Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: sønderborg
Jeg startede i år mit første grow. mest pga. nysgerrighed omkring planten. Jeg har læst mange vejledninger og bøger omkring dyrkning og syntes også at have lært en hel masse.
5 stk. planter af forskellig sort dyrker jeg på en sydvestvendt altan. 2 planter dyrker jeg med lst (low stress training) og beskering, 1 plante med kun beskering og de sidste lader jeg gro på naturlig vis.

De ser ud til at være sunde, raske og store men en plante viser tegn på at mangle et stof. Det viser sig ved at nogle af stænglerne ud til bærebladene bliver lilla eller rødlige. Min konklusion efter studeren på nettet, var at den havde nitrogen mangel (kvælstof). Derpå lavede jeg en stærkere gødningsforhold i mit vand, til vanding af planterne. Løser jeg problemet på den måde?

Hovedspørgsmålet går på hvordan jeg skal reagere efter min største plante er gået i blomst, og har vist sig entydigt at være en hun? er det nødvendigt at fjerne de andre planter fra altanen, i tilfælde af at de bliver hanner og bestøver hunnen? eller er det sikkert nok at holde øje med de andre planter, og først fjerne dem når/hvis de viser hankøn?

på forhand tak :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
bare hold lidt øje med de andre så går det nok (:

Junior medlem

Geografisk sted: sønderborg
Har et nyt spørgsmål som jeg håber nogle erfarne dyrkere kan svare mig på.

Jeg har en flot stor plante som har været i blomst nogle uger. Indtil nu var jeg helt sikker på at det var en hun, men har lige opdaget nogle blomster under mine buds. Er det så en tvekønnet plante altså en både han og hun plante, eller får hunnerne også blomster?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 100 meter skoven, sammen med grisling og en stor joint
Prøv at smide nogle billeder op - det gør det meget lettere :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]