Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 14:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 54  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Hej
Vi har growkit og startede fint ud med hvid mycelium, dunkede og lod det så passe sig selv.
Nu har det dannet sig nogle grønne plamager i den ene side af boxen og vi håber nogle af jer kan hjælpe os med hvad det er?
Vi håber det bare er noget som for meget fugtighed e.l. men frygter at det er kontamination.

http://imageshack.us/photo/my-images/862/svamp1.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/268/svamp2.jpg/

-Hygge

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Nevermind... Projektet ligger nu i skraldespanden.. :(

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Så her idag efter lidt forsømmelse (3-4 dage) uden udluftning så udluftede jeg mine svampe.
Synes jeg kunne lugte en mild lugt af skimmel - kan godt være det bare var indbildning, lugten var heller ikke kraftig overhovedet som jeg ville forestille mig.
Kagen vil jeg beskrive som fedtet, og.. ja, fedtet.
Der er stadig ingen svampe, men en mild mycelium dannelse som ser hvid/gennemsigtig ud.
Hverken fluffy eller lign, ingen tegn på kontamination.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ej, hvor er det da pisse træls.
Kagen bliver væltet ud, får sig en ordentlig omgang med en gaffel og så dunkes - for 3. gang.

Junior medlem

Jeg er for meget nyligt begyndt at lege med mit første growkit.

Jeg troede det ville blive meget let og ikke kræve en skid faktisk, men nu hvor jeg er igang, vil jeg selvfølgelig gerne gøre det så godt som muligt for at for det bedste udbytte overhovedet muligt.

Jeg har dunket kittet i de 12 timer og sat det i posen, som jeg ikke engang kan finde ud af lukke, som jeg ellers har læst mig til at man skal. Anyways har jeg blot bøjet posen ned om, så den er mere eller mindre lukket, men der er nok stadig lidt udluftning foruden filtrene i posen.

Mit growkit står inde i et skab og jeg har aldrig lige fået anskaffet mig en lyskilde til det. Jeg har godt læst at små dioder, lyskæder etc., skulle gøre tricket helt fantastisk, men efter at have spillet plants vs zombies, tænkte jeg blot at svampe gror fanmer i mørke!! ;)
- er det meget nødvendigt at have denne lille lyskilde eller kan jeg nøjes med at åbne skabsdøren og lade noget af lyset i mit værelse gøre arbejdet?

Jeg læste også det med at tape kittet ind så de ikke vokser ud af bund/side. Det jeg har gjort istedet er, at stille kittet ned i den kasse det kom med, så der faktisk kun kommer lys oppefra alligevel når skabet står åbent.

der er ikke meget at se (slet ikke endnu), men for at lige give jer en idé om hvordan jeg har gjort det har jeg lige taget et par billeder:
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2362/19818266346324165681307376811XQWhO1ZIRRBdmYYBB6XF.JPG
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2754/140544700421401173041307376815NOQk2OaDwR6A3Y5BC9tO.JPG

Håber det giver lidt en idé om hvordan jeg har forsøgt mig frem og hvis jeg er igang med at gøre noget helt forkert, at I så lige vil gøre mig opmærksom på det.
Og så ville jeg ellers bare høre generelt om der var nogen der har nogle gode råd til mig?

På forhånd mange tak!

Medlem
Brugeravatar

Jeg havde nok tapet posen til, og ladet filtrene stå for udluftningen, afhængigt af graden af kolonisering af dit medie.. koloniseret medie er ikke så sårbart over for kontamination. Det er ikke koloniseret medie derimod.
Ellers er det sgu bare at stille det i skabet og vente. lys er ikke fuldstændig nødvendigt, men det siges at det hjælper med at give retningssans - hvilket måske er en meget god ide, så du bare kan plukke og dunke igen, og håbe på flere flush. Så behøver du ikke bekymre dig om at grave dine beskidte grabber ned i kassen for at fjerne svampe, som dannes under eller ved siderne af mediet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg har min growbox med Cubensis stående i stuen, hvor det ikke får direkte lys, og mine svampe buldrer afsted. Det med at svampene skal have mørke, lader ikke til at være så vigtigt.

Medlem

hej alle ..
Jeg skal til at gro nogle P. Cubensis fra et growkit, når det ellers ankommer med posten :)

Jeg har lavet dette setup - Growlog: Psilocybe Cubensis (Columbian)

Men jeg har lige et par såørgsmål til mit setup:
1. Når lyset i kassen er tændt er der lys overalt i kassen.. vil dette få svampene til at vokse ud af siden af 'kagen'? eller vokser de direkte mod lyskilden? (altså op, hvilket jo var planen )

2. Kan man bruge noget sort tape til at klistre hele vejen rundt om den plastik boks 'kagen' befinder sig i, når man modtager den, inden man smider denne boks ned i den medfølgende pose? eller risikerer man dermed kontaminering af kittet?

Håber der er nogen der kan hjælpe :D

Medlem
Brugeravatar

Tunfisken skrev:
hej alle ..
Jeg skal til at gro nogle P. Cubensis fra et growkit, når det ellers ankommer med posten :)

Jeg har lavet dette setup - Growlog: Psilocybe Cubensis (Columbian)

Men jeg har lige et par såørgsmål til mit setup:
1. Når lyset i kassen er tændt er der lys overalt i kassen.. vil dette få svampene til at vokse ud af siden af 'kagen'? eller vokser de direkte mod lyskilden? (altså op, hvilket jo var planen )

2. Kan man bruge noget sort tape til at klistre hele vejen rundt om den plastik boks 'kagen' befinder sig i, når man modtager den, inden man smider denne boks ned i den medfølgende pose? eller risikerer man dermed kontaminering af kittet?

Håber der er nogen der kan hjælpe :D

Growkits med tilhørende pose er virkelig lette at benytte, og det er rent faktisk slet ikke nødvendigt med hverken lys, blæser eller papkasse.

Hvad der er vigtigt er, at du opretholder den korrekte temperatur (23-27 grader) og en passende luftfigtighed.

Temperaturen kan du let kontrollere ved hjælp af et termometer.

Luftfugtigheden kan du opretholde ved at benytte en forstøver med vand, hvis det bliver nødvendigt. Du ved om det er nødvendigt hvis posen ikke er fugtig på indersiden. Husk ikke at sprøjte direkte på kagen/svampene, med derimod op af posens sider.

Fremfor at benytte en blæser vil jeg anbefale bare at åbne posen og lige vifte et par gange med et stykke papir. Dette plejer jeg at gøre minimum en gang om dagen.

Et alternativ til at benytte tape vil være at putte hele posen med kittet ned i den medfølgende papkasse.

Medlem

Tak for svaret :)
Papkassen det står i er også kun til for at skjule kittet fra mine forældre :p
- God idé med at sætte hele kittet ned i den medfølgende papkasse, det vil jeg tage til mig :)

Jeg tror det største problem bliver at opretholde temperaturen :/

Medlem
Brugeravatar

Tunfisken skrev:
Tak for svaret :)
Papkassen det står i er også kun til for at skjule kittet fra mine forældre :p
- God idé med at sætte hele kittet ned i den medfølgende papkasse, det vil jeg tage til mig :)

Jeg tror det største problem bliver at opretholde temperaturen :/

Kender godt det med at det bliver lidt varmt i ens lejlighed, men man må jo ofre sig for de søde små :P

Medlem

Ja det var jo lige det :D
- Sådan et varmelegeme fra et akvarie kunne måske være en idé, hvis det ellers er til at støve op :)

Medlem

Hej alle ..
Jeg har lige et par spørgsmål til mit growkit ..
Det er nu dag 2 med kittet...
se det her:
Growlog: Psilocybe Cubensis (Columbian)

Burde der være mere kondensvand på indersiden af posen? der er kun meget lidt på den nedre halvdel af posen?
Bør jeg åbne posen og sprøjte noget kogt (afkølet) vand ind på siderne?

Der er nu 25 grader i growboksen, ved ikke om det har noget at sige :)

Junior medlem

Hvor får man fat i growkits, og hvilken prisklasse ligger de i? (:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Niico91 skrev:
Hvor får man fat i growkits, og hvilken prisklasse ligger de i? (:

Hvor man får fat i dem kan vi ikke hjælpe dig med men alt fra 100 for de små og 250-300 for de store.

Junior medlem

jeg har et spørgsmål..

Jeg går og overvejer at købe en growbox og starte med at gro mine egne svampe. MEN er der forskel på hvike svampe spore jeg får mest udbytte af ??
og i så fald hvilke skal jeg købe for at få mest muligt for pengene?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Svampe inde for gruppen cubensis er helt sikkert de bedste for dig. Jeg vil anbefale dem der hedder psilocybin cubensis B+. Det er gode begyndersvampe, som ofte giver et stort udbytte.

Junior medlem

okay mange tak :)

det vil jeg prøve af så :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hey folkens

Under mit growkits første flush har kittet åbenbart fået for meget varme.. Dette kunne ikke undgåes da jeg var på ferie i denne periode.. Men dette har resulteret i at halvdelen af kittes svampe er tørret ud.. Alle svampene er blevet tørret helt nu og de små svampe har ca. ½ størrelse sammenlignet med det gennemsnitlige.. Vil der være noget problem for at spise de i små svampe? Vil potensen af de små svampe ikke være lig potensen af de store hvis mængden er identisk?

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nikolajsen skrev:
Hey folkens

Under mit growkits første flush har kittet åbenbart fået for meget varme.. Dette kunne ikke undgåes da jeg var på ferie i denne periode.. Men dette har resulteret i at halvdelen af kittes svampe er tørret ud.. Alle svampene er blevet tørret helt nu og de små svampe har ca. ½ størrelse sammenlignet med det gennemsnitlige.. Vil der være noget problem for at spise de i små svampe? Vil potensen af de små svampe ikke være lig potensen af de store hvis mængden er identisk?

Jo, jeg kan i hvert fald ikke mærke forskel om jeg spiser en enkelt eller 20, hvis vægten er den samme.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]