Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 04:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har aldrig forstået hvordan man fremstiller et lags joints

Altså jeg kan godt forstå teknikken i det, men hver gang jeg prøver fejler det på det strengeste

Papiret sidder ikke fast i filteret og det ekstra lag man skal brænde af, der får jeg brændt hele papiret..

Kunne godt være jeg også skulle have et runthrough af teknikken igen egentlig : P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Thats how i do it. Lig mærke til han ikke brænder papiret af ;-) Prøv det.
Og hvis du brænder den, så husk at holde papirflappen op ad, ellers rammer flammen jo selve jointen, og ødelægger den.

Du kan også rulle en cone først, men hvorfor ikke bare lære det på den fikse måde først?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
et lags er lort..

Junior medlem

mose-ræven skrev:
et lags er lort..

hvorfor?

Så dvs man smider hele papiret uden om filteret i stedet for at folde papret ind i som man plejer? Er det ikke svært at få til at sidde fast?

Dedikeret medlem

Du skal vende papiret på den anden måde end du plejer, så limen vender ud af, så kan du slikke på den og rulle papiret omkring, og så får du den flap du kan se i videoen :)
Misforstod dit spørgsmål :oops:
Men nej det tror jeg ikke nødvendigvis man behøver, jeg sætter normalt heller ikke papiret ind i filteret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Opløseligtego skrev:
mose-ræven skrev:
et lags er lort..

hvorfor?

Så dvs man smider hele papiret uden om filteret i stedet for at folde papret ind i som man plejer? Er det ikke svært at få til at sidde fast?

Det brænder skævt.. jeg synes bare det er bedst helt normalt..
Men det er vel smag og behag..

Plejer du at folde dit papir ind i filteret??
det har jeg aldrig set.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
mose-ræven skrev:
et lags er lort..

Det er vel nærmere personen, som ikke kan finde ud af at lave en ét-lags, som er en uduelig lort :D ej, det gas - smag og behag, som du selv siger ;)

Om en joint brænder skævt eller ej, kommer an på pakningen og ikke om der er ét kun er ét lag papir, som selvfølgelig kun vil fremme den regelmæssige forbrænding, end hvis der er steder på jointen hvor der er mere papir.

Junior medlem

mose-ræven skrev:
Opløseligtego skrev:
mose-ræven skrev:
et lags er lort..

hvorfor?

Det brænder skævt.. jeg synes bare det er bedst helt normalt..
Men det er vel smag og behag..

Plejer du at folde dit papir ind i filteret??
det har jeg aldrig set.

Ja altså man sltter lige den ene fold ind i filteret så den holder sammen på jointen

Ruller i bare filteret op og folder hele papiret rundt om den? Falder lortet ikke af så og er løst?

Dedikeret medlem

Det var sådan jeg lærte det i hvertfald.
Jeg plejer også at sætte filteret i først, og så sætte papiret omkring filteret, kun så det lige sidder der, det må ikke være rullet for meget omkring, så bliver den svær at fylde.
Så hælder jeg min tobak og cannabis i, og ruller omkring.
Hvis det så er backroll, gøres det på samme måde, udover at papiret skal vendes så limsiden er op, og så slikker du på ydre siden, og får en flap.

Medlem

jeg plejer at rulle filteret og så rulle papiret konisk og stramt udover. og så fylder man den bare og ryger den :)

Dedikeret medlem

Maxweed skrev:
jeg plejer at rulle filteret og så rulle papiret konisk og stramt udover. og så fylder man den bare og ryger den :)

Det var også sådan jeg gjorde i flere år, men det er bare så pokkers svært at få skunk deri, hvis man ikke har en grinder.
Synes næsten altid at skunk/pot vil hænge fast i kanten på conen, det samme gælder for uristet tobak.

Junior medlem

iSmoke skrev:
Det var sådan jeg lærte det i hvertfald.
Jeg plejer også at sætte filteret i først, og så sætte papiret omkring filteret, kun så det lige sidder der, det må ikke være rullet for meget omkring, så bliver den svær at fylde.
Så hælder jeg min tobak og cannabis i, og ruller omkring.
Hvis det så er backroll, gøres det på samme måde, udover at papiret skal vendes så limsiden er op, og så slikker du på ydre siden, og får en flap.

Ye man så har man en flap fra filteret som bare sidder og flagre, heller ikke det fedeste..

Men på den anden side kan jeg slet ikke finde ud af det uden at smide papiret ind i folden fra filteret, syntes det fucker fuldstændig på den måde, altså filteret sidder ikke ordentligt fast og bliver bare generalt noget lort

Den bedste metode er at rulle det med mixet i, I suppose?

Dedikeret medlem

Hvis du normalt ikke ruller omkring din mix, så vil jeg mene det nemmeste er at lave en cone, backroll, altså hvor papiret vender omvendt, og så fylde den med mix, og derefter slikke og rykke/brænde flappen af. Men hvis det er fordi du prøver at få den til at brænde lige, så er det lidt ligemeget, for den kan brænde skævt ligemeget hvad, det kommer mere an på hvordan tobakken ligger, om der er små luft huller. Du skal kun lave backroll hvis det er fordi du ikke vil ryge det ekstra lag papir. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Opløseligtego skrev:
Den bedste metode er at rulle det med mixet i, I suppose?

Jeg håndruller når jeg ryger skunk og pot, men med hash synes jeg det fungerer bedst hvis jeg laver en cone og fylder den op. Jeg har dog aldrig forsøgt at lave en et lags joint, dem jeg laver er jeg nemlig meget tilfredse med :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
bruger et lags hvis jeg har bredt papir som blue smoking. normalt bruger jeg det ikke da jeg bruger Raw papir,
og føler ikke det er nødvendigt med dette. men hvis man er i stand til at lave et ordenligt et lags brænder det klart bedst imo. og smager også bedre

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
synes etlags er fine nok, synes ikke der er den vilde forskel på en etlags og en "alminde". så det er ikke så tit jeg laver sådan en. :b

men jeg laver den på denne måde at jeg først ruller mit cone og derefter fylder den. jeg vender papiret om så limen er udad, og fugter ´kun det alleryderste af limen i samme længde som mit filter. derefter sætter jeg det fugtede stykke ind under mit filter som man normalt gør med den side uden lim når man laver en "almindelig" så der stadig stikker lidt lim ud (et par mm) og så ruller jeg bare rundt og slikker det resterende lim hele vejen op og lukker. fylder den og rykker forsigtigt det overskydende papir af, så papiret kun overlapper hinanden der hvor limningen er. :D

håber du forstår. :)

hilsen FredeD

Junior medlem

Jeg laver kun etlags. Måske jeg skulle lave en DIY video?

BTW: Denne her var 1lags hele vejen igennem..
Billede

Junior medlem
Brugeravatar

NICE BLOMMEN :)

Junior medlem

Tak!

Medlem

Og jeg der troede etlags var normalt, det er det vi ryger i min omgangskreds.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]