Det MDMA jeg har adgang til er dejlige store krystaller som bliver pulveriseret og indtaget i gelatinekapsler. Nøje afmålt.

Men som Sortsnog er inde på er de doseringer der bliver angivet vel målt ud fra 100% ren MDMA. Lad os sige mit er 60% rent, og jeg indtager 200mg. De 200mg bliver jo så til 120mg istedet.

Min næste tur bliver nok midt i oktober, og regner med det bliver
T +0 - 200mg
T +1,5 - 100mg

Er jeg helt forkert på den når jeg arbejder i disse doser?

Er der i øvrigt nogle der har erfaringer med indtagelse af speed efter MDMA-rusen er aftaget ? Og er der i så fald noget man skal have i tankerne ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dr. Flækæx skrev:
Er der i øvrigt nogle der har erfaringer med indtagelse af speed efter MDMA-rusen er aftaget ? Og er der i så fald noget man skal have i tankerne ?

Det er altid frarådet at blande to stimulanser, også når hovedeffekterne er væk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dr. Flækæx skrev:

Er jeg helt forkert på den når jeg arbejder i disse doser?

Det ser ok. Mit eget "sweetspot" ligger lidt under din, men du er også væsentlig større.

Hvis jeg tager mere end det bliver jeg bare mere smattet i hovedet, kroppen og øjnene flakker mere.

Dr. Flækæx skrev:

Lad være. I nogle teorier kædes Dopamin sammen med neurotoksicititeten af MDMA. Amfetamin og andre stimulanser øger mængden af dopamin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

OP: Har du læst MDMA-sticky'en herinde? - Ecstasy (MDMA) Harm Reduction!
Og tager du dit MDMA oralt eller hvad?

Jeg har nu prøvet MDMA to gange. Og jeg kan sagtens mærke, at MDMA er da sjovt og det hele, men så igen er det jo også bare MDMA.
Jeg vil i hvert fald holde mig til max at tage det én gang hver anden måned. Det bliver formentlig (forhåbentlig) endnu færre gange end det.

Ellers så prøv med din første dose igen? Eller omkring 170 eller 180mg, og redoser med 110mg senere?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

@Kogt-kat

Så ender jeg jo også med at have guffet 240-280mg, dog fordelt over flere doseringer??

Kan ikke se hvorfor dette skulle være mere hensigtsmæssigt, eller bedre HR for den sags skyld?

Og som skrevet tidligere synes jeg ikke en 2. redosering er noget værd...

Er det forkert opfattet af mig, at der ikke burde være forskel HR-mæssigt, om jeg indtager f.eks. 180mg, med en redosering på 100mg, frem for 120mg, med 2 redoseringer af 60-80mg? Rusen derimod vil nok være noget anderledes. Dertil kommer, som nævnt i mit andet indlæg, at mit MDMA næppe er 100% rent.
----------
@John Doe
Ja, jeg har læst den sticky der er herinde, skamsøgt nettet for information, og spurgt mig til råds ved andre rollers. Det er dog (desværre) de færreste der tænker specielt meget over HR, men sådan er kulturen nok desværre. Holder også mine pauser, spiser sundt osv. osv.

Ja, jeg indtager det oralt, som skrevet i 2. post.

Hvad hentyder du til når du skriver første dose??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hentyder til dette:

Min sidste tur på Emma så således ud;
T +0 - 200mg

T +1,5 - Skunkjoint med 0,2g GOD skunk

T +4 - 100mg

T +6 - 100mg

Du skriver, at dette var perfekt - try it again, hvis det er det, du mangler?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.

Medlem

Det er også planen, dog uden sidste redosering.
Dvs.

T +0 - 200mg

T +1,5 - Skunk

T +2(ca.) - 100mg

Formålet med indlægget var at få nogle bud på om det var helt hen i vejret med de doser, men det er der lidt forskellig mening omkring, kan jeg forstå.

@John Doe
Hvad har du selv haft indtaget på dine to ture?

!!!Las os få nogle flere blæsere på banen!! :D Hvor meget plejer i at fylde jer med? Og er det hjemme i sofaen, ude i skoven eller til raves o.l.?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Din plan lyder fornuftig imo. Prøv dog med 180mg i stedet for 200, og se, om det ikke er rigeligt (du sparer i sidste ende, og tvivler du kan mærke forskel på 180- og 200mg).

Dog synes jeg, at du enten skal rykke på mIRC-chatten eller tage den i PM, hvis du vil snakke om at bare at blæse.. :- )

Medlem

180mg har også været i mine tanker...

Hvor finder jeg IRC-kanalen ? ?

Men det var nu mere ment med henblik på set og setting, selvom det jo "bare" er MDMA, føler jeg helt klart det har noget at sige..

Som beskrevet er det altid til events jeg danser med Emma, og dermed også forbundet en del "forventnings"angst""..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gode venner et sted i et hjem man kan være alene i. Det er min optimale setting.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Dr. Flæxkæx..
Hvis du følger den anbefaling Kogtkat giver, kan du strække oplevelsen længere - hvis det ellers har interesse.

200mg startdosis er i mine øjne ikke helt åndsvagt - du er betydeligt større end jeg er, hvilket vil give større organer, og dermed større metabolisering af div. indtagelser.
200mg har jeg indtaget, og følt mig fint tilpas. måske ikke af den bedste kvalitet. - 180mg plejer at være min startdosis, hvis jeg vurderer materialet som rent (90%+)
en yderligere dosering dosering på 100mg 3-4 timer derefter, er heller ikke helt henne i skoven, men så bør festen også slutte.
ryg i stedet en joint mere, eller som du var inde på, en tår gbh, eller måske lunge lattergas, hvis du har hang til yderligere lamning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Guldbajer skrev:
Jeg er ret muskuløs af bygning.
:lol:
Ej, sorry. Kunne ikke lade være. :P

On topic: TATP, jeg tvivler meget stærkt på at dit MDMA er 90%+ rent. Og siden hvornår har dosen været vægtafhængig?

Medlem

Geografisk sted: Foran højre højttalere
Synes det vildt alle siger at man ikke behøves mere end 250 mg emma på en aften..

vil sige at du sagens kan mærke forskel på et 250mg trip og et 500 mg trip jeg fortrækker da klart et 500mg trip.
Men når jeg rammer den dose så jeg også mere eller mindre væk fra verden.. og står i min egen lille verden mens psytrance'en flyver om ørene :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ZloR skrev:
Synes det vildt alle siger at man ikke behøves mere end 250 mg emma på en aften..

vil sige at du sagens kan mærke forskel på et 250mg trip og et 500 mg trip jeg fortrækker da klart et 500mg trip.
Men når jeg rammer den dose så jeg også mere eller mindre væk fra verden.. og står i min egen lille verden mens psytrance'en flyver om ørene :D

Ja, din måde at tage stoffer på er utrolig skadelig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ZloR skrev:

And this is why we offer HR.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]