Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 04:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har fornyeligt prøvet at bage en hashkage for at mindes de goe gamle dage..... men fik bare ingen ting ud af det what so ever :/

Vi brugte nedenstående opskrift og "rev" ca. 5g hash på et rivejern og hældte det i smeltende smør og lod det smelte sammen med der i nogle minutter.. herefter i sammen med resten af opskriften.. kagen blev superfin og velsmagende.. men da arrangementet vi havde aftalt blev aflyst måtte vi smide kagen i fryseren og vente 3-4 uger til vi kunne spise den..

Vi endte med at blive 2 personer om at fråde denne kage, da vi fik den op.. Ingen effekt overhovedet :/

Nogen der kan forklare hvad der er sket (eller ikke sket) ? :S

OPSKRIFT
----------
Tid: ca. 20 min. plus bagetid
(1 stor chokoladekage, ca. 15 stk.)

150 g smør
375 g brun farin
3 æg str. L
300 g hvedemel
75 g kakaopulver
3½ tsk. bagepulver
1½ dl mælk
150 g god mørk chokolade
kakaopulver eller flormelis til pynt

1. Tænd ovnen på 175 grader.
2. Smør formen, og drys med lidt mel.
3. Pisk smør og brun farin blødt.
Tilsæt æggene et ad gangen.
4. Bland hvedemel med kakaopulver og bagepulver, og rør det i æggemassen sammen med mælken.
5. Smelt chokoladen i en skål over vandbad, og rør i dejen.
6. Fordel dejen i formen, og bag i ca. 45 min. Mærk efter med en kødnål, om kagen er bagt. Hænger der dej ved, bages kagen lidt længere tid.
7. Afkøl kagen, før den forsigtigt
vendes ud. Drys med kakaopulver

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er flere muligheder for hvad der kan være gået galt.
For det første er det en dårlig opskrift til 5 gram, synes jeg.
Der er ihvertfald 1300 gram kage i den opskrift. Dvs. i skal spise for 260 gram kage for at få ét gram hash i maven.
Hvis det var rigtig god hash i brugte kan det måske gå an, da man så typisk kan nøjes med ½ gram, eller mindre, men er det rigtig dårlig hash skal der måske 1½-2 gram til at få tilfredsstillende virkning, og det vil sige at i ''in worst case'' skal spise ½ kg. kage. Det er selvfølgelig ikke umuligt at gøre, men problemet er at hvis maven er propfyldt, så tager det temmelig lang tid for kroppen at tømme sækken. Det er ikke optimalt for optagelsen af hashen hvis det sker over 4-5 timer, og det kan være derfor i intet mærkede. Optimalt skal man lave Cannabis mad så det er 1-3 mundfulde mad pr. dosis Cannabis, og så skal det spises på en rimelig tom mave.

Det kan også være at i varmede smørret for meget, og derved ødelagde hashen... Der er egentlig ingen grund til at lade hashen koge i smørret i nogle minutter, da kagen jo skal bages, og hashen får den varme den kan ha' brug for for at blive psyko-aktiv dér.

Så en anden gang prøv at gå efter en opskrift på f.eks. småkager, og forsøg at dosere sådan at 1 småkage er 1 dosis. Småkager har også en meget kortere bagetid end en formkage, og det er også en fordel. En luftig kage med en bagetid på 45 min ved 175 grader, kan faktisk godt gøre at thc'en vaporizer (fordamper). Især hvis ovnen reelt er lidt varmere, end det den bliver stillet på.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvordan kan du anbefale 1g hash oralt? Det sgu da en temmelig hæftig dosis. Jeg brugte 0,3g til min hashkakao engang og jeg blev ALT for skæv, var tydeligt påvirket i mindst 11 timer.

Angående oralt indtag, jeg har kun fået det til at virke en gang, hvilke er ovenstående, alle de andre gange har jeg heller ikke fået nogen virkning. Det er sgu en triggy en.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
Hvordan kan du anbefale 1g hash oralt? Det sgu da en temmelig hæftig dosis. Jeg brugte 0,3g til min hashkakao engang og jeg blev ALT for skæv, var tydeligt påvirket i mindst 11 timer.

Angående oralt indtag, jeg har kun fået det til at virke en gang, hvilke er ovenstående, alle de andre gange har jeg heller ikke fået nogen virkning. Det er sgu en triggy en.

Jeg anbefaler heller ikke nogen bestemt mængde hash, men siger at det kan variere, og at man skal afstemme dosen ud fra hvor god hash man har.
Jeg skriver primært om mængden af kage/mad i forhold til hash, og hvor hurtig maden optages i kroppen.
Jeg spiser selv Cannabis mad hver eneste dag, og synes overhovedet ikke det er tricky at tilberede, og min mad/kager virker altid.
Lige i øjeblikket spiser jeg pebernødder der vejer 3-4 gram, og har ca. 0.6 gram skunk udtrukket i smør, i hver nød.
Så når mine kager vejer så lidt kan jeg sagtens spise 4-5 af dem om dagen( det er max. 20 gram kage på en dag) , uden at bruge det meste af det daglige kalorie behov på at blive skæv. Samtidig er virkningen mere forudsigelig når mængden af mad er så lille.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er det nogen udførelige opskrifter du vil dele med os? Jeg er villig til at forsøge med oralt indtag igen. Jeg synes bare det er så surt når det ikke virker.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har postet en opskrift i denne tråd, Pot-te ,men det er vigtigt du læser hele tråden for at forstå hvad det er jeg gør for at få smagen rigtig. Den opskrift er bedst til skunk, eller pot. Jeg laver altid en stor portion så jeg har til noget tid, men den kan også laves med et par gram, eller 5, da urten bliver blandet i til sidst. Men du skal så lave dejen, og bage langt de fleste kager uden noget i, hvis du kun har lidt urt. For forholdet mellem urt og kage skal stadig være så 1 kiks er ca. 1 dose.

Men ellers kan du bruge de fleste opskrifter med fedtstoffer i til at lave Cannabis mad. Personligt synes jeg at smagen af (vasket) pot/skunk for det meste bliver meget bedre, end når man bruger hash.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har læst tråden. Jeg kan dog simpelthen stadig ikke forstå følgene:

Hvis jeg f.eks beslutter mig for at lave "hash mælk" (halv fløde, halv sødmælk) og så smuldre lad os sige 0,5g hash i.

Skal min blanding så op og koge i et stykke tid? - Hvis ja, hvor længe?
Eller
Skal min blanding lige op og koge derefter drikkes? - Hvis ja, hvor længe skal den så stå og varmes?
Eller
Skal min blanding slet ikke op og koge? - Hvis ja, hvor længe skal den stå og hvad temperatur skal den op på?

Jeg tror det er her misforståelserne opstår.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Din hash skal varmes op, ja, og det er ok at den koger, og et par minutter er nok . ½ fløde og halv mælk og hash kan næppe smage godt, især det sidste inkl. bundfald (badr! hehe), men du kan blive skæv af det. Jeg ville ikke lave et kæmpe krus, men ½ til 1 lille kop.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvor lang tid skal det varmes? Slutter man af med at koge?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Varm det op til det koger, med hashen i, når det har kogt et par minutter er du færdig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alright, det vil jeg forsøge mig med i den nærmeste fremtid.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

ALDRIG KOM DIT HASH I FRYSEREN!.. Ligemeget hvilken slags cannabis du fedter rundt med, vil potensen af din ryger, altid forringes af voldsom kulde, som voldsom varme. At smide en hashkage i fryseren (der vel er ca -6 grader), er med store ord, det samme som at smide sit nald en tur i ovnen, inden man ryger det.. Derudover ville jeg personligt sige at 2½g pr. pers. er en ret høj dosis, medmindre det er en betydelig dårlig kvalitet -og indtageren har en jævnt høj tolerence. Prøv med 1-2g god kvalitets hash/skunk (til to personer), og bag ca seks cookies/brownies etc. Spis én hver og vænt en times tid, hvis det ikke sparker hårdt nok, kan man jo altid spise en til :wink:
GOD RYGER/ÆDER :P

- McWeed :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

McWeed skrev:
ALDRIG KOM DIT HASH I FRYSEREN!.. Ligemeget hvilken slags cannabis du fedter rundt med, vil potensen af din ryger, altid forringes af voldsom kulde, som voldsom varme. At smide en hashkage i fryseren (der vel er ca -6 grader), er med store ord, det samme som at smide sit nald en tur i ovnen, inden man ryger det.. Derudover ville jeg personligt sige at 2½g pr. pers. er en ret høj dosis, medmindre det er en betydelig dårlig kvalitet -og indtageren har en jævnt høj tolerence. Prøv med 1-2g god kvalitets hash/skunk (til to personer), og bag ca seks cookies/brownies etc. Spis én hver og vænt en times tid, hvis det ikke sparker hårdt nok, kan man jo altid spise en til :wink:
GOD RYGER/ÆDER :P

- McWeed :peace:

Med al respekt:
Der er INTET belæg for det du skriver.
For det første er en fryser -18 grader, ikke -6.
Men at THC nedbrydes(hurtigt) i en fryser er helt forkert. At sige at kulde har samme effekt som varme er da også helt ved siden af.
Jeg laver ofte store portioner kager, så jeg ikke hele tiden skal gå og tilberede det, og gæt hvor jeg opbevarer det - I fryseren.
Jeg spiser kager hver dag, og har gjort det i mange år(jeg ryger ikke, men spiser kager og vaporizer), så jeg har stor erfaring med tilberedning af Cannabismad. Jeg laver karameller, schokolader, småkager, micro pizzaer, kiks, og flere andre jeg ikke lige kan komme i tanker om nu.
Jeg har haft kager, som ikke smagte så godt, men havde masser af styrke, men pga. smagen blev de ofte fravalgt af mig, til fordel for andre kager, der havde bedre smag. Så inden jeg fik spist de sidste havde de ligget i lidt over 1 år, og de havde ikke mistet noget styrke, jeg ku' mærke.

Jeg må, igen, sige at jeg ikke har anbefalet nogen at spise 2½ gram, men sagt at man skal tilpasse mængden af mad til styrken af det urt man har, så 1 portion Cannabis kommer til at svare til en lille portion mad. F.eks. 1 småkage. Jeg er ked af hvis det jeg har skrevet kan misforstås, og det kan det åbenbart, men nu har jeg præciseret det 2 gange efterfølgende, så nu regner jeg ikke med at det bliver nødvendigt igen.

Medlem
Brugeravatar

De kager jeg laver er ca. med den dobbelte mængde god cannabis af hvad du har lavet, så du burde helt klart få noget ud af det med den mængde.

En ting der kan være gået galt kunne være da du varmer dit fedtstof og hash op at hashen klister sig fat i gryden/panden og derfor ikke får en del med over i dejen.
Sker det er det bare at tilsætte lidt ekstra smø og skrabe det ind i fedtstoffet.
THC fordelen sig også rimeligt ujævnt, derfor plejer jeg at stille det tiblage i køleskabet i en skål og så mixer det ekstra sammen med en ske, for at opnå bedre blanding.

beklager hvis det ikke giver mening, jeg er totalt blæst har holdt stor-bage-dag inden jeg tager til roskilde i aften.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]