Halløj i hulen

Jeg og en af mine venner har stærkt overvejet at prøve mescalin her i sommerferien. Vi har aldrig prøvet psykedeliske stoffer før (Kun Amf og Hash), så derfor har vi valgt kaktus i stedet for svampe, da trippet ikke skulle være så intens, dog langt.
Ved godt at mange af jer nu vil sige "Start med svampe i stedet", men det kan jeg ikke rigtig bruge til noget

Det min ven og jeg gerne vil opnå med trippet er opklaringer på livet, evt. hvad man skulle gøre for at få verdensfred, glæde, men selvfølgelig også det med at se andre
farver.
Jeg har fået fat i en 60cm lang Trichocereus pachanoi (San Pedro) som jeg vil lave et afkog på. Ved godt det er en stor mængde, så vil selvfølgelig ikke bruge hele stykket.
Mit spørgsmål er omkring dosering af en levende kaktus. Man kan selvfølgelig ikke sige hvor stærk den er, med mindre man har det helt store udstyr. Der er ikke så mange tråde om det her på psy, men de få som der er, er der forskellige doser taget i brug. I tråden
Her (handler om afkog) siger trådstarter at 40cm giver en sort masse, der svare til "500mg/full blown exsperience".
Da et Let til Medium trip kræver 250-300mg mescalin, skal man som minimum have 10-12g af den "Sorte masse".
Der er så en anden bruger her inde der har lavet en anden tråd
Her som siger man skal bruge 50g tørret kaktus. En kaktus består ca. af 75% vand(Ifølge kilder), så en kaktus på 200g skulle kunne gøre det, til en person.
Det stemmer så ikke overens med tråden før, for 40cm kaktus vejer betydeligt mere end 400g.
De få Trip rapporter der er her inde er doseringen skudt fra 25-98g tørret kaktus. En af dem på 25g lyder helt til at have fået en åbenbaring af den mængde.
Så hvilke mængder vil i forslå til en førstegangs bruger, dem af jer der så har prøvet mescalin?
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.Bekendtgørelse om euforiserende stofferCannabis GuideDDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?