Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 aug 2025 07:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Vaporizer??
Junior medlem

Efter 4 måneders ekstremhoste og et hyggeligt visit hos lægen fik jeg af vide at jeg har lunger som en 67 årig og hvis jeg ikke vil ende med at have KOL som 35 årig skulle jeg stoppe med at ryge..
Cigaretterne har været nemme nok at ligge på hylden, pff, har det endda meget bedre end før, men jeg SAVNER virkelig min high..
Jeg hader kage og kakao så det er ligesom ikke rigtigt muligheder, så tænkte på om der er nogle der kan forklare mig hvordan en vaporizer virker

P.S. Wiki forvirrede mig mere end det oplyste

Lad være med at spørge hvor du kan skaffe rygeredskaber! Læs reglerne. -rbp

Senest rettet af mabeli 01 nov 2011 13:12, rettet i alt 2 gange.
Lad være med at spørge hvor du kan skaffe rygeredskaber! Læs reglerne. -rbp

Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
En vaporizer (amerikansk for en fordamper) er et apparat som bruges til at fordampe en substans så den kan inhaleres.

Guide til en nem hjemmelavet vaporizer:

Hvis det skal være din primære indtagelses metode, anbefaler jeg du køber en ordentlig en.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Junior medlem

Geografisk sted: norge
pas på med de der pærer ting! har hørt om flere der har haft ekstrem hoste og den slags pga kemikalier i pæren!!

Dedikeret medlem

skål skrev:
pas på med de der pærer ting! har hørt om flere der har haft ekstrem hoste og den slags pga kemikalier i pæren!!

Indersiden af en pære bliver belagt med et stof ved navn silica, SiO2.
http://en.wikipedia.org/wiki/Silicon_di ... th_effects

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er det ikke også noget med at der er kviksølv i? Eller er det kun i A-pærer?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Her er en tråd hvor jeg har skrevet en del om min foretrukne vaporizer. Jeg ryger aldrig, men elsker at vape.
Ryge rent i pibe uden tobak.

Og her :
Skader i lungerne ved brug af cannabis

Dedikeret medlem

Som et godt alternative til div billige og half-assed gør-det-selv løsninger vil jeg gerne anbefale et produkt ved navn 'Vaporstar', som er et hoved til en pibe/bong med et lille metalhus hvori plantemateriale kan placeres. Ved at suge en lighterflamme ind i huset opvarmer man en plade, der veksler varme til materialet og derved afdampes det.
Det er et godt og billiget produkt, men med en meget stejl learning-curve.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Du siger at du ikke kan lide kage og kakao. Du kan altså sagtens lave andet mad med cannabis.

Du ville f.eks. sagtens kunne lave potfrikadeller. Tag noget smør og varm det op sammen med en dosis hash efter eget valg (start lavt og forøg til du ved hvad du skal bruge når du indtager det oralt) put det så i din frikadelle fars.

Junior medlem

En af mine venner fortalte mig også om popcorn i dag.. Skal virkelig til at eksperimentere.. Men tak for gode råd.. Tror at jeg holder mig væk fra pære-løsningen..

Medlem

Den silver surf vaper der, er den god at ryge hash på eller er den designet til pot? Er der noget ekstra udstyr man får brug for som man ligeså godt kan bestille hjem med det samme sammen med vaperen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den er rigtig god til hash også.
Hvis du kigger videoer på youtube, hvor den bliver brugt, ser du folk der fylder den op med kæmpe mængder pot eller hash, og sidder og suger 15-20 gange, og rører rundt i det hele tiden, og det er slet ikke meningen.
Der skal kun lige så det dækker risten(nogen gange mindre), og som regel kan man suge det hele på 1 til 2 hiv. Typisk 2 hiv med pot. Med hash afhænger det af kvaliteten af hashen. Hvis du har noget af det bedste smeltehash er det kun ét hiv. Jo mere unødvendigt fyldstof der er i hashen jo flere hiv, men imo. aldrig mere end 3 og helst kun 2, for ellers så smager det af sur røv (ved ikke hvordan sur røv smager, men forestiller mig det minder om det :D).
Når du har brugt potten kan du så lave mad/kager med resterne. Det kan man nok også med den brugte hash, det har jeg dog aldrig fået prøvet endnu.

Der er ikke noget ekstra udstyr du får brug for umiddelbart. Det skulle da lige være riste, da de skal skiftes ret tit. Men dem kan du også købe herhjemme, dog ikke altid i den rigtige størrelse, men større, og så kan du bare klippe dem til.
Der følger forresten også en lækker transporttaske med til at bære den over skulderen, lavet af hamp. Der er også en stål rørepind, med en glaskugle i enden der er perfekt til at fjerne den brugte rist og kuglen er til at trykke risten ned på plads.

Når jeg vaper hash gør jeg det at jeg tager en lille klump, smider den ned på risten, suger i 5-10 sek. så den bliver varmet op, tager min rørepind, og med den splitter jeg hashklumpen ad så den bliver så luftig, og har så stor overflade som muligt, og så suger jeg det hele i et langt roligt sug. Temperaturen skal typisk være lidt højere når jeg suger hash, i forhold til skunk, og det kan både justeres ved hjælp af justerknappen på vapen, men også ved at suge langsommere.

Medlem

Tak for svaret,det lyder sgu meget godt altsammen.Har længe overvejet en ny måde at indtage mit hash på men jeg er storryger både af joints og smøger og er lidt skeptisk overfor om man får den samme tilfredsstillelse af at vape.Men jeg ender nok med at prøve da jeg kan mærke mine lunger ikke er hvad de har været.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Esrarli_Gözler skrev:
Tak for svaret,det lyder sgu meget godt altsammen.Har længe overvejet en ny måde at indtage mit hash på men jeg er storryger både af joints og smøger og er lidt skeptisk overfor om man får den samme tilfredsstillelse af at vape.Men jeg ender nok med at prøve da jeg kan mærke mine lunger ikke er hvad de har været.

Du skal ihvertfald bruge nogle dage/en uge, på at lære det inden du giver op og falder tilbage på de gamle vaner. Det skulle jeg selvom jeg i forvejen havde en volcano.
Du bliver (mindst) lige så høj/skæv.
Resten er vaner der skal bekæmpes, og det tager også lidt tid.
Jeg kunne ikke drømme om at gå tilbage til de ''gammeldags måder'' at ryge cannabis i dag, men der er nok folk der hænger mere fast i gamle vaner end jeg typisk gør.

Medlem
Brugeravatar

Glemt alt og se den her video:
(meget godt forklaret)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lallebj skrev:
Glemt alt og se den her video:
(meget godt forklaret)

Ja det er en fin forklaring til hvordan man bruger en Volcano.
Nu var det bare en Silver Surfer Vape Esrarli_Gözler, og jeg skrev om, og til den er teknikken helt anderledes. Der er f.eks. ingen ballon.

Imo. er en volcano en god vaporizer. Jeg har selv en, men i længden bliver det lidt for omstændigt at sidde, og rode med poser, kamre, flere riste, osv.
Det tager langt under den halve tid at vape på en SSV.
At rense, og skifte pose, på en volcano er også et større projekt. En volcano larmer også, både pumpen, men også poserne støjer. En volcano koster også ca. det dobbelte.
Efter jeg fik min SSV har jeg kun brugt min Volcano én gang, til en pokeraften, og der blev SSV'en brugt endnu mere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]