Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 00:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej jeg har røget hash næsten hverdag de sidste 3 uger og det skal lige siges at jeg startede for 4 uger siden, jeg oplever en gang imellem uro inde i mig selv og angst når jeg tænker på om jeg muligvis har taget skade på nogen måde efter at have røget så meget hash fra starten af. Har ikke røget hash i 3-4 dage nu og har tænkt mig at cutte meget ned på det... men hvergang jeg hører ordet psykose bliver jeg urolig og angst og bliver nervøs for om jeg har taget skade på nogen måde. Hvor langtid går der før det går væk? Og er det helt normalt? Håber i kan hjælpe mig. Tak.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er en sommerfugl.
angst for at have angst, der er højst sandsynligt ingenting galt med dig.

lys og kærlighed. :peace:

Junior medlem

Hvor langtid kan det stå på? og det kan ikk være psykose vel? jeg oplever ikk overnaturlige ting eller noget... det er bare nervøsitet over om jeg har taget skade af at have røget... er på roskilde festival lige nu og har drukket rigtig meget og har ikk sovet 3 dage måske har det også noget med det at gøre, at jeg ikk tænker klart.

Dedikeret medlem

Jeg tror det kan skyldes uvidenhed, og dårlig samvittighed. Ved du nok om cannabis til at tage stilling til om du overhovedet bør være bange, hvis ikke, så læs lidt på det. Jeg kan også selv få sådan en lidt træls følelse af dårlig samvittighed, fordi jeg ryger hver dag, og ved at det ikke er godt for mig. Du har højst sandsynligt ikke taget skade af 3 uger. Så vidt jeg ved skal du ryge temmelig meget for at tage permanent skade, dette gælder selvfølgelig kun hvis du er et stykke over 18, og din hjerne er helt udviklet. Cannabis hæmmer udviklingen, og jeg mener ikke selv at man bør indtage cannabis før man er ovre udviklings stadiet. Psykose er slet ikke noget du bør være bange for, chancen er så utroligt lille, at den næsten bør ignoreres.

Lad være med at indtage cannabis, hvis du ikke har det godt med det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

- Har slettet mit indlæg, da det var skrevet i en lille brandert, og egentlig ikke giver den store mening eller har ret meget relevans til topic -

Beklager :)

Senest rettet af Arthur Spooner 29 jun 2011 08:23, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Tusind tak for svarene, jeg er glad for det ikke er noget alvorligt og jeg har tænkt mig at cutte meget ned på det da jeg fra den ene dag til den anden begyndte at ryge hash hverdag, kan ikk huske så meget de sidste 3 uger, men det bekymre jeg mig ikke om da det er meget normalt.

Medlem
Brugeravatar

Du har med størst sansynlighed ikke taget skade af det forbrug. Det lyder til at du lægger alt for meget fokus på dét at der er risiko for at få en psykose. Det kan selvfølgelig ske at hash hos nogen mennesker udløser psykotiske tilstande, men det sker meget sjældent. Hvis du ikke føler at du har taget skade af dit forbrug, så har du nok heller ikke. Det er ikke særlig lang tid du har røget dagligt, og nu hvor du står ædru på den anden side af forbruget, ville du nok kunne fornemme om der er sket en negativ mental ændring i forhold til din tilstand da du begyndte at ryge. Jeg har selv erfaret at man ikke lægger mærke til negative ændringer på den ene eller anden måde hvis man har røget dagligt over en længere periode, og nu hvor det ikke er tilfældet med dig tror jeg godt at du ville kunne udpege evt. negative ændringer. Hvordan har du det? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja bliv endelig oppe i tre dage. Christ, gå dog i seng og sov.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Hvad mener du med at jeg kan udpege negative ændringer? Altså det eneste jeg kan mærke efter at have røget er at jeg ikke rigtig kan huske hvad jeg har lavet. Og så er der lige det med jeg går og har været nervøs over om jeg har fået en psykose da jeg i virkeligheden ikke ved hvad præcis det er.
Men jeg har det fint lige nu trænger nok bare til at sove.

Medlem
Brugeravatar

Du skriver at du er bange for om du har taget skade eller ej? Jeg kan forstå ud fra dit første indlæg at det er kort tid siden du startede med at ryge, og at perioden hvori du har røget dagligt har været af 3 ugers længde. Det er ikke længe siden at du havde et sind der aldrig havde været påvirket af hash, så du må kunne huske hvordan du havde det dengang, fysisk og mentalt - altså præ cannabis. Når du så tænker tilbage på dengang hvor du aldrig havde røget, og derefter fornemmer hvordan du har det nu, så må du kunne finde frem til om der er sket en eller anden ændring eller ej? Hvis du havde en psykose ville du nødvendigvis ikke selv være klar over det, men dine venner ville tilgengæld hurtigt lægge mærke til om der er blevet udløst en psykose eller ej, vil jeg tro.

Det der med at du ikke kan huske hvad du har lavet efter du har røget er meget normalt, det er kun et tegn på at du har været godt ristet. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis det eneste der sker når du ryger, er at du ikke kan huske hvad det er du laver og du bliver paranoid, hvorfor så overhovedet ryge? Så får du jo ikke noget godt ud af det vil jeg mene.
Du kan sætte dig ned og lave en liste med alle de positive/negative oplevelser du har under/efter rusen. Hvis der så er flest negative, kan det jo godt være at hash bare ikke er noget for dig. Det er bestemt ikke alle der bryder sig om at være skæv og det lyder ikke til at du får noget godt ud af det.
Det kan også være at du har røget en kraftig sativa, mårske du skulle prøve noget indica næste gang og se om det er noget for dig. :)

Junior medlem

Geografisk sted: Hamp plantagen?
Ofte betyder en psykose at man ikke ved man har den. Man tror de hallucinationer og lign. er virkelige, så hvis du er tror du har en psykose har du det højest sandsynligt ikke. :)

Man kan dog af og til godt selv mærke at noget er "galt" men de fleste vil ikke kunne definere det som en psykose.

edit tilføjede lige 2. afsnit + stavefejl :)

Junior medlem

Fysisk har det bare gjort mig mere sløv og træt i kroppen... har også oplevet en periode imens jeg røg hvor jeg mistede alt appetiten i 3 dage...
Psykisk kan jeg mærke jeg er blevet mere udadvendt og elsker at være social mere end nogensinde, det kun en god ting synes jeg er og det er jeg taknemmelig for haha. + det med hukommelsen som jo kommer tilbage når man stopper :)

og ja jeg har haft et angst/paranoia anfald , men jeg har haft klart flest sjove tider og det har reddet mig igennem den sværeste periode i mit liv.

er glad for det ikke er en psykose jeg tror jeg har misforstået ordet psykose.

vil stadig fortsætte med at ryge, nok bare ikke hverdag! tak for hjælpen alle sammen !

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tror du ikke din krop har brug for en pause? Du mister appetit i 3 dage, hukommelsen fucker, angst/ paranoia anfald og du vil fortsætte med at ryge?

Lig dog rusmidler på hylden et godt stykke tid, få spist sundt, få dyrket noget motion og få noget ordentlig kvalitetssøvn.

Men jaja, som Einstein sagde, det eneste der er uendeligt er universet og folks dumhed.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Puny_pete skrev:
Tror du ikke din krop har brug for en pause? Du mister appetit i 3 dage, hukommelsen fucker, angst/ paranoia anfald og du vil fortsætte med at ryge?

Lig dog rusmidler på hylden et godt stykke tid, få spist sundt, få dyrket noget motion og få noget ordentlig kvalitetssøvn.

Men jaja, som Einstein sagde, det eneste der er uendeligt er universet og folks dumhed.

Der er gang i dig i dag, hva'?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja du er velkommen til at kalde mig "Ham den sure"

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Det med jeg mistede appetiten har muligvis intet med hash'en at gøre, hukommelsen er ikke et problem, kan bare ikke huske detaljer om hvad jeg har lavet de foregående uger og at have et angst/paranoia anfald er normalt nok, men jo jeg vil begynde at ryge mindre.

Men tror ikke på jeg har taget skade bare ved at ryge de 3 uger der.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
angst? lyder til at der intet er galt med dig :)

Junior medlem

okay nu har jeg fundet ud af hvad det er jeg render rundt med og irritere mig, det er simpelthen angsten for at få angst. Det opstår også når nogle snakker om hashpsykoser og hvor FARLIGT det er ....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]