Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 18:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Førstegangs-poster. Langtids-lurer 8)

Har på et andet forum skrevet i en tråd om noget med en førstegangsryger der fik det lidt dårligt. Jeg foreslog at det garanteret var nikotin, men fik hurtigt smidt en lang smørre om netop dét i hovedet.

Tænkte derfor, at i da måtte være de klogeste omkring emnet.

Dude fra andet forum skrev:
Når du rister en smøg fjerner du ikke nikotinen! (Hvis du har en metode til at adskille nikotinen og tjæren i kan du tjene kassen på det, da samtlige producenter af cigarretter forsøger at opnå dette)

Det der sker når du rister en smøg er at du fjerner noget af det vand der er i smøgen. Dette gør jointen bedre at ryge på da der ikke er så meget vand bundet med tobakken. Samt at det er nemmere at fylde en cone med tør tobak end fugtig tobak..

Du kan prøver følgende eksperiment.
Vent til en dag hvor der er høj luftfugtighed. (du kan dog også gøre det på en "normal" dag). Rist en smøg så den er som du vil have den. Og lad den derefter liggende på bordet i en halv times tid..
Du vil nu opleve at cigaretten skal ristes på ny, før du vil have en ristet smøg som du kan bruge...

Kort sagt.
At man skulle fjerne nikotinen når man rister er en skrøne, som jeg ærligt talt troede var blevet manet i jorden...

Er det noget som helst hold den den quote?

Insane psychedelia user!

Det er rigtigt at du fjerner vand fra tobakken. Og da nikotin er vandopløseligt ryger der også det med ud. Hvad er det for et forum - link?

Junior medlem

Et pirat-forum. Har som sådan intet af gøre med at ryge. Det var bare et off-topic emne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Altså, nikotins kogepunkt er 247 grader celsius. Og en almindelig flamme er ca. 1000 grader celsius.
Mit umiddelbare bud ville være; Jo, du fjerner noget af nikotinen.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Insane psychedelia user!

Er man i tvivl kan man lave et lille eksperiment. Ryg først et bonghoved, med rent tobak, som er ristet. Prøv bagefter det samme med tobak der ikke er ristet.

Medlem

Fjas skrev:
Prøv bagefter det samme med tobak der ikke er ristet.

Fik lige opkast-fornemmelser og dårlige minder :( :?

Men der er klart forskel på ristet, og ikke ristet tobak. Man kan tydelig mærke om der er nikotin-rus, eller ej imo.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Ja med nikotin er det sjovt nok som om at rusen starter mere urent ud.
Jeg tror også det er alt fugten i tobakken der gør en mærkbare forskel, og ikke kun de ubehagelige stoffer i tobakken.
Det kradser jo noget så gruesomt i halsen... føj..

Medlem
Brugeravatar

Jeg rister ikke skunken når jeg ryger tobak. Sjovt ik? ;) ej jeg syntes ikke det gør nogen forskel når jeg ryger skunk eller pot. Men når jeg ryger hash rister jeg altid min smøg, dog ikke for meget, har flere kammerater der rister deres smøg til den bliver kulsort og det smager imo. helt ganske forfærdeligt!

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Medlem

Hvorfor fa'en skulle tobaksindustrien være interesseret i at fjerne nikotinen alligevel? Det er vel det der sælger skidtet... Og så vidt jeg husker kan man også godt få nikotin-fri tobak?! :hm:

Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
yodawgyo skrev:
Hvorfor fa'en skulle tobaksindustrien være interesseret i at fjerne nikotinen alligevel? Det er vel det der sælger skidtet... Og så vidt jeg husker kan man også godt få nikotin-fri tobak?! :hm:

Link tak..
har ledt og ledt har aldrig ku finde rigtig tobak.
har kun set i amsterdam at man kan købe sådan noget herbal mix som man kan bruge isteddet for tobak.

Medlem

stimorol91 skrev:
yodawgyo skrev:

Link tak..
har ledt og ledt har aldrig ku finde rigtig tobak.
har kun set i amsterdam at man kan købe sådan noget herbal mix som man kan bruge isteddet for tobak.

DO'H! Det var netop herbal mix jeg tænkte på! Sorry! :oops:

Junior medlem

yodawgyo skrev:

Tror at det skal forståes som om at man på den måde kunne få cigaretter uden tjære, som ikke ville være nær så usunde, og samtidig få sit nikotinfix.. Det ville man sgu nok kunne tjene kassen på..

Junior medlem

yodawgyo skrev:

Præcis. Kunne de derimod fjerne tjæren og alle de andre giftige stoffer end lige nikotin, ville jeg overveje at begynde at ryge tobak igen :D
Men at ryge det klamme stads uden nikotin belønning til hjernen, ville floppe fælt!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
btw er der andre ting man kan bruge, istedet for tobak og herbal mix? Har prøvet forskelligt te,
jeg havde liggende, meen, det smagte sgu ikke så godt. Med mindre det er en bestemt te?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Topskuddet skrev:
btw er der andre ting man kan bruge, istedet for tobak og herbal mix? Har prøvet forskelligt te,
jeg havde liggende, meen, det smagte sgu ikke så godt. Med mindre det er en bestemt te?

Det har været oppe og vende et hav af gange.. søg og du skal finde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

HrKnudsen skrev:
Altså, nikotins kogepunkt er 247 grader celsius. Og en almindelig flamme er ca. 1000 grader celsius.
Mit umiddelbare bud ville være; Jo, du fjerner noget af nikotinen.

Tobakken begynder jo at brænde, hvis det kommer op på de 250 grader celsius. No way at smøgen kommer tæt på 250 grader, når man rister den.

Jeg tvivler også selv på, at man får noget nikotin ud. Det er bare væsker og alt muligt andet, der kommer ud.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 100 meter skoven, sammen med grisling og en stor joint
Selvfølgelig fjerner du nikotin, når du rister.

Jeg rister altid mine smøger, jeg har 1 gang prøvet at få nikotin-chok.

Og det ødelægger altså rusen fuldstændig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Honninglugten når man rister kommer da også fra nikotin?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

BabZ skrev:
Selvfølgelig fjerner du nikotin, når du rister.

Jeg rister altid mine smøger, jeg har 1 gang prøvet at få nikotin-chok.

Og det ødelægger altså rusen fuldstændig.

Kan du evt. smide et link op hvor du beviser at du selvfølgelig fjerner nikotin? :)

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Junior medlem

Jeg har røget smøger de sidste 6-7 år, så jeg rister aldrig smøgen før jeg skal rulle en pind... min naboer er store fans af at riste, jeg synes det smager af L**t....

I sidste ende er det vel bare en smagssag, det er rigtigt at det er nemmere at mixe når den er ristet, men der kan man også nøjes med at riste en lille bitte smule, bare for at tørre den lidt ud.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]