TAP skrev:
Vil påstå det er en meget ensidigt fortolkning som ikke tager højde for lang række faktore. Nu er det generelt lettes at lave en joint da det ikke kræver særlig meget og det du skal bruge kan du have i lomme. At lave hashkager tager jo lidt tid, derudover er det ikke særlig nemt lige at tænde en pasporizes i naturen eller offentlige, medmindre du vil smække dem op i toget. Hvis man har skunk eller pot kan man sagtens ryge det ren, dog tror jeg de fleste blander det op, så der flere væs. Nå det så er sagt. Så er tobak dødsensfarligt, dybt vanedannede og noget som er yderst svært, at stoppe med og yderst kedeligt, da det ikke giver en rus. Det skal siges jeg selv ryger, så det er sgu ikke for at pege fingre af folk.
Jeg bliver altså nødt til at skyde alle dine argumenter i sænk, da jeg ikke mener du har ret i noget af det du skriver, og jeg mener det er en vigtig diskussion at tage, især ud fra et skades reduktions perspektiv.
TAP skrev:
Nu er det generelt lettes at lave en joint da det ikke kræver særlig meget og det du skal bruge kan du have i lomme
Det er da meget lettere f.eks. at have en lille pibe i lommen der er egnet til at ryge hash eller pot/skunk rent på en rist, end det er at at begynde at riste tobak, og fiddle med at lave en joint. Både hurtigere og lettere.
TAP skrev:
At lave hashkager tager jo lidt tid, derudover er det ikke særlig nemt lige at tænde en pasporizes i naturen eller offentlige, medmindre du vil smække dem op i toget.
Ja, det tager lidt tid at lave kager, men til gengæld kan man lave en større portion, og opbevare dem længe, så man kan ha' dem med i sin lomme når man bevæger sig rundt i verden. Når først man har lavet sine kager, er det verdens nemmeste måde at blive høj på, da det ikke kræver mere end at man åbner munden og tygger. Det er også den mest stealth måde at gøre det på.
Selv om der findes vaporizers der er transportable, kan vi godt blive enige om, at de bedste er dem der får strøm fra stikkontakter, og derfor er de mest egnede hjemme.
TAP skrev:
Hvis man har skunk eller pot kan man sagtens ryge det ren, dog tror jeg de fleste blander det op, så der flere væs. Nå det så er sagt. Så er tobak dødsensfarligt, dybt vanedannede og noget som er yderst svært, at stoppe med og yderst kedeligt, da det ikke giver en rus.
Altså, det er jo åbenlyst at de fleste(mere end 99 ud af 100?) blander deres skunk/pot med tobak. Det skal man bare kigge sig omkring for at konstatere. Men det ændrer ikke ved at det er dårlige vaner, sociale normer, og afhængighed, der styrer det.
Der er *hele lande* hvor det er uhørt at blande sin cannabis urt med tobak. USA er et godt eksempel, og der er virkelig mange der ryger dér.
Derfor mener jeg også at de dårlige, og meget sundhedsskadelige vaner, kan ændres, og det bedste sted at begynde er hos de helt unge der vil til at starte med at nyde Cannabis.
TAP skrev:
Det skal siges jeg selv ryger, så det er sgu ikke for at pege fingre af folk.
Det skal også siges at det jeg argumenterer her ikke er teoretisk viden for mig. Jeg er høj hver eneste dag, og lever efter de principper jeg taler om, og har gjort det i mange år. Jeg tager sjældent nogen steder uden af have et par små kager i min lomme, og derhjemme bruger jeg kun vaporizers. Når jeg en gang om året tager på ferie i Amsterdam, går jeg kun på Coffeeshops der tilbyder vaporizers til brug for kunderne.
Det er heller ikke fordi jeg vil pege fingre, eller se ned på dem, der gør det anderledes end jeg gør, men jeg synes altså det er vigtigt at gøre opmærksom på at der findes alternativer til at gøre det ''som vi plejer'', og fordi man selv er et vanedyr, er der ingen grund til at lære nye generationer at gøre det på samme, for helbredet uhensigtsmæssige, måde.