Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 19:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.
Jeg skal i forbindelse med eksamen tage noget ritalin. Der er ca. 1 månede til.

Det er 10 mg piller. Hvor meget skal jeg tage per dag, og skal jeg gøre det hele måneden?

Jeg er i tvivl om jeg skal have 1,2,3,4 eller flere piller om dagen.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, er nemlig lidt i tvivl.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du ''skal'', som i at din læge har anbefalet dig det, eller du tror selv det vil hjælpe dig?
Start med en enkelt pille og se om det hjælper dig, eksperimenter lidt i de lave doser.

Junior medlem

Det er fordi man hører at folk her tager 50 mg for at få en rus, det synes jeg virker rimelig vildt, tager de så 5 piller ad gangen?

Jeg har taget en pille ca. 4 timer siden, og har ikke mærket noget.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I helvede.
Lad vær med at bruge ritalin. du skal være på det i mange måneder før de virker.! lad vær med det du vil bare for det mærkeligt tro mig ! stop med det og tag istedet ginseng eller kaffe eller noget..

Junior medlem

Tak for dit svar.

Uhm. Der er ellers mange der siger at det skulle virke rigtig godt, og mange studerende benytter dem da også, de skulle give fokus og koncentration, hvilket jeg har brug for.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I helvede.
Gør hvad du vil :) men bare tag og tænk på hvad jeg skrev..

Junior medlem

Så virker amfetamin sgu bedre mht. til fokus og koncentration synes jeg. Man får vildt energi og lukker alt andet ude :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
altså hvis du vil bruge ritalin til eksamens læsning så skal du ikke bruge det hver dag kun de dage hvor du vil yde lidt ekstra.... en dosis på 10-20 mg plejer at virke for mig til den slags ting i højere doser bliver jeg for rastløs til at koncentere mig om det jeg skal... kan godt være du ikke føler du rigtigt kan mærke de 10 mg men det er jo heller ikke meningen man skal sidde og være blæst mens man læser... ritalinen skal bare lige hjælpe en der hvor du normalt ville være gået død... det er ikke et mirakel stof til eksamens læsning det gør dig ikke "klogere" gør bare du kan øge en smule ekstra... for mig har det med at læse på stimulanser aldrig fungeret... ikke engang kaffe, jeg bliver alt for rastløs og laver oversprings handlinger og på hardcore stimulanser som amf føler jeg mig bare så meget oven på at jeg udskyder tingene til i morgen for jeg har jo massere af tid...

Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
du kan ikke sammenligne dig selv og en anden person på andet end højde alder og vægt i forhold til ritalin dose drKroegshoej
resten er individuelt fra person til person
Vil sige at en voksen person på 65 til 70 kg nok kan mærke en 10-20 mg som lettere opkvikkende
men en voksen person på 80 - 90 kg skal nok op og have 30 til 40 mg ca. for at opnå samme effekt
det ville være mit bedste bud på hvorfor du ikke mærker fuld effekt
Sig til din læge du intet mærker af positive fremskridt

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Mark vi snakker om som study drug og ikke som læge ordineret medicin mod ADHD... og vil vove at påstå at de fleste vil kunne mærke 10-20 mg i studie mæssige sammenhæng uanset alder og vægt.....
desuden kan man jo ikke bare lige gå op og sige til ens læge at man ikke syntes ens dosis gør en bedre til eksamen hvis det ikke lige er det man får det for.. jeg går ud fra at personen ikke har ADHD men bare vil bruge ritalin som study drug.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]