Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 06:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Ville du købe DexAmfetamin, istedet for Amfetamin hvis du kunne?
Afstemning sluttede 23 maj 2011 15:40
Ja 79%  79%  [ 15 ]
Nej 21%  21%  [ 4 ]
Afgivne stemmer : 19
Forfatter besked
Junior medlem

1)
Havde en hvile puls på 135 hele dagen
- Løsning købte en pulsmåler og blodtryksmåler og lærte at spise bedre, dyrke mere motion, dette gjorde selvom jeg dagligt tager amf jeg ikke har det problem mere

2) <--- Her jeg har brug for hjælp
Har meget koldsved hele dagen
- Er ikke klar over hvordan jeg løser dette, sveder meget hele tiden, har det ikke varmt det er koldsved, men hvordan løser man dette, ved man kan få medicin for det men hvilken?
Føler ikke jeg kan få i skjortere mere pga problemet.

3)
Løber pendul fart på toilettet for at urinere
- Skal ofte på toilettet, antager man også kan få medicin for dette, måske samme som i punkt 2, har i nogle råd eller andet?

PS: Har ikke brug for nogle råd om at stoppe med at gøre noget ulovligt, da jeg ikke bryder loven på nogen måde, mit problem består primært i det er svært at finde nogle med konkrete svar på ens problemer, tænkte måske nogle her har oplevet disse problemer og har nogle råd.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
McGuyver skrev:
PS: Har ikke brug for nogle råd om at stoppe med at gøre noget ulovligt, da jeg ikke bryder loven på nogen måde, mit problem består primært i det er svært at finde nogle med konkrete svar på ens problemer, tænkte måske nogle her har oplevet disse problemer og har nogle råd.

Jeg vil råde dig til at stoppe med at tage amfetamin dagligt - ikke fordi det er ulovligt, men fordi det lort er giftigt i større doser og du smadrer krop og sind fuldstændig med daglige høje doser.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
well kold sveden og den lille blære er ret normale virkninger ved at tage amfetamin såå ? ... måske du bare skulle droppe det og så ville du være foruden de problemer ^_^??

Medlem

Det her har bare at være en troll ..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Du skal lytte til din krop, og din krop prøver at sige stop.
Tror du der findes et "narko" til at hjælpe dig med alt ?
De fleste af dine problemer kommer jo pga amfetamin misbruget, og at overlappe dem
vil nok bare fremprovokere noget andet, du bliver nød til at stoppe for dit helbreds skyld,
og dine venner og families, du vil få flere og værre symptomer hvis du forsætter og dit liv
vil blive et levende helvede, stop.. tror ikke på at nogen herinde vil hjælpe dig af med dine symptomer
på andre måde end at bede dig om at stoppe.

tænk over det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo længere der går før du stopper, jo mindre mulighed er der for at du nogensinde bliver dig selv igen. Og hvis du aldrig stopper ender du nok med at dø. Just saying...

Junior medlem

Først vil jeg lige sige tak for jeres venlighed, sku altid dejligt man ved folk prøver at forklare folk man ikke skal rende rundt i gaderne og købe alt muligt for at få et rus, men..

Som sagt tidligere køber kun legalt dextroamfetamin, køber ikke i gade hjørnet, grunden til jeg spørger her er faktisk jeg antager der er en del folk med erfaringer, råd osv..

Har kikket på Detrol LA, som muligvis kunne løse problem 2+3??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi fraråder det ikke fordi det er ulovligt! Vi fraråder dig det fordi du ødelægger dig selv! Fuck fængsel, bøder osv. Det er sgu da din krop, dit sind og dit liv der betyder noget i sidste ende!

Admin
Brugeravatar

Det blir ikke bedre af, at du tager dextroamfetamin. Måske snarere tværtimod. Jeg tror mange vil finde (rent) dextroamfetamin en del sværere at stoppe med en gadeamf fra Danmark. De bivirkninger du oplyser kan ligesåvel stamme fra rent dextroamfetamin. Det er trods alt den mest aktive af de to enantiomerer.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Ja, mener nu ikke det er særlig skadeligt så længe man ved hvad man får, og man ikke overdosere, men jo man kan da påstå at enhver forøgelse i pulsen/blodtrykket er usundt hvis man vælger at gå den retning..

Men ja som sagt, håber bare på nogle har råd, foruden det er farligt osv, da jeg ikke mener dette er tilfældet så længe man ikke køber noget man ikke ved hvad der er i, men jo alt er da farligt..

Sammenligner det lidt med at springe med faldskærm, pænt dumt at gøre hvis man aldrig har sat sig ind i det, fået undervisning osv, men selvom man er elite udspringer er det jo stadig farligt..

Medlem
Brugeravatar

Her er en liste over nogle ret nasty bivirkninger ved Amfetamin brug:
http://www.erowid.org/chemicals/amphetamines/amphetamines_health.shtml

At tage amfetamin hver dag er dumt uanset hvor meget du har sat dig ind i sagerne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvis du tager stoffer hver dag, og ikke kan indse at det er farligt, så har du altså et alvorligt problem. Det er et klassisk tegn på misbrug. Jeg tvivler på at vi kan tale dig til fornuft, men når du sidder med den sygeste paranoia og har mistet de fleste af dine venner og dine penge om et par måneder, så indser du nok, at det er på høje tide at stoppe. Held og lykke med livet, for det får du brug for hvis du ikke stopper nu

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Se godt på det link unb har sendt dig.
Tror du at det eneste der er farligt er en lille forøgelse af blodtrykket
tager du da grueligt fejl.. stop med at undskylde over for dig selv, det er på
tide du facer det lort du har gang i og stopper.

Junior medlem

Ja må indrømme det eneste der irreterre mig lidt er det med at være afhængig af noget, jeg har ikke oplevet nogle gener, og hvis de kommer stopper jeg da også, ikke frygteligt lang tid siden jeg fik et "eftersyn" bare for at være sikker...

Lidt ked af der ikke var nogle konkrete råd om mine 2 problemer, men mener da stadig det er fedt folk sådan passer på hinanden herinde, havde jeg nu ikke forventet..

McGuyver

PS: Vil nu også selv fraråde køb af ulovlig fremskaffet amf, da man ikke aner hvad der er i, men tror nu også kun det er teenagere der stadig render rundt i det stads i bylivet..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nær vrå på landet
er enig med de fleste her, hvis du får de problemmer så burde du stoppe. har selv haft taget den hurtige,
dagligt da jeg var lidt yngre, og intet godt kom ud af det,

selv efter du er stoppet helt, kan du ha nogen psykiske skader. (måske også fysiske)

som kuma skrev lyt til din krop, den ved faktisk bedst hva den kan tåle.

rul en pind istedet :)

men ellers snak med din læge, han/hun vil som regel gerne hjælpe, og plejer og vide bare en lille smule om hva han/hun snakker om.

(og de har tagsheds pligt)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

McGuyver skrev:
1)
Havde en hvile puls på 135 hele dagen
- Løsning købte en pulsmåler og blodtryksmåler og lærte at spise bedre, dyrke mere motion, dette gjorde selvom jeg dagligt tager amf jeg ikke har det problem mere

2) <--- Her jeg har brug for hjælp
Har meget koldsved hele dagen
- Er ikke klar over hvordan jeg løser dette, sveder meget hele tiden, har det ikke varmt det er koldsved, men hvordan løser man dette, ved man kan få medicin for det men hvilken?
Føler ikke jeg kan få i skjortere mere pga problemet.

3)
Løber pendul fart på toilettet for at urinere
- Skal ofte på toilettet, antager man også kan få medicin for dette, måske samme som i punkt 2, har i nogle råd eller andet?

Det er ikke gener ?
Det er farligt at leve i benægtelse på den måde du gør det.
Du kan jo ikke overlappe det med medicin.. nye og værre
problemer VIL opstå hvis du forsætter.. tænk nu logisk for F....

Der kommer intet godt ud af at forsætte.
Hvorfor vil du egentlig det ? ja jeg ved da du er afhængig men
som du selv siger er det jo heller ikke nogen særlig rar ting..

PS
self passer folk på hinanden herinde,
det er et harm reduction forum

Senest rettet af Mr.Pink 23 maj 2011 21:47, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
hvorfor vente til du HAR fucket dig selv op? Det lyder som en dum idé, når du først begynder at få gener er det måske allerede for sent - koldsved er et rimelig klart tegn på at der er noget galt... Men du lyder ikke som én der er til at tale til fornuft, så du skal have og held og lykke herfra, du for brug for det.. :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg er enig i at et stop er eneste vej frem, men har lige et par spørgsmål og kommentarer alligevel.

Hvor høje doser tager du, og hvilken administrationsvej anvender du? Sørger du for at få din nattesøvn? Indtager du det for at få energi til dagens gøremål, for at opnå eufori eller af andre årsager?

Hvis du befinder dig i Danmark og ikke har recept på det, er det bestemt ulovligt at besidde / indtage dextroamfetamin selvom det er formuleret som lægemiddel. Det vil det vist være over hele verden.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Folk ser det åbenbart, som fuldstændigt udelukket, at man kan have et fornuftigt forbrug af amfetamin. Jeg må dog give dem ret i, at de symptomer du nævner, tyder på et forbrug, lidt ud over hvad godt er. Hvor meget indtager du om dagen, omregnet i dit typiske gadeamf?

Jeg har det sidste stykke tid, on/off, taget en lille streg tidligt på dagen og evt. en igen senere på eftermiddagen, i omkring en uge i streg om måneden. Ca. et gram om måneden, fordelt på den første uge. Vil i mene, at dette forbrug er decideret skadeligt?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nær vrå på landet
[quote="Entheo"]Folk ser det åbenbart, som fuldstændigt udelukket, at man kan have et fornuftigt forbrug af amfetamin.

vi er jo alle sammen forskellige og nogen kan håndtere det bedre end andre,
men set i en stor skala så tror jeg ikke der findes en eneste form for rusmidel der ikke er skadeligt på den ene eller anden måde, og amf´en er jo ikke lige frem noget der er godt for dig eller din krop.

men det er jo op til en selv om man synes det er det værd

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]