Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 13:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle sammen.
Har lige fået taget mig sammen til endelig at lave en bruger, og starte en tråd, efter jeg har benyttet den her side meget til hjælp. :whogives:
--
Mig og en af mine kammerater har over længere tid haft lyst til at prøve et nyt rusmiddel udover alkohol, men er ikke rigtigt interesseret i at prøve hash da vi har forældre der checker i hoved og røv.
Min storebror kom og fortalte mig at han prøvede at ryge stoffet Salvie, hvor han beskrev ruset som " Sine 10 bedste minutter i hele sit liv". Vi som ellers har eksperimenteret med ting som Muskatnød[Uden held], blev ælle vilde, og begyndte så at undersøge det nærmere.
Vi fandt ikke ud af særligt meget ud over hvor OVERFEDT ruset lyder, og hvordan det skal indtages.
Vi kiggede så på urtegarniet.dk, og der var forskellige slags Salvie som vi ikke lige vidste hvad vi skal bruge.
Her har jeg så mine spørgsmål
-Kan man få fat i Salvia lovligt i Danmark, og hvor?
-Hvad for noget Salvia er det helt præcis man bliver skæv af?
-Kan man få fat i Salvia der er dyrket i forvejen, eller kan man kun købe det som frø?
Tak på forhånd

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
det er salvia divinorum du skal have fat i. Den er desværre ikke lovlig i danmark.. det er bedst at købe som ekstrakt da man skal ryge temmeligt mange tørrede blade for at få effekt og røgen er ret harsk... der er iøvrigt en del topics om salvia på psy. Den kan iøvrigt godt dyrkes fra stiklinger men den skal helst have kunstlys om vinteren.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Zybermob skrev:
-Kan man få fat i Salvia lovligt i Danmark, og hvor?
Nej det er ikke lovligt at besidde Salvia i Danmark.

Zybermob skrev:
-Hvad for noget Salvia er det helt præcis man bliver skæv af?
Salvia Divinorum

Zybermob skrev:
-Kan man få fat i Salvia der er dyrket i forvejen, eller kan man kun købe det som frø?
Ja det kan man godt, du kan købe frø, stiklinger, tørret blade, og div. ekstrakter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Salvia er ikke for sjov, og kan være rigtig skræmmende, men samtidig utrolig fedt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Manze skrev:
Salvia er ikke for sjov, og kan være rigtig skræmmende, men samtidig utrolig fedt.

Lol. Brugbart.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Hej trådstarter. Salvia Divinorium, er et meget potent og kraftigt psykedelisk stof. Det er bestemt IKKE et stof som man skal rode med som nybegynder. Hvis i er i en alder, hvor jeres forælder tjekker jer i hoved og røv som du skriver, så burde du overveje om det måske er en idé at vente lidt med hårde stoffer, indtil du er blevet lidt ældre.

Stoffer kan være utrolig spændende at eksperimentere med, men du vil få meget mere ud af det hvis du venter et par år.

Først og fremmest, skal du sætte dig ind i hvad det vil sige at være i en psykedelisk sindstilstand. Sæt dig godt ind i set og setting. Studere stoffet meget grundigt ved evt. at læse mange triprapporter.

Hash er et rigtigt godt begynder stof, da det er en semi psykedelisk oplevelse, hvor både tanker og følelser bliver påvirket.

Psykedelisk stoffer er ikke legetøj, og det bør ikke indtages af børn. Det kan være meget farligt og ubehageligt. Når du bliver lidt ældre, kan det være meget brugbart og meget spændende. Gør dig selv en tjeneste, og vent et par år til du forstår hvad det går ud på.

Undskyld hvis jeg tager fuldstændig fejl af din alder.

To sum it up: Lad være med at starte ud med salvia divinorium første gang. Det er IKKE for sjov.

Junior medlem

Zybermob skrev:
Ja det kan man godt, du kan købe frø, stiklinger, tørret blade, og div. ekstrakter.[/quote]

Hvor?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Arthur Spooner skrev:
Det er IKKE for sjov.

:stupid:

mistede kort bevidstheden første gang jeg indtog salvia og var ved at falde ned af den lænestol jeg sad i (troede jeg i hvert fald). Forvirring var en stor del af trippet, bagefter var der en masse undren og da det så stoppede, måtte jeg konkludere, der var alt for meget info at håndtere på alt for kort tid - og så fniste jeg lidt, men det var mest pga min egen stupiditet, kom til at hælde en tand for meget i piben måske - 125 mg 6x

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Zybermob skrev:
Hvor?
Det kan google måske hjælpe dig med :wink:

Junior medlem

Psyduck skrev:
Zybermob skrev:
Hvor?

Omg hvis jeg ikke havde gennemledt google 22 gange igennem, havde jeg nok ikke lavet denne tråd ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Zybermob skrev:
Psyduck skrev:
Zybermob skrev:
Hvor?

Omg hvis jeg ikke havde gennemledt google 22 gange igennem, havde jeg nok ikke lavet denne tråd ;)
Så skal du nok læser regelsættet en ekstra gang :wink:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige bag døren.
Psyduck skrev:
Zybermob skrev:
Ja det kan man godt, du kan købe frø, stiklinger, tørret blade, og div. ekstrakter.

bare for at pointere tror jeg faktisk ikke du kan købe salvia frø, da den stort set aldrig laver frø, og hvis nu man skulle være usandsynlig heldig at den gjorde ville det være stort set umuligt at få frøene til at spire.

i naturen formere salvia sig ved at den vokser sig for høj til at dens "stamme kan holde den og så derfor knækker og den del som så er knækket af udvikler sig så som en stikling og så slår rødder osv.

så hvis man skal have sig en salvia divinorum plante skal man købe dem som stiklinger :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
Manze skrev:

Lol. Brugbart.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Hej trådstarter. Salvia Divinorium, er et meget potent og kraftigt psykedelisk stof. Det er bestemt IKKE et stof som man skal rode med som nybegynder. Hvis i er i en alder, hvor jeres forælder tjekker jer i hoved og røv som du skriver, så burde du overveje om det måske er en idé at vente lidt med hårde stoffer, indtil du er blevet lidt ældre.

Stoffer kan være utrolig spændende at eksperimentere med, men du vil få meget mere ud af det hvis du venter et par år.

Først og fremmest, skal du sætte dig ind i hvad det vil sige at være i en psykedelisk sindstilstand. Sæt dig godt ind i set og setting. Studere stoffet meget grundigt ved evt. at læse mange triprapporter.

Hash er et rigtigt godt begynder stof, da det er en semi psykedelisk oplevelse, hvor både tanker og følelser bliver påvirket.

Psykedelisk stoffer er ikke legetøj, og det bør ikke indtages af børn. Det kan være meget farligt og ubehageligt. Når du bliver lidt ældre, kan det være meget brugbart og meget spændende. Gør dig selv en tjeneste, og vent et par år til du forstår hvad det går ud på.

Undskyld hvis jeg tager fuldstændig fejl af din alder.

To sum it up: Lad være med at starte ud med salvia divinorium første gang. Det er IKKE for sjov.

Du siger jo fuldstændig det samme selv?..
Du er sku mærkelig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ahh..jeg vil nu vove at påstå at Arthur Spooners feedback på tråden er mere brugbart end dit indlæg. Hvis det var mig der søgte info, så ville jeg da sætte mere pris på en uddybende beskrivelse af hvorfor det er så skræmmende og måske ikke det bedste begynderstof.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

BehindMind skrev:
Ahh..jeg vil nu vove at påstå at Arthur Spooners feedback på tråden er mere brugbart end dit indlæg. Hvis det var mig der søgte info, så ville jeg da sætte mere pris på en uddybende beskrivelse af hvorfor det er så skræmmende og måske ikke det bedste begynderstof.

Det er selvfølgelig rigtigt, jeg gav en kort beskrivelse fordi at poster siger han har låst side op og ned om det, så ville jeg bare give ham en hurtig reminder hvis han ikke var faldet over den viden, og så kunne han evt spørge ind til det.
I stedet for at give en forklaring som han har læst 30 gange før.
you see? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo, men det er vel altid godt at uddybe sin begrundelse, da det ellers kan ende som forholdsvis ligegyldig information.

Det minder mig lidt om udtalelsen; "Drugs are bad.....mmmkay"...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Manze skrev:
Du siger jo fuldstændig det samme selv?..

Manze skrev:
I stedet for at give en forklaring som han har læst 30 gange før.

Du siger at han siger fuldstændigt det samme, men alligevel var din forklaring bedre end Spooner's, som endda var uddybende?

Manze skrev:
Du er sku mærkelig.

:roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

BehindMind skrev:
Jo, men det er vel altid godt at uddybe sin begrundelse, da det ellers kan ende som forholdsvis ligegyldig information.

Det er aldrig lige gyldigt når det er ontopic.
Nogen man ser sjældent på psychedelia :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Manze skrev:
BehindMind skrev:

Det er aldrig lige gyldigt når det er ontopic.
Nogen man ser sjældent på psychedelia :roll:

Nej ikke ligegyldigt, men forholdsvis ligegyldigt. Det er rimelig triviel information, som jeg tvivler på at han kan bruge til meget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Manze skrev:
er ikke for sjov, og kan være rigtig skræmmende, men samtidig utrolig fedt.

Den beskrivelse passer jo meget godt på stort set alle psykedeliske stoffer, men siger enligt ikke rigtig noget om salvia i sig selv..

Junior medlem

Til jer allesammen der fortæller mig om hvor vidt det ikke er et begynder stof og hvor farligt det er
- jeg har sat mig godt ind i det, og det vil ikke ændre på om jeg ville tage det eller ej!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]