Jeg startede i år mit første grow. mest pga. nysgerrighed omkring planten. Jeg har læst mange vejledninger og bøger omkring dyrkning og syntes også at have lært en hel masse.
5 stk. planter af forskellig sort dyrker jeg på en sydvestvendt altan. 2 planter dyrker jeg med lst (low stress training) og beskering, 1 plante med kun beskering og de sidste lader jeg gro på naturlig vis.
De ser ud til at være sunde, raske og store men en plante viser tegn på at mangle et stof. Det viser sig ved at nogle af stænglerne ud til bærebladene bliver lilla eller rødlige. Min konklusion efter studeren på nettet, var at den havde nitrogen mangel (kvælstof). Derpå lavede jeg en stærkere gødningsforhold i mit vand, til vanding af planterne. Løser jeg problemet på den måde?
Hovedspørgsmålet går på hvordan jeg skal reagere efter min største plante er gået i blomst, og har vist sig entydigt at være en hun? er det nødvendigt at fjerne de andre planter fra altanen, i tilfælde af at de bliver hanner og bestøver hunnen? eller er det sikkert nok at holde øje med de andre planter, og først fjerne dem når/hvis de viser hankøn?
på forhand tak