AlexMayn skrev:
En ting der undre mig er hvorfor jeg næsten altid går og er lidt små syg. Et eksempel: Hele sidste uge har jeg lagt med 40 i feber, halsbetændelse og et bakterie tal på 82, fik så en penicillin "kur" og blev rask om fredagen. Søndag bliver jeg så syg igen, en forkølelse rammer mig og jeg er nu fyldt op med snot... Det sker tit at jeg er lidt snottet eller har ubehag i halsen. Jeg er synes ellers selv at jeg er en sund dreng, udover at jeg er daglig cigaret ryger. Jeg tager mine vitamin piller og spiser nogenlunde sundt
Er der nogen der selv har gået sådan og eventuelt har gjord noget bestemt for at holde sig rask? Jeg synes det er pisse irriterende..
Selvom det meste er besvaret og du forhåbentlig er rask igen, giver jeg stadig mit synspunkt til udtryk.
Det lyder som om din antibiotika-kur ikke har lang nok, til at få renset helt ud.
Hvor mange dage lød doseringen på? 5-7 dage? Var det en Dicilin behandling?
Det er i sig selv ikke et tegn på dårligt imunforsvar, men ofte er det personer med mindre funktionelt imunforsvar der oplever disse sygdomme.
Dog er influenza lidt sværer at komme uden om, men en sund krop kan gøre underværker og mindske risikoen.
Jeg kan mærke at jeg bliver markant mindre syg, efter jeg er begyndt på et mere aktivt liv.
Motion eller blot bevægelse har en rigtig god virkning på ens modstandskraft (IMO - har umddelbart ingen kilder lige nu), så det er vigtigt at få sig rørt.
Kan du huske hvor længe du havde symptomer efter sidste omgang?
Oplevede du fuldstændig symptomfrihed i mellem de to sygdomsperioder? (På trods af at de kom hurtigt efter hianden)
Halugenlampe skrev:
AlexMayn skrev:
Jeg er synes ellers selv at jeg er en sund dreng, udover at jeg er daglig cigaret ryger. Jeg tager mine vitamin piller og spiser nogenlunde sundt.
nogenlunde sundt er nok ikke godt nok og vitaminpiller har kun ringe dokumenteret effekt. varieret kost (groft og grønt er nøgleordene) er det du har brug for. noget af det der virkelig sætter inflammation igang er rafinerede kulhydrater(uden fibre). grove kulhydrater i mindre grad.
Jeg er enig med dig i at der er ringe klinisk dokumentation for vitamin og mineral tilskuds virkning, men jeg vil stadig til enhver tid anbefale folk at tage 1 multivitamin hver dag. Specielt i barn/ungdommen og alderdommen.
Personligt indtager jeg 1 multivitamin, 1-2 kapsler fiskeolie (Hvis jeg kan overskue at sluge begge to, det er satme nogle store sataner) samt 3 x 25ug D3-vitamin, grundet meget lavt D-vitamin indhold i blodet.
Jeg føler selv en forskel fra før og efter jeg begyndte at tage det på daglig basis, om det er placebo eller ej, er jeg sådan set ligeglad med. Det virker!