Hej Psychedelia,
Jeg skriver herinde fordi jeg har en veninde som er meget angst.
Hun kom en dag og sagde hun gik rundt og troede hun havde fået hiv/aids, af at ryge bong. (Hun tænker altid på det værste scenarie) Hun forklarede hun glemte at vaske hænder inden hun proppede toilet papir (filter) i hendes bong, efter hun havde været ude i offentlighedden. Hun er bange for at det hun har rørt ved udenfor skulle komme på filteret, hvorefter hun skulle inhalere igennem filteret og bliver syg på den måde.
Jeg prøver at forklare hende det jeg nu ved om emnet (hvilket ik er så meget) og hvorfor det skulle være meget usansynligt selv hvis der f.eks var blod fra en smittet på filteret som man skulle suge igennem. Men det synes ikke at virke, hun er i dårligt humør osv, så jeg tænkte på om der var nogen herinde der har tænkt på samme måde og har fundet et argument der satte en stopper for den tankegang?

. Eller der er måske nogen som kan komme med en lille forklaring på hvorfor det skulle være helt ude i hampen?
Det skal lige siges at hendes bong er fra staden og kun meget få som hun kender har suget på den inkl. mig.
Mvh.