Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey growers ;)

Nu har jeg set mange forskellige billeder af folks grow. Men hvor store skal sådan nogle potter egentlig være?
Har lige sat et par low rider til at spirre, og regner med at en 3-4 litters potte er fint nok til sådan en fætter?
Men hvis man skal have større planter, hvor meget plads skal de have til at gro i?

Btw. Har 2 planter på altanen der lige har ramt uge 3 af deres liv. Nogle der kan anbefale noget gødning? De har brug for et kick for at blive til noget :)

Junior medlem
Brugeravatar

Nu er jeg ikke ligefrem en ekspert, men jeg har forstået følgende efter at have læst en del forumer og guides.

Planten vil ikke vokse sig bredere end omfanget af potten du planter i. Dvs at hvis du har en 20 cm diameter potte, vil din plante ikke blive meget bredere end 20 cm.

En hamp plante vil aldrig vokse sig større over jorden, end hvad pladsen under jorden tillader rødderne at vokse sig.

Men når det så er sagt, så skal du selvfølgelig vurdere om dit setup ville tillade den at vokse sig større anyways.

FX:
- er det spild at have en 600 W hps lampe til 5 L potter.
- omvendt er det også spild at have en 15 L potte, til en 50 W sparepære, da der aldrig vil være nok lys til at den vokser sig stor nok.

Men som hovedregel er det altid bedre at købe for store potter, end for små.

Angående gødning, så er Canna Terra Vege god, men Biobizz laver også noget godt gødning specielt til cannabis.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg tror 4 liter er minimum til lowryder. 5 mere optimalt. Med potter er det sådan at jo større potte, jo større plante. Udendørs til ikke autoblomstrende bruger jeg 10-20 liters spande. Det er tydeligt at dem i de største spande bliver størst og at de ville blive endnu større hvis de stod i jorden. Men det er selvfølgelig et tradeoff mellem hvor meget jord du gider bøvle rundt med og hvor store potter du kan skaffe.

Hvis du vil bruge special gødning, så er Canna Terra serien god til prisen. Der er en til den vegetative fase og en til blomstringen og du skal skifte når planten viser tegn på blomstring. Hvis du går i byggemarkedet så er Hornum væksthusnæring god.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

okay tak for det drenge :)

Så havde jeg misforstået noget, troede at en 4L var nok til en stor plante, i følge en guide.
Men det er godt at vide at de skal plantes om så allerede nu....

Det bliver bare halv træls at have 5L potter stående til Low rider når man har 10 ikke femalized :D hehe..

Kan se inde på hydrogarden at der findes nogle som bare er canna Vega, og så at der findes der nogle som hedder Canna Vega a+b
Hvilken skal jeg vælge?
Er igang med at prøve mit første grow med nogle Early misty, low rider, CFL BBQ og nogle Doctor Rooster..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]