Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg har anskaffet mig nogle kodein piller på 25mg.

Jeg har ingen tolerance overfor opiater.

Jeg har doseret hen af dagen og taget en antihistamin imod kløen.

Jeg er oppe på 18 piller = 450mg og det føles meget godt, men synes helt ærligt at kratom før har givet mig en langt bedre koger på end dette.

Har jeg måske en naturlig tolerance eller er det meget almindelig at rusen ikke er så stærk?

Medlem

Jeg mener at huske at det med løbende dosering af codein ikke er særlig effektivt - men det er muligt jeg forveksler det med dosisloftet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Prøv næste gang at tage fuld dosis på en gang. 300 mg eller deromkring er vel ikke helt tosset i dit tilfælde.

Tager du dosis over længere tid, vil negativ feedback mekanismer gøre, så at ruseffekten aldrig vil blive noget, der ligner maksimal.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Pas ALTID på med downers - du kan have lav tolerance, og der er ALT for mange unge fyre der er døde af det lort indenfor de sidste 4-5 år...

Start med en lav dosis og se hvordan du reagerer - f.ex. 25 eller 50 mg kodein.

Vent derefter til en ny aften, og prøv så evt. med LIDT højere dosis....

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
PS. Kodein-"styrken" er såvidt jeg husker ca. 10% af tilsvarende dosis morfin... dvs. at 350 mg kodein ca. svarer til 35 mg morfin...

10 mg morfin burde du kunne mærke, hvis du ikke har tolerance, eller er hardhead. 20-35 mg burde du HELT sikkert få opioid-effekter af, efter min mening...

... Vend lige tilbage med dine erfaringer, ikke?

Insane psychedelia user!

Zarathustra skrev:
PS. Kodein-"styrken" er såvidt jeg husker ca. 10% af tilsvarende dosis morfin... dvs. at 350 mg kodein ca. svarer til 35 mg morfin...

10 mg morfin burde du kunne mærke, hvis du ikke har tolerance, eller er hardhead. 20-35 mg burde du HELT sikkert få opioid-effekter af, efter min mening...

Den holder bare ikke helt den omregning, det er i hvert fald ikke min erfaring.
Måske hvis man kigger på hvordan det lindrer smerter, men når man bruger det i lammeøjemed gør det ikke. Jeg bliver langt mere ramt af 350mg kodein end jeg gør af 35mg morfin.
-----------------------------------

Som andre er inde på, dur det ikke at bygge sin skævert op på den måde med kodein. Ta en ordentlig dosis til at starte med. ~200mg burde gøre dig ok lam, uden tolerance.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg tror mit bud på 300 mg er lidt for højt. En begynderdosis på 30-60 mg er for at teste om folk er hypersensitive overfor kodein - det er ikke rigtig relevant at prøve så lave doser, når personen har prøvet 450 mg over en dag.

Nyere forskning viser at kodeins mu-opioide effekt skyldes mindst lige så meget kodein-6-glucuronide, som morfin metabolitten.

Medlem

Hvis du gad at søge lidt, er de svaret på spørgsmålet for ikke alt for læge siden, og generelt er det aldrig særlig effektivt, at gå og redosere over en hel dag.
Jeg kan godt forstå Zaras indlæg, men de fleste fra boardet her, er døde af kombinationer af downers. Var det mig, ville jeg overveje at gemme de der kodeiner til rigtige smerter, og så finde mig noget bedre rus-narko. Kodein er det bedste, hvis man har ondt i halsen og er forkølet. Men skulle jeg uerfaren ud i en rus på dem, ville jeg prøve med 200 mg, og så en god tung hash-joint til at sætte det igang.

Mvh
Anarkrig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]