Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 06:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey jeg har kigget lidt på nogle forskellige planter som jeg godt kunne tænke mig at prøve.
Har selv prøvet at finde hvorvidt de er lovlige (bl.a. på psychedelia), hvilket jeg tror at de er, men vil lige være på den sikre side..

Det drejer sig om:
-Calea zacatechichi
-Kanna
-Galangal
-(og catmint, men det er vel forhåbentligt lovligt.. O.o)

Håber at der er nogen der kan hjælpe :D !

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Der er vist ikke nogle af dem der er ulovlige. Ud af de planter du nævner er det kun kanna der har gjort noget for mig, og det var ikke specielt spændende.
Galangal giver da i hvert fald ingen rus, gør den? Så vidt jeg ved er det bare en slags ingefær af en slags.

Junior medlem

Okay, lækkert :D

Galangal skulle have en virkning, ikke nødvendigvis på alle (som det også skulle være tilfældet med de andre planter), men vil lige se om de virker på mig..
Holder mig ellers til cannabis, men det kunne da være sjovt at se om de her planter virker, og catmint og kanna kan bruges i kombination med cannabis, hvilket skulle give en bedre effekt.. Brugte du dem rent eller blandede du?
Ingen af dem koster særlig meget og hvis de ikke virker så ved jeg da det til en anden gang - et forsøg værd.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jeg har brugt dem rent.

Junior medlem

okay, hvis du får lyst så prøv evt. catmint eller canna sammen med cannabis.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted mellem den anden og tredje Bardo
Hej Munin

Calea zacatechichi eller bittergræs som den hedder på dansk, hjalp mig til at potentiere mine drømme i så høj grad at jeg var i stand til at blive klar over at jeg drømte, og dermed begynde at manipulere med miljøet i min drøm. Med andre ord hjalp det mig til at have min første "Lucid Dream".

Jeg røg det, over en periode på 5 dage, med kulminationen den femte dag, jeg røg det 30 min før sengetid, og når jeg lagde mig til at sove, kom jeg meget hurtigt ind i en form for limbo, og lå og døsede der i noget tid indtil jeg faldt ind i drømen som nævnt tidligere.

Det kan også drikkes som the, men det smager forfærdeligt.

(og ja de er fuldt ud lovlige)

Junior medlem

Okay tak :D, men hvor meget røg du? Jeg har købt hvad der svarer til 10g.

Great !

Junior medlem
Brugeravatar

Har ikke præcis gram på det, bare hvad der kunne være i en joint.

Kom til at tænke på om den limbo tilstand jeg oplevede kan har nogle ligheder med "sleep paralysis" som jeg har læst om, hvor man trækker drømmen med ind i vågen tilstand, dvs. hallucinere kraftig.

Junior medlem

Okay bare iorden.

Yes, men det var ikke ubehageligt eller noget, bare en oplevelse?

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har læst trip-rapporter inde fra Eurowid, hvor folk da de lå i denne limbo så mennesker stå ved siden af deres seng osv. Jeg oplevede dog mest tegneserie-landskaber, men det er selvfølgeligt forskelligt, det er også svært at sige hvilken reaktion, eufori eller frygt, man ville have på disse oplevelser, tror det er meget forskelligt fra person til person om man fx. vil have besøg af et afdødt familie medlem eller noget lignende.

Men hvis man er interesseret i underbevidstheden og drømme, så Go for it, du kan evt. skrive hvad du fik ud af det her på boardet, har ikke snakket med andre der har prøvet det før.

Hilsen Schroomers

Lige en sidste ting, det der fik mig til at gå lucid var mit intellekt der slog til og fortalte mig at det rum jeg befandt mig i ikke var virkeligt, derfra fik jeg indsigten at jeg drømte, normalt vil man blive så euforisk at man vækker sig selv, men prøv(i drømen) at sætte hænderne på jorden, dette kan hjælpe dig til at blive i drømen.

Junior medlem

Har også kigget kort derinde, tager lige et kig til.. og ja selvfølgelig helt individuelt, kan også godt tilslutte mig at besøg af døde venner bør indgå i ens overvejelser.
Yes, men stadig meget interesseret! Og jep, giver lige lyd fra mig herinde.

Tak for tippet, det skriver jeg mig bag øret.

-Munin

Medlem

Calea hjælper også mig med at få mere livlige drømme, og til at huske dem bedre. Jeg ryger 4-6 bonghoveder, indtil jeg får det underligt på sådan en unik calea-måde, og så går jeg i seng.

Junior medlem

Okay, men du kan bare gøre det en enkelt aften og så få effekten? Ikke ligesom Schroomers der skal ryge det nogle dage i træk?

Eller er det kun hvis man vil have lucid dreams?

Medlem

Jeg ved ikke om det er et tilfælde, men da jeg fik bedst effekt var det efter at ryge det tre aftener i træk. Jeg røg langt mere tredje aften end de andre to. Jeg tror man skal vænne sig til at falde i søvn i calea-tilstanden før man ordentligt kan komme ind i den der semi-lucide drømmeverden som planten tillader dig at opleve.

Junior medlem

Ahh yes okay, det giver også mening at det forholder sig sådan, så tror jeg også jeg har styr på det.

Skriver når jeg får prøvet det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Munin skrev:

Galangal skulle have en virkning, ikke nødvendigvis på alle (som det også skulle være tilfældet med de andre planter), men vil lige se om de virker på mig..
Holder mig ellers til cannabis, men det kunne da være sjovt at se om de her planter virker, og catmint og kanna kan bruges i kombination med cannabis, hvilket skulle give en bedre effekt.. Brugte du dem rent eller blandede du?
Ingen af dem koster særlig meget og hvis de ikke virker så ved jeg da det til en anden gang - et forsøg værd.

Galanga anvendes i thaimad, blandt andet i den lækre ret Tom Kha Gai, som jeg åd i går. Hele min fryser er fuld af galanga, og der spares ikke på den i maden. Tvivler på, du får noget narkolignende effekt, og hvis du vil skaffe den billigt, så gå ned i din lokale thai/kina-butik, så findes det på køl. Det er et krydderi på linje med ingefærd, og effektmæssigt ligger det sikkert der omkring. Men ingefærd er nok heller ikke det vildeste, medmindre man synes, sund mad og lidt bedre fokus pg.a. den sunde kost er vildt.

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Munin skrev:

Galanga anvendes i thaimad, blandt andet i den lækre ret Tom Kha Gai, som jeg åd i går. Hele min fryser er fuld af galanga, og der spares ikke på den i maden. Tvivler på, du får noget narkolignende effekt, og hvis du vil skaffe den billigt, så gå ned i din lokale thai/kina-butik, så findes det på køl. Det er et krydderi på linje med ingefærd, og effektmæssigt ligger det sikkert der omkring. Men ingefærd er nok heller ikke det vildeste, medmindre man synes, sund mad og lidt bedre fokus pg.a. den sunde kost er vildt.

Mvh.

Junior medlem

Det er jeg klar over, jeg går heller ikke efter en vild effekt eller noget, læste bare at den skulle have nogle virkninger, herunder skulle den hjælpe på koncentrationen og få dig til at slappe af. Som jeg skrev tidligere er det et forsøg værd :D

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]