Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 10:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej, er ikke sikker på dette er det rette forum til denne artikel men syntes virkelig, at der står mange falske informationer, eller hvad mener i?

:peace:

Medlem

http://www.sydgaarden.dk/p86.asp

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det ved jeg nu ikke.
Hvad tænker du præcist på?
Virker da til at lyde meget rigtig - og ikke som så mange andre, hvor de de skriver er direkte løgn.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Hvis man ryger oftere end hver 6.uge i en periode på ca. 2 år ophobes der så meget THC, at den passive rustilstand bliver permanent. Hashrygeren befinder sig dermed i en kronisk påvirket tilstand. Men af misbrugeren opleves det som den ”normale clean ” tilstand.

Det noget vås

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

"Oplevelsen er primært indadvendt." - :shock: . - "Efter en periode med jævnlig hashrygning bliver den akutte rus den eneste tilstand, hvor hashrygeren føler sig normal." - har jeg ikke selv prøvet endnu, og har røget i mange år.

Der er flere, gider bare ikke til at remse dem op, medmindre du gerne vil have dem selvfølgelig :peace:

Medlem

*Høre dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Puny_pete skrev:
Citat:
Hvis man ryger oftere end hver 6.uge i en periode på ca. 2 år ophobes der så meget THC, at den passive rustilstand bliver permanent. Hashrygeren befinder sig dermed i en kronisk påvirket tilstand. Men af misbrugeren opleves det som den ”normale clean ” tilstand.

Det noget vås

Citat:
Halveringstiden for THC er meget lang og angives normalt til 2-5 døgn. Ryger man derfor hash flere gange om ugen, vil THC ophobes i hjernen. Ved regelmæssig brug vil der efter 7 gange halveringstiden indtræde en ligevægtstilstand, hvor den indtagne mængde svarer til den udskilte. Se regneeksemplet i fig. 2.8.

Fra rusmidlernes biologi af Henrik rindom.

Og af personlig erfaring, kan jeg da sige at det ikke er helt forkert.
Man bliver sløv, og drøj af at ryge ofte! måske ikke lige hver 6. uge

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg synes nu egentlig også den ser meget fin ud. Det er ikke sundt at ryge hash hver dag, men man dør heller ikke af det.
Neither side wins.

Admin
Brugeravatar

Manze skrev:
Puny_pete skrev:
Citat:

Det noget vås

Citat:
Halveringstiden for THC er meget lang og angives normalt til 2-5 døgn. Ryger man derfor hash flere gange om ugen, vil THC ophobes i hjernen. Ved regelmæssig brug vil der efter 7 gange halveringstiden indtræde en ligevægtstilstand, hvor den indtagne mængde svarer til den udskilte. Se regneeksemplet i fig. 2.8.

Fra rusmidlernes biologi af Henrik rindom.

Og af personlig erfaring, kan jeg da sige at det ikke er helt forkert.
Man bliver sløv, og drøj af at ryge ofte! måske ikke lige hver 6. uge

Jo, men i det første citat står det bare som, at man blir skæv for life af at ryge hver 6. uge i 2 år. Og det er da noget bullshit. Så har det mere noget at gøre med, hvis man udvikler en eller anden psykisk lidelse. Hvis man holder op med at ryge, vil man før eller siden ikke være skæv længere.

-Jimmy Carter

Medlem

Ja ^

Medlem

"Hvis man ryger oftere end hver 6.uge i en periode på ca. 2 år ophobes der så meget THC, at den passive rustilstand bliver permanent."

Jeg skal i gang med at ryge noget mere hash! :D

Ellers synes jeg artiklen lyder fin!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Synes også den rammer rigtig godt. Men det er selvfølgelig tydeligt at artiklen er påvirket af en bestemt holdning til emnet og skal fungere som en skræmmekampagne. Selvom det der står sandsynligvis er sandt, så har de jo selv udpeget hvad der skal stå (og hvad der ikke skal), og det påvirker jo læseren til at få en bestemt opfattelse. Ikke så underligt når det er postet af et misbrugscenter. Men jeg synes helt sikkert at jeg kunne læse mig selv i den tekst der.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Imp skrev:
Jo, men i det første citat står det bare som, at man blir skæv for life af at ryge hver 6. uge i 2 år. Og det er da noget bullshit..

Det er overhovet ikke det der står. Der står at "den passive rustilstand bliver permanent". Og i den passive rustilstand er man netop ikke skæv. Lad være med at kalde tekster for bullshit, hvis det bare er dig der ikke kan finde ud af at læse dem ordentligt.

Om der reelt findes en passiv rustilstand tvivler jeg dog lidt på. Se f.eks.: http://cannabismyter.dk/cm/cannabismyter.php#xtocid3825067

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den ser fin ud. Man ser sgu meget værre beskrivelser på nettet

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]