Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 17:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hell right now
Jeg er så småt ved at være klar til et 2cb sommertrip, men er noget i tvivl med hensyn til indtagelse og dosering, og det er lidt svært at få et entydigt svar i de tidligere tråde. Jeg søger et middel trip med nogle gode OEVs og et efterfølgende calm down med en masse flotte farver. Præcis hvor meget skal jeg indtage og skal jeg gøre det nasalt eller oralt?

Eksempelvis kunne 15 mg oralt være et svagt trip og 30 mg nasalt kunne være kraftigt, men jeg ved det ikke?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I'm a highway child
~20mg oralt ville nok være passende, såfremt du er bekendt med stoffet.

Dog ved jeg af erfaring at der er stor forskel på hvor mange visuals folk får, så prøv dig frem :)

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Folk er forskellige, og bliver påvirket forskelligt, derfor er der ikke noget entydigt svar.
25 mg oralt virker fint for mig, hvor jeg har bekendte der gerne vil op på 40 mg for at synes at få noget ud af det.

Personligt synes jeg trippet bliver lidt for overfladisk af at insufflere det.

Medlem
Brugeravatar

Ok, så i er ret enige om at oral indtagelse er det mest effektive?

Admin
Brugeravatar

Det er ikke den mest effektive. Der skal mindre stof til, hvis du indtager det nasalt. Men jeg synes klart det skal spises! For det første gør det rimelig nas at sniffe. For det andet kan trippet godt starte lidt for hurtigt, hvis man sniffer det og virke uoverskueligt. For det tredje virker det ikke så lang tid. Nogle gange kan det være fedt nok at sniffe lidt. Men første gang synes jeg du sku spise det. Start med 15-25 mg oralt. Det er et godt udgangspunkt imo.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Mine kapsler indeholder i øvrigt 15 mg, så det ville jo være ideelt måske at starte med en kapsel, også reducere med yderlige 15 mg når jeg kan mærke det, men er bange for at forlænge trippet uden at forstærke det? Ville det være for voldsomt at lægge ud med 30 mg som alternativ? Trippet må nemlig gerne være mere eller mindre kontrolleret, men stadig væk vildt, dog føler jeg generalt, at det er nemmere at kontrollere et 2cb trip frem for et syretrip.

Medlem
Brugeravatar

Eller måske en lille streg, når de første 15 mg oralt peaker, for at boste trippet yderligere, hvis jeg føler for det?

Medlem

2c stofferne virker enormt individuelt, du skriver i en anden tråd, at du har prøvet det før. Hvis du giver os et indblik i din forrige oplevelse, har vi noget reelt at gå ud fra.

Nasalt vs oralt er der mange meninger om. Nogle mener det bliver endnu mere overfladisk af nasalindtagelse, andre mener at det kun blive vedkommende ved det chok nasalindtagelse giver.

Personligt ville jeg ikke bruge 15-20 min med stærke smerter i næsen til at starte mit trip.

2c-b er oplagt nemmere end LSD, bortset fra forgiftningsirritation. De semi-psychedeliske stoffer 2c'erne er, er halvvejs til mål. Psychedeliske stoffer, for folk der ikke vil have en psychedelisk oplevelse, men en omgang farvelade. Jeg taler nedsættende om 2c'erne, fordi jeg ikke kan tage dem seriøst. Men andre har meget sjov med dem. Mit erfaringsgrundlag er: 2 x 2c-b, 3 x 2c-c, 2 x 2c-i og 2 x 2c-t-4.

Mvh
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Mit forrige trip ved jeg ingenting om doseringen, startede med en lille streg nasalt og reducerede senere oralt. Den nasala dose gjorde tingene levende, især planter og den orale dosering forlængede trippet mere eller mindre uden helt store OEVs.

Medlem
Brugeravatar

Er i øvrigt uerfaren med psykedliske stoffer udover et LSA trip med dårlig setting, derfor finder jeg det hensigtsmæssigt at køre et "semipsykedelisk stof", da det sagtens kan tilfredsstille mig, til trods for at man kun kommer halvejs i mål ;)

Medlem
Brugeravatar

Hvor lang tid virker det i øvrigt, havde forestillet mig en setting en lørdag formiddag i nogle idylliske omgivelser, også være mere eller mindre på toppen igen søndag?

Medlem

Det er også mest mig, der efter lang tids forbrug og misbrug, pådutter mine holdninger.

Brug:
http://www.erowid.org/chemicals/2cb/2cb.shtml

Der er også en glæde ved, at selv at være godt inde i det stof man tager, ud over det er sund fornuft. Gå lidt på opdagelse, læs i Pihkal, og læs triprapporter ved de forskellige doseringer og indtagelsesmetoder.

Mvh
Anarkrig

Insane psychedelia user!

I rammer da fuldstændigt ved siden af når i kalder 2cb for semipsykedelisk. Det kan godt være at det er nemmere at styre, på små doser, end nogen af de andre psykedeliske stoffer, men at kalde det semipsykedelisk er forkert. Snup 40-50mg og så tror jeg i skifter mening. :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg er helt enig med Fjas. 2cb kan virkeligt tage en langt og være ganske livsændrende.

Admin
Brugeravatar

Solataris skrev:
Er i øvrigt uerfaren med psykedliske stoffer udover et LSA trip med dårlig setting, derfor finder jeg det hensigtsmæssigt at køre et "semipsykedelisk stof", da det sagtens kan tilfredsstille mig, til trods for at man kun kommer halvejs i mål ;)

Det er måske "semi" psykedelisk for nogle mennesker. Jeg synes da heller ikke selv, man kommer ligeså dybt som med LSD eller DMT f.eks. Men man skal bare ikke undervurdere 2c-b eller stoffer i al almindelighed, synes jeg. Du kan sagtens komme ud på en uforventet voldsom tur. Det kommer selvf an på, hvem man er. Men jeg siger det bare :)

Edit: They beat me to it :)

Solataris skrev:
Hvor lang tid virker det i øvrigt, havde forestillet mig en setting en lørdag formiddag i nogle idylliske omgivelser, også være mere eller mindre på toppen igen søndag?

Det virker nok 3-6 timer på de fleste. Så du kan sagtens nå at få masser af søvn inden søndag. Men som anarkrig siger, så kig lidt rundt. Der er tonsvis af info.

-Jimmy Carter

Medlem

Det er relativt psychedelisk, hvis man ikke forstår konceptet i bevidsthedudvidende, eller bliver så forgiftet, at det i sig selv er et mindfuck med dødsangst osv. Blev på 50 mg så syg i en times tid, at mine tanker kørte lidt, men ikke mere end feber ved influenza. Kunne næsten ikke se noget, men var disociativt fremmedgjort (red. næsten ligeglad).

Mvh.
Anarkrig

Moderator
Brugeravatar

Jeg har personlig haft en del ret dybe trips på 2cb, vi taler ud over "mindfuck" og farveladen, men ned i dybere religiøse, eller dybdepsykologiske oplevelser. Men jeg har måske bare misforstået begrebet "bevidsthedsudvidende"...

Medlem

Måske udløser det midlertidigt en psykose, som du har anlæg for.
Måske er du god til at bruge forgiftningen til at skabe et stort placebo, som så forstærkes for hver gang. Hvorfor skal vi gætte på årsager?
Har du prøvet at udforske feber-tåger?

Mvh
Anarkrig

Rettelse: Var ved en fejl komme til at slette det første. Skriver projekt, og det her er gode opspringshandlinger.

Senest rettet af Anarkrig 20 jun 2011 15:13, rettet i alt 2 gange.

Moderator
Brugeravatar

Det har ikke haft noget med psykoser at gøre, så ville det allerede have været for sent.
Og det var heller ikke placebo. Jeg har en del trips og en del erfaring med ændrede sindstilstande, så jeg ved, hvad mine 2cb oplevelser har været af natur. (Desuden er placebo et interessant begreb at arbejde med i forhold til psykedeliske stoffer. Eftersom psykedeliske stoffer fungerer som katalysator for bevidsthedsudvidelse, hvad vil det så sige, at det er placebo? Hvornår er en psykedelisk oplevelse placebo, og hvornår ikke?)
Det er i øvrigt ikke mig der leder efter årsager, jeg siger bare, at 2cb kan give meget psykedeliske oplevelser, og jeg ved det, fordi jeg har prøvet det masser af gange, i både store og små doser. Men jeg stiller mig tivlende til dine udsagn, om at det kun er psykedelisk for dem der har misforstået begrebet. Sådan som jeg læser det, vil du gerne være ham der har fattet hvad psykedelisk er, og hvordan man tager stoffer (Din LSD tråd taget med i betragtning)

Ja, jeg har udforsket et par febertåger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg er enig med Fjas og Odden.

Som jeg også skrev i en anden tråd for nogle måneder siden...

BehindMind skrev:
Jeg forstår ikke helt den stigmatisering med nyere stoffer som værende mindre ægte psykedeliske. Jeg har haft oplevelser på LSD og svampe, som har været ren fis og ballade, hvor jeg har rendt rundt og hygget mig, uden at få en egentlig psykedelisk åbenbaring.

Jeg har samtidig også oplevet at få mit ego fuldtstændig maltrakteret på 4-AcO-DMT, 2C-E eller nogle andre af de "nye" psykedeliske stoffer.

Jeg mener ikke at man kan dele dem op i kasser, som sjove/seriøse oplevelser. Det hele er en blanding af dose, set og settings, og din egen tankevirksomhed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]