Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 08:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: The real world
Jeg leder med lys og lygte efter paalidelig information og/eller undersoegelser omkring amning og rekreativt cannabis forbrug. Er der nogen som kan hjaelpe mig? Jeg kan finde ting som det her: http://www.cannabisculture.com/v2/articles/4361.html ligesom jeg kan finde en pdf hvor der staar at der kommer 8 gange saa hoj koncentration i barnets blod som i moderens, men jeg kan ikke finde en kilde der. Er traet og har ledt i lang tid, og har brug for soevn, men ville lige smide det her request ud inden jeg smutter i seng. Paa forhaand tak for alle der gider lege med kombinationer af ord paa google, eller lign.
Ps. jeg kan ikke skrive danske tegn, da denne post er lavet i Holland, hvor jeg besoeger svigermekaniken, hvilket har afstedkommet samtale omrking ovenstaende!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er klassificeret som et klasse C-stof.
Beskrivelsen heraf:
Animal reproduction studies have shown an adverse effect on the fetus and there are no adequate and well-controlled studies in humans, but potential benefits may warrant use of the drug in pregnant women despite potential risks.

Jeg ville holde en pause fra det. Kan godt være risikoen er minimal. Men hvis det ikke er dokumenteret harmløst på menneskefostre, så er det en risiko at løbe. Hellere være clean i 9 måneder end at risikere skade på barnet. :)
Det frarådes jo at ryge hvis man er et barn/teenager - mon ikke det har noget med udviklingen at gøre? Så tænker jeg at hvis fødte mennesker kan blive skadet, så kan de ufødte også. :)

Admin
Brugeravatar

Alice: Man ammer altså først, efter barnet er født :P

Til trådstarter: Intuitivt virker det som en dårlig idé. Størstedelen af de aktive stoffer i cannabis er fedtopløselige. Modermælk er meget fedtholdigt. Derfor slutter jeg, at en del af de aktive stoffer vil være opløst i modermælken og dermed givet videre til barnet. Jeg synes, det lyder som en dårlig idé. Mon ikke, du lige kan holde en pause, de måneder du ammer? :wink:

-Jimmy Carter

Junior medlem

ja, for det foerste, saa er det jo altsaa som Imp saa korrekt pointere efter foedsel amning foregaar, sekundaert, saa er det ikke undertegnede som ammer, og for det tredie, saa er det ikke i et par maaneder, men derimod et par aar. WHO anbefaler at man ammer indtil barnet er 2 aar gammelt. Slet ingen derude som har nogle kvalificerede bud, altsaa noget der kan underbygges med forskning?

Medlem
Brugeravatar

Det anbefales at man først efter 5 måneder går over til ske-mad, mine to søstre som begge har små børn gik allerede over til skemad da barnet var 4,5 måned gammelt med supplerende moder-mælkeerstatning. Så jeg vil råde dig til at vente de MIN. 4,5 måneder inden du ryger weed igen.

Junior medlem

Jeg er overrasket over at der slet ikke kommer nogen velunderbyggede bud. Og igen, jeg er ikke igang med at amme, jeg er en mand, og kan som saadan ikke amme. Og jeg har ikke et barn der er foedt igaar, men en der er +6 maaneder... Og ja jeg ved godt at der bliver anbefalet at starte med skemad fra sundhedstyrelsens side, naar barnet er 6 maaneder, og at stoppe amning ved 12 maaneder, men der er ogsaa andre instanser, som WHO der anbefaler at fortsaette amning til 24 maander. Anyhow, det var ikke fordi jeg soegte ammeraad, jeg soegte skades information fraa paalidelige kilder. Og haabede lidt naivt, at der maaske var andre der havde noget viden de kunne dele, eller maaske nogen der havde bedre evner med en soegemaskine end undertegnede.

Junior medlem

Geografisk sted: Neverneverland
Vel.
THC, ligesom nikotin, alkohol og koffein (samt andre ting) er ikke noget man skal indtage som barn/ung.
Aldersgrenser er der ikke for at være nederen, men fordi at ens hjerne skal have tid til at få udviklet sig.
Når man indtager de før-nævtne substanser, eller lignende, så bruger hjernen lidt af sin vokse-energi på at bekæmpe fremmedstofferne, og dermed hindrer du dig selv eller dit barns hjerne i at nå dets fulle potentiale.

Insane psychedelia user!

http://www.erowid.org/references/texts/ ... 3docid6712

Jeg ville ikke indtage cannabis hvis jeg ammede.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]