Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige bag døren.
Forst og fremmest hej :D har lige oprettet en bruger efter at have brugt mange timer på at læse en masse tråde her inde :D

Har besluttet mig for at starte noget Guerrilla dyrkning af cannabis, har tænkt mig at bestille nogle frø her på fredag (lønningsdag :D )
og så forhåbentlig kommer de efter nogle dage. har tænkt mig at købe nogle UK08 frø, da jeg godt kunne tænke mig nogle sativa planter. Køber så måske også nogle indica frø hvis penge strækker :D

så var det bare jeg ville høre at det ikke stadig kan nåes at så udendørs? har tænkt mig at for-spire mellem køkkenrulle og det og så i nogle små potter inden de kommer ud.

og så et andet spørgsmål: efter man har høstet sine buds, hvad skal man så gøre med dem så de kan ryges? :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Er efterhånden ved at se dette link over det hele på psy...

Læs - http://www.dcfonline.dk/cf/

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem
Brugeravatar

har læst hele gro guiden inde på den hjemmeside. Men hvis du nu kendte svarene på mine spørgsmål ville det så ikke være smartere at svare på dem i stedet for at henvise mig til en side? :)

men som sagt har jeg læst hele den guide og synes åbenbart ikke har har fået svar på mine spørgsmål via den, så derfor spørger jeg her ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Du har ikke læst den nok.....''

Citat fra siden

Før du går igang
Nu skulle du vist ca. være klar til at gå i gang, så held og lykke med det.

Cannabis opfører sig i store træk ens både ude og inde, så jeg anbefaler at du læser resten af denne guide hvis du har tid.
Selve forløbet er det samme, fra plantning af frøet, over vegetativ vækst til blomstring og høst. Alt dette er beskrevet nærmere i indendørs guiden.

Du kan begynde at plante udendørs, lige så snart der ikke er den store risiko for frost. Dette vil under normale vejrforhold i Danmark sige ca. fra April. Tjek temperaturen, eller læg mærke til hvornår de lokale landmænd begynder at så byg og hvede ... De har som regel rimeligt styr på det der med vejret.

Ellers undersøg jorden. Mærk på den, også lidt dybere nede. Hvis der har været frost i lang tid, er jorden tit frossen en 5-10 cm nede, og det kan tage nogen tid om at tø op igen hvis det har været meget koldt.

Skulle der komme lidt frost overlever planterne nu nok alligevel, men det er bedst hvis du kan undgå det. Især hvis det drejer sig om flere dage/nætter i træk.

Hvis du vil være på den sikre side, er det en god idé at starte planterne indendørs, lade dem gro en måneds tid under kunstlys, og så plante dem ud i slutningen af April.
Planterne er så rimeligt store, og er mere modstandsdygtige overfor blæst, kulde, insekter og hvad de ellers bliver udsat for.

Næste gang lader du være med at spille så smart over for Bomlee

Du har tydeligvis ikke læs en skid!

Medlem
Brugeravatar

TheGrowMoo skrev:
Du har ikke læst den nok.....''

Næste gang lader du være med at spille så smart over for Bomlee

for det første hvem er det der spiller smart? :) forstår ikke hvorfor du vil være så fjendsk?

Men til topic, så står der stadig ikke noget om det er for sent at begynde.
eller svaret på mit andet spørgsmål :)

Junior medlem
Brugeravatar

.... jeg dropper det, du fatter nadda!

Prøv og vent små 10 år, og bliv 23 og dyrk!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
TheGrowMoo skrev:
.... jeg dropper det, du fatter nadda!

Giv nu lige rookien en chance, istedet for at være så forbandet negativ.. Det er da til at få hovedpine af.. Hvad hvis vi alle sagde sådan, når du ikke selv er helt med på noderne? Hvis jeg ikke husker meget galt, måtte en del af os herinde gøre det klart overfor dig at dit første growspot var lige til at stikke op, hvor solen sjældent skinner, så du er ikke ligefrem nogen guru selv, vel? Vi skal alle starte et eller andet sted, så chill...

Men kort sagt, nej, det er ikke forsent endnu. Sæsonen er først lige begyndt. Som TheGrowMoo nævnte, så starter sæsonen lige så snart at den sidste nattefrost forsvinder.. Hvilket var for omkring 10 dage siden i Nordjylland.. Men tag lige at læs hele cf-guiden igen.. Selvom ikke alt i guiden omhandler guerilla dyrkning, er der stadig utrolig mange brugbare guldkorn der i!

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Så skal planten ellers høstes, og her kan du enten benytte den gode gamle metode : klip planten af, og hæng den til tørre et mørkt sted. - Eller du kan gå lidt grundigere til værks, og klippe de enkelte grene med blomsterstande af, og hænge dem til tørre enkeltvis.

Fordelen ved den sidste metode er, at der i en hel plante stadig vil være en pæn mængde væske, som derfor får tørringsprocessen til at tage meget lang tid. Klipper du derimod de enkelte blomsterstande af, går det hele noget hurtigere + du har mindre fugtigt plantemateriale hængende/liggende der kan gå mug i eller det der er værre.

Hvis du vil være rigtigt grundig, kan du yderligere trimme de enkelte topskud, dvs. klippe blade mv. af dem og først herefter hænge dem til tørre.
Jeg synes selv at det er den bedste idé, for de færdige, tørrede topskud bliver som en lille bonus også meget pæne og indbydende at se på, og du slipper helt for at ryge blade mv...

Herefter er dine værste fjender lys, fugt og varme, der alle har det til fælles at de nedbryder THC.
Derfor hænges planterne til tørre i et mørkt rum ved stuetemperatur, og med nogenlunde gode udluftningsmuligheder, og her skal de så hænge i omkring en uges tid. Du kan teste hvor tørre de er, ved at prøve at knække en enkelt gren. Hvis den knækker ubesværet er planten klar til næste skridt, hvis den bøjer eller føles sej i det, skal planterne hænge i længere tid.
Nogle bruger en lille ventilator til at blæse lidt luft på planterne, for at forhindre mug mv.
Hvis luftfugtigheden er meget høj er det nok en god idé, men ellers mener jeg ikke at det er nødvendigt ved almindelig stuetemperatur i Danmark.

Når planterne har tørret i omkring en uge, kan du for at optimere smag og rygekvalitet yderligere, lade resten af tørringen foregå i en eller anden form for lufttæt eller delvist lufttæt beholder. Det kunne være et glas, en plasticboks eller lignende.
Planterne er så tørre nu at de nok ikke begynder at rådne, så du kan virkeligt gøre noget for smagen og røgens kvalitet ved at gøre dette.

Læg f. eks dine topskud i et glas i køleskabet, og tag det ud én gang om dagen for at lukke frisk luft ind.
Jeg har set folk gøre dette i op til 2-3 måneder, og resultatet, duften og smagen er virkeligt imponerende.

Der er selvfølgeligt masser af andre muligheder, og du kan for eksempel tørre topskuddene i en papirspose, en plastik pose, eller en mindre pap/plastik æske. Disse beholdere vil alle medvirke til at holde på fugtigheden i længere tid. Lige meget hvad du gør, så hold øje med dine planter, og sørg for at luften i beholderen skiftes ud mindst én gang om dagen.

Det er vigtigt at planterne/blomsterstandene under tørringen ikke udsættes for lys, da lys har en nedbrydende virkning på THC indholdet.

Når planterne er tørre, opbevares de bedst mørkt og koldt. Et ideelt opbevarings sted er i køleskab i en luft/lystæt beholder. F. eks plasticbokse til opbevaring af pålæg eller lignende.
Varme, lys og fugt ødelægger dit færdige produkt, så prøv hele tiden på at forhindre disse så godt som muligt.

Det står til sidst i guiden hvordan man tørre sit udbytte ;)

Vi er i starten af sæsonen, så du kan stadig nå at plante. Hvis du planter ude med det samme, så skal du dog være opmærksom på at der stadig kan komme en smugle frost, ligesom de advare om i næste uge :(
Btw, UK08 sådan :gud:

Good luck champ

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...

Medlem
Brugeravatar

Mange tak for svarene :)

Men tænker på, er normalt vandt til et håndtere hash altså når det er presset, men skal bud'en/topskuddet bare smuldres efter det har tørret, og skal til at ryges? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^^ Den må du lige formulere igen :P

Men dine buds skal bare være helt tørre (Ca. 2-4 uger), også hakkes i små stykker og direkte i piben :joint:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ligesom når du noller hashen i din mixerbakke, skal blomsterne naturligvis også hakkes/smuldres/findeles. Hvis du er ekstra fræk anskaffer du dig en grinder, de kan fås billigt i de fleste headshops. Det er hurtige og nemme at anvende, og du får ikke fingrene smurt ind i krystaller.

Det er så op til dig selv at vurdere hvor meget der skal i, men du kan nok selv tænke dig til, at volumen af dit shit dækker et større areal end hash normalt gør. Af samme årsager bliver din joint også lidt større end normalt (synes ofte hashjoints bliver lidt afstumpede i det, men brænder dog længere/bedre).

For lige at være 100% sikker på at have besvaret dit spørgsmål korrekt: Du skal ikke smuldre dine buds lige efter de har tørret, du opbevarer dem som de er. Når så du gerne vil lave en bette jönte, fatter du en blomst og noller ud i den mængde du foretrækker.

Medlem
Brugeravatar

Tusind tak for de svar :gud:

Ved godt at det skal tørre først og alt det der, det var bare stadiet fra tørret bud til joint, som jeg nu har forstået nu :D

har prøvet skunk før, men der var det bare lige til at bruge :D

Junior medlem

Grineren at growmo lorte spot spiller smart og bliver pillet ned..ha ha..Bare put nogle frø til spirring uanset om det er for sent eller ej,det er altid godt at samle erfaring i at gro den hellige urt..jeg vidste heller ikke en skid for 11 år siden,og ja der blev stillet jævnt dumme spørgsmål dengang fra min side...det hører til gamet vi bliver alle klogere,selv growmo vil ikke dyrke op af parkerings pladser og boldbaner mere..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]