Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 13:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej,

Jeg har fulgt guiden herinde, og lavet et udtræk på nogle kodimagnyler (70 mg). Da jeg ikke har en vægt, og første gang mest var en test, kom jeg med vilje lidt ekstra citronsyre i (20g til 34 tabletter). Det virkede fornuftigt nok da jeg var i gang, men kan godt se jeg måske har været lidt for meget på den sikre side :roll: Er mit ekstrakt helt ubrugeligt? Når jeg drikker det, smager det som om jeg har kastet op i munden på mig selv. Jeg har indtil videre indtaget 50 ml på tom mave, som ifølge min regning svarer til ca 160 mg kodein. Nu her en time efter mærker jeg stort set intet (skal siges at jeg ingen tolerance har), kan se mine øjne er lidt "glassy", som de før er blevet når jeg har taget opiater, men det er også det. Jeg går ud fra det ikke vil give mening at redosere?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Dit ekstrakt er ikke ubrugeligt, men lad være med at redosere nu - det er ubrugeligt!

Medlem

okay, tak, tænkte nok at det ikke ville hjælpe at redosere. Hvilken effekt (hvis nogen) har den høje dose citronsyre på potensen af ekstraktet?

Forresten synes jeg at der er lidt blandede meninger herinde om, hvor meget kodein man faktisk ender op med efter sådan et udtræk. Nogen siger at praktisk talt det hele bliver ekstraheret, mens andre mener at det kun er halvdelen... enlighten me!

Insane psychedelia user!

Målte du PH Da du lavede ekstraktionen? Og hvordan ved du at du puttede 20g i, når du ikke havde nogen vægt?

De gange jeg har ekstraheret kodein fra kodimagnyler, har jeg drukket ekstrakt af 45 tabletter. Og det bliver jeg ikke lige så ramt af som hvis jeg spiser 450mg Kodein DAK. Så jeg tvivler på du udvinder alt kodeinen ved den ekstraktionsmetode der ligger her på boardet.

Medlem

Citat:
Målte du PH Da du lavede ekstraktionen?

Det gjorde jeg ikke, det virker umiddelbart lidt dumt.. af samme grund kom jeg ekstra citronsyre i, for at være på den sikre side. Bare alt for meget som sagt, ved ikke lige hvad jeg tænkte.. Igen, har det indflydelse på potensen? Det har det vel?

Citat:
Og hvordan ved du at du puttede 20g i, når du ikke havde nogen vægt?

20 g breve. super smart, de koster 5 kr i supermarkedet :) Bruger dem også til at lave hyldeblomst saft med, så har nogle stykker liggende.

Citat:
De gange jeg har ekstraheret kodein fra kodimagnyler, har jeg drukket ekstrakt af 45 tabletter. Og det bliver jeg ikke lige så ramt af som hvis jeg spiser 450mg Kodein DAK. Så jeg tvivler på du udvinder alt kodeinen ved den ekstraktionsmetode der ligger her på boardet.

Okay. Jeg har en fri dag i morgen, så regner med at prøve igen. Hvilken startdose vil du anbefale? Har ikke taget opiater i lang tid, udover de 50 ml jeg drak i dag, så har ingen særlig tolerance.

Og en anden ting, hvordan tvinger du et ekstrakt af 45 tabletter ned? Det er sgu noget af en slurk.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er noget uforsvarligt at lave ekstraktet uden pH-måling og brug af vægt. Jeg har ikke opiat tolerance og hat lavet ekstrakt på 30-40 piller når det har været. Jeg skyllede det ned med sodavand, hvor citrus(helvedet) harmonerer godt.

EDIT: Dosis rettet ned :)

Senest rettet af OverSoul 25 jun 2011 10:19, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Smid det lort ud - køb dig en vægt og start forfra. Det er simpelthen for dumt at risikere indre organer osv. pga nærighed. Det er ASA du leger med, noget af det mest nasty der findes at overdosere på.

Medlem

Oversoul, du siger at du ingen opiat tolerance har, hvorfor så den høje dose? Er det virkelig dér man skal op, før ekstraktet kan mærkes? Jeg ville da skyde på 25 stykker, men okay.

Jeg hører hvad I siger drenge, jeg må have fat i en vægt i morgen. Det er ikke legetøj, det har I ret i.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er en forholdsvis stor dosis for en der ikke ellers bruger opiater, men det føles på ingen måde overvældende for mig - jeg fik en god rus. Du skriver selv du ikke mærker noget på hvad der skulle svare til 16 piller. 25 piller lyder meget fornuftigt, så kan du se om du reagerer kraftigere end mig, hvilket da er at håbe :)

Junior medlem

Jeg har brygget kodein et par gange og har fulgt erowids doseringsforslag (start med 30-60 mg).
De første par gange brugte jeg kun 5 piller og grunden til at jeg gentog denne dose, var at jeg var i tvivl om hvorvidt det var placebo jeg følte. Jeg er ret overbevist om, at jeg mærkede kodeinen. Et subtilt humørløft vil jeg kalde det.

De sidste par gange har jeg brugt ti tabletter. Jeg bliver ikke hamrende skæv, men er overbevist om det ikke blot er placebo jeg føler (virkning er ekstra tydelig hvis man fx. skifter sofaen ud med en tur i føtex). En enkelt gang har jeg også fået en smule kvalme.

Jeg er da overbevist om at der er "mere at hente" ved en højere dose, men at starte med 45 tabletter synes jeg virker
voldsomt.

I tråden "Kodeinekstration for dummies" og på mange andre onlinefora bliver der nævnt noget i stil med 20-30 piller (efter test for allergi) som en god dosis, men leder man lidt kan man finde brugere der skriver om rekreationelle doser på 100-150mg (før CWE).

Jeg overvejer, om dem der skriver om kodein i de fleste tilfælde enten har opiattolerance eller så stor erfaring med rusmidler, at de beruser sig mere end "nødvendigt"?

Måske virker kodein bare bedre på mig? Eller placebo for den sags skyld..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]