Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 11:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Små buds
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Solbader i 400W's lys
Heyo peeps.

Jeg er igang med en god Amnesia Haze, og er for nyligt vendt "tilbage" til dyrkningen, efter lidt pause.

Min hukommelse er dog i mellemtiden gået up in smoke (bogstavlig talt), og jeg synes nu at min plante opfører sig underligt =).

Den er ca. 4 mdr gammel, og har et lille skab med en 400W HPS lampe i, samt udluftning. Der er begyndt at komme en del brune pistiller, men jeg synes de buds er voldsomt små, og den er ikke specielt sticky-icky endnu. Husker jeg helt forkert, eller er der et eller andet helt galt ?

Her er 3 billeder, fra i formiddags af:

Billede
Billede
Billede

På forhånd tak!

-crz

Titel: Re: Små buds
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg synes nu det ser meget godt ud. Det er bedre at købe et mikroskop (40x) og tjekke farven på trichomes. Det er mere sikker indikator så vidt jeg har forstået.

Først er de klare. Der skal du ikke høste. Så bliver de mælkehvide, når alle er det kan du høste og få største chance for en høj "griner" rus. Hvis du venter endnu mere begynder de at blive rødbrune og jo flere af dem der bliver det jo mere stenet rus vil potten give dig.

Junior medlem
Brugeravatar

Jack von Hashluder skrev:
Jeg synes nu det ser meget godt ud. Det er bedre at købe et mikroskop (40x) og tjekke farven på trichomes. Det er mere sikker indikator så vidt jeg har forstået.

Først er de klare. Der skal du ikke høste. Så bliver de mælkehvide, når alle er det kan du høste og få største chance for en høj "griner" rus. Hvis du venter endnu mere begynder de at blive rødbrune og jo flere af dem der bliver det jo mere stenet rus vil potten give dig.

Tal for svaret : > Jeg har et 200x USB mikroskop, som jeg bruger til at tjekke dem en gang imellem, de er så småt ved at være mælkehvide nu, men jeg synes bare de buds er meget små, hvis den er så tæt på at kunne høstes o.O Det kan godt ske jeg bare husker forkert..

Medlem
Brugeravatar

giv den noget topmax. det skulle gerne give lidt. jeg synes sku den er fin :D

Junior medlem
Brugeravatar

mini-møller skrev:
giv den noget topmax. det skulle gerne give lidt. jeg synes sku den er fin :D

Det prøver jeg! ^^

Jeg siger tak for svarene, men lige en sidste ting.. hvis det var jeres plante, og i gik efter den sjove high, ikke den tunge.. hvornår ville i så forvente at kunne høste ? Jeg kunne bare godt tænke mig et "roughly 2-3 uger" eller hvad det bliver, ved godt jeg skal se på krystallerne for at finde ud af det bedre =)

Medlem
Brugeravatar

bare hold godt øje med den. lige p er den der og så ved du det :D

Junior medlem
Brugeravatar

mini-møller skrev:
bare hold godt øje med den. lige p er den der og så ved du det :D

Yeah true, jeg er bare ved at være eager ;) .. den begyndte i vindueskarmen for sjov, fordi jeg ikke ville lave det setup igen, og så slog det mig en dag "jeg skal fandme gro igen!" .. så nu glæder jeg mig bare til at kunne høste og nyde det i solen ^^

Men tak for hjælpen so far! =)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Hvis de kun "så småt er ved at være mælkehvide" skal de nok lige have nogle uger endnu.

Mange der går efter en høj high høster når 10-20 % er blevet røde da man så er sikker på at planten er moden og at de fleste psykoaktive stoffer er blevet dannet. Hvis man lader den stå kommer der bare flere af de tunge.

Det er i hvert fald hvad jeg har forstået. Jeg går ikke så meget op i det, da jeg bliver godt skæv af det hele. Jeg tror egentlig set og setting er det vigtigste for din rus.

Junior medlem
Brugeravatar

Jack von Hashluder skrev:
Hvis de kun "så småt er ved at være mælkehvide" skal de nok lige have nogle uger endnu.

Mange der går efter en høj high høster når 10-20 % er blevet røde da man så er sikker på at planten er moden og at de fleste psykoaktive stoffer er blevet dannet. Hvis man lader den stå kommer der bare flere af de tunge.

Det er i hvert fald hvad jeg har forstået. Jeg går ikke så meget op i det, da jeg bliver godt skæv af det hele. Jeg tror egentlig set og setting er det vigtigste for din rus.

Right on, jeg bliver nu også high ligemeget hvad jeg får puttet i piben. ^^
Jeg ryger en fra jer når der er 10-20% røde så : >

Medlem

Geografisk sted: sydpolen
Giv den lidt mere tid og når du så er ved at synes det er fint så lad den stå i et par dage uden lys inden du høster :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]