Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 03:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Så endte det alligevel med at jeg involverede jer andre på psychedelia.dk i mit seneste (og kraftigste kava kava 'trip').

Kort fortalt så startede jeg med at tage 2475mg kavalactones (ved ikke helt hvor meget kava kava ekstrakt det svarer til, men jeg indtog 6x150mg og 21x75mg piller (ØV!)...det må vel egentligt svare til ca. 7½ g kava kava ekstrakt for det var 30% ekstrakt).

Efter en halv time er der opstået en let "buzz" - beruselse - næsten som ved alkohol, men alligevel noget anderledes.

En lille time efter indtagelse er jeg afslappet + klar i hovedet, men ellers er der ikke andre effekter.

Så begynder jeg at blive MEGET afslappet - RET behageligt! (tænker at det er ligesom benzodiacepiner).
Denne følelse varer i lidt over 2 timer, hvorefter jeg begynder at blive let svimmel og få kvalme.

Efter endnu et par timer begynder jeg at få det bedre igen.

Jeg tænkte på at det måske var p.g.a. 'overstimulering' at jeg fik det dårligt til sidst ??
For hvis man kunne undgå det ville det være et meget behageligt, fedt trip (men et klart minus ville være alle de piller man måtte indtage...).

Dark Sky

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej Dark Sky, lang tid siden vi sidst har hørt fra dig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Overstimulering kan godt give kvalme og feber på come-down, men efter hvad jeg har forstået er kava ikke en specielt "hård" stimulans. Tror måske bare du har fået det dårligt af en for høj dosis?

Medlem

Jeps, jeg har været inaktiv på psychedelia.dk længe (har ikke været for stabil), men en gammel interesse vender man altid tilbage til! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

For at vende tilbage til topic - ja, så tror jeg også at jeg fik det dårligt fordi jeg tog for meget (det var egentligt det jeg mente med overstimulering..*L*) - men jeg har før prøvet at tage op mod 2700mg - UDEN hverken den negative eller positive effekt!

En ting jeg tror jeg har fundet ud af ang. kava kava er at det optages MEGET bedre i kroppen, hvis du spiser samtidig med at du indtager kava'en...

Men hvis jeg kunne have opnået den samme - totale - behagelige - afslappede effekt med mindre mængde kava....surt! (spild af god kava)
Min begrundelse var faktisk at mange (alle) har rapporteret om at der skulle STORE mængder kava til for at blive påvirket - og så selvfølgelig mine egne erfaringer. Måske BURDE jeg have prøvet mindre mængder samtidig med indtagelse af mad, men jeg havde lyst til lidt indsigt i kava kava'ens verden...

Lige et spørgsmål til jer andre der har prøvet at fråde kava - spiste i samtidig med at i indtog kava'en ? Eller havde i lige spist ?

Dark Sky

Medlem

Jeg har fjollet meget rundt med Kava Kava for et års tid siden. Jeg drak det som regel som den vandige emulsion, lavet ved at putte ca. 3 spsk i en sok (lad være med det hvis I bruger parfumerede vaskemidler [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img] ), og så soake den i en skål med ca. 1 liter vand i et kvarters tid.
Det virkede omtrent på samme måde som du beskriver det, blot i lidt mildere grad + at éns læber og mund bliver lam i et kvarters tid.
Prøvede også at spise op til 3 gram i bomber, det havde ikke den samme effekt som en godt tilberedt drik.
Det jeg godt kan lide ved Kavaen, er den afslappende følelse man får i kroppen, meget subtil, men stadig mærkbar.
[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har du hørt om tefiltre? [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Ej, spøg til side. Er der nogen der ved om det er skadeligt? mener at have læst noget om at det kunne give leverskade nemlig.

Insane psychedelia user!

@Fenriz: Jeg mener at sidst vi snakkede om det, så kom vi til den konklusion at det kun var ved misbrug, eller brug sammen med alkohol..... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Men BDFS (Brug Den Forpulede Søgemaskine) hehe :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvorfor skulle jeg dog det når jeg kan UTFJ [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Tag en kigger på det her: http://www.uni-muenster.de/Chemie/PB/Kava/kavaroot.html

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: HaPpYlAnD
jeg mener at have hørt at for hver eneste gang man indtager kava kava så bliver rusen stærkere. Men er det sandt????

Peace and out

In our memories
Brugeravatar

Det stemmer i hvert fald ikke overens med min erfaring med kava kava...

Medlem

Stoned_Bush ->>>
Ja, det siger man, men jeg ved ikke hvor regelmæssigt man skal indtage kava kava for at det gælder...

Jeg har kunnet mærke en svag forskel de gange, hvor jeg tog kava flere gange om ugen, men det er ikke noget der flytter bjerge...

Dette gælder ikke for høj-dosis kava 'trips' (5-8 g kava kava ekstrakt), dér har jeg ikke mærket en tilsvarende stærkere effekt for den tilsvarende større mængde kava.

Min mening om kava kava er at det stort set er umuligt at rigtigt 'trippe' på det, men det er perfekt til en stille aften derhjemme, hvor man gerne vil være lidt ekstra afslappet. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dark Sky

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]