iSmoke skrev:
Ville det virke at smide dunken i fryseren, så gassen ikke fordamper så hurtigt og derved skaber tryk?
Det burde i princippet virke, men jeg har aldrig selv prøvet. Butans kogepunkt ligger ved -0,5 grader C. Der vil dog stadig være en hel del fordampning tæt på denne temperatur, ligesom vand også begynder at fordampe mere og mere, når det nærmer sig sit kogepunkt. Du får svært ved at komme ned i temperaturer hvor der næsten ikke er fordampning. Jeg tror faktisk at man ved uhyre lave temeraturer kunne gøre produktet endnu renere. Først filtrere man plantematerialet fra efter det har trukket. Så sænkes temperaturen og de forskellige alkaloider vil vel krystallisere i opløsningen ved forskellige temperaturer. Når man ser krystaldannelse pilles krystalstykkerne fra og deles op i grupper alt efter hvilken temperatur krystaldannelsen skete. Det (thc)man får ud vil i så ren form, være helt solidt når det er køligt, men bliver mere og mere klistret når det kommer op mod stuetemperatur. Det ville dog kræve en fryser der skulle kunne gå ned på uhyre lave temperaturer tror jeg, så det er nok ikke muligt hjemme i køkkenet. Men hvis det var muligt kunne man i princippet springe kogetrinet over og gemme den resterende gas til at lave andre udtræk en anden dag. Jeg har aldrig selv forsøgt og har aldrig læst om nogen andre der har, så ved ikke om det overhovedet ville virke. Det er ren spekulation...
P.s. Som hr knudsen siger. Gør det udenfor, ellers i et rum med stor udluftning, hvor du ikke selv befinder dig i lokalet mens det fordamper.