Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 17:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nok ca. den mest elendige "artikel" om stoffer jeg har set til dato... Ren politisk skræmmeævl

Citat:
Danmark kan blive sorteper, når EU styrker indsatsen mod hårde stoffer.

Danmark er det letteste sted i EU at få fat i Heroin. Det har EU-Kommissionen fundet ud af i en netop offentliggjort rapport.

Et ud af fire unge mennesker i Danmark siger i undersøgelsen, at det er "let" eller "meget let" at få fat i heroin inden for 24 timer.

Kommissionen vil nu gøre noget. EU's kommissær for retlige anliggender Viviane Redding vil nu skride til handling. Hun lover at komme med et forslag senere på året der skal sætte en stopper for handlen med stoffer i EU. Redding vil gribe til handling på EU-niveau.

Men Danmark kan sandsynligvis ikke være med i en sådan bekæmpelse af narkobekæmpelse på EU niveau. På grund af vores retsforbehold er vi afskåret fra at samarbejde med resten af EU på dette område.

Dan Jørgensen er bekymret
Socialdemokraternes EU-parlementariker er bekymret.

- Danmark er det land i EU, der sakker mest bagud i kampen mod heroin. Det er et vink med en vognstang til den danske regering om at der skal gøre mere, siger Dan Jørgensen til DR Nyheder.

Gå efter bagmaænd
Han mener, der skal angribes på to fronter.

- Der skal sættes ind på forebyggelse. Det bedste er selvsagt hvis antallet af narkomaner bringes ned, så falder efterspørgslen også. Dels skal vi gå langt mere benhårdt efter bagmændene, siger EU-parlementarikeren.

Gør det svært at skaffe stoffer
Men derudover handler det om at gøre tilgængeligheden til stoffer sværere.

- Det er vigtigt, at vi arbejder sammen på tværs af grænser for at fjerne stofferne fra gaden. Og her nytter det altså ikke noget at Danmark står udenfor, siger Dan Jørgensen.

Han hentyder til Danmarks forbehold på EU's retslige område.

Danmark som knudepunkt for stoffer
I værste fald mener Dan Jørgensen, at Danmark kan blive knudepunkt for handel med ulovlige stoffer.

Det er der en reel risiko for at vi bliver, hvis vi ikke bliver en del af de nye regler, som Kommissionen vil iværksætte for at bekæmpe stofproblemet.(kilde

Lidt tragikomisk at se hvor travlt diverse politikkere og andre "fagfolk" har med at puste sig op og love handling hver gang medierne blæser til storm i vandglasset... Desværre er det handlemønster ikke kun begrænset til narkotikaproblematikken; men nærmere generelt for politik i dagens danmark - og næste kapitel er så de efterhånden alt for velkendte hovsa-løsninger og ugennemtænkte lovforslag... Suk hvor jeg ville ønske flere på borgen læste min signatur :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er lidt relateret til undersøgelsen i denne: Ecstasy er nemmest at købe i Danmark

Lad os nu få nogle hårdere straffe og flere toldere ved grænsen - det er jo det eneste der hjælper </ironi>

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
hver fjerde ung svarer at de har let adgang til heroin inden for 24 timer...

LOL, hvor dumme er folk. det har altid irriteret mig at den slags undersøgelser bliver taget alvorligt. jeg svarede eksempelvis også selv på lignende undersøgelser i folkeren og mig og alle mine kammerater havde naturligvis prøvet det hele og drak 50+ genstande om ugen. :lol: :lol:

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det undrer mig hvorfor ingen, der vil kommentere sådanne undersøgelser, tænker "Det er let at få fat i, måske vores narkopolitik de sidste 10 år med forbud, alligevel ikke har virket - vi må prøve noget nyt"

Men ja, ellers ret ubrugelig undersøgelse og har artikel i det hele taget..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja artiklen virker mere som om en eu-venlig politiker forsøger at ride på bølgen og bruger denne "undersøgelse" som incitament til at få ophævet Danmarks retsforbehold...

Hvis man var oprigtigt interesseret i resultatet, så ville man nok sætte bare lidt spørgsmålstegn ved om det nu også kan passe at hver 4. dansker mellem 15 og 24 angiveligt har let eller meget let ved at skaffe heroin :lol:

Jeg er godt nok fra provinsen og noget over 15-24; men kender da nogen som af og til tager narko i weekenderne... Men har aldrig mødt nogen der påstod de kunne skaffe heroin - eller endsige udtrykte ønske om at kunne... Selvfølgelig er det der; men hver fjerde i Bacardi Breezer segmentet ligefrem... Nahh tvivler... Måske hvis undersøgelsen er lavet på det indre vestrebro blandt socialt belastede unge...
Som min matematiklærer altid sagde: "Statistik er en matematisk metode til at bevise præcis det resultat man ønsker"

Og selvom det er mange år siden, så giver jeg Halugenlampe ret - husker udmærket hvordan vi udfyldte den slags undersøgelser om sex, narkotika og lignede... Det var jo en intern kamp om at overdrive mest 8)

Junior medlem

Geografisk sted: Hamp plantagen?
Øøøøh hvad med holland tænker jeg bare? Især ang ectasy. :D

Jeg blir tit spurgt om xtc, men jeg syns sgu det er halvsvært at finde for tiden.. Ville da mene ting som kokain og mdma-produkter ville være nemmere at få fat i i NL?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]