Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 11:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej
Jeg har lige et spørgsmål jeg håber i kan svare på. Jeg har planer om næste år at growe lidt i et drivhus. Men har læst nogen steder planterne skal mørkelægges for at gå i blomst, skal de også det udendørs? Eller skal man evt have fat i nogen af de der autoflowering planter?

Jeg har set mig lidt varm på en Lowryder evt feminiseret, ved ikke hvad der bedst kan betale sig?
Er der nogen der kan forklare hvordan skæverten er med den? Søger lidt den mere opfriskende da jeg har en slem tendens til at stene for meget.

Medlem
Brugeravatar

af hvad jeg ved så skal de bare følge dagen gang. solen står og og solen går ned :) så det ville være mit bud :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Læs http://www.dcfonline.dk/cf - og når du har læst den igennem, læser du den igen..

Cannabisplanter går som hovedregel i blomst af sig selv, når vi rammer 12 timers sol og 12 timers mørke (groft sagt), men dette betyder ikke at du kan gro hvilken som helst cannabis sort udenfor. Hvis du vil dyrke planter udenfor er du bedst stillet med at finde nogle strains som allerede er tilvænnet det danske klima. Hvis du derimod, som du allerede selv har nævnt, vælger at gro i drivhus kan du med fordel vælge nogle planter, der er noget længere tid om at modne. Dette skyldes at planterne kan stå i et drivhus længere end de kan udenfor, før frosten får bugt med dem. Hvis de planter halter lidt med at gå i blomst, (spørg mig ikke hvorfor, men dette er ikke ualmindeligt) kan du mørkelægge planterne, i et vis antal timer (som jeg ikke kan huske antallet af nu), f.eks. ved hjælp at sorte affaldssække..

Men dette burde ikke være nødvendigt, hvis du køber strains som er tilvænnet vores klima.. ;) Hold dig så vidt muligt fra sativa dominante planter, altså jo mindre de allerede er tilvænnet vores klima, fordi sativa planter som hovedregel ofte tager en del længere tid at modne end indica dominante planter.. :)

Håber det kastede en smule lys over det :)

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

jo tak for kommentarerne. Har læst siden igennem et par gange.
Jeg har bare også læst på andre sider at man kan smide en sort sæk over planterne for at få dem til at gå i blomst. Men ok, sæsonen vil jo på et tidspunkt nå 12/12 somtimer. Men så er det jo vigtigt man sætter frøene på det korrekte tidspunkt.

Er det muligt at have 2x høst på en sæson?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

phadong
Kun hvis du benytter autoflower. Almindelige sativer/indicaer's blomstringstid er som sagt bestemt af lystimerne, og vil derfor først gå i blomst om efteråret.

Du behøves ikke at smide en sort sæk over dem - Bare sørg for at de frø du planter er tilpasses vores nordlige breddegrader.

Junior medlem

Altså sidste år fik jeg bare fat i nogle frø fra en ven, fandt senere ud af hvad én af sorterne var men ellers ikke.. og de frø der blev til noget blev alle til fine planter og de stod udendørs og var endda først blevet sat i jorden omkring juni.. Så hvis du vil vide hvilke sorter du har med at gøre og vil være helt sikker på, at de vil klare sig godt i vores klima så køb nogle du ved hvad er.. men ellers tag chancen og få en overraskelse ud af det ;) ! (og så er der jo det gode ved det, at du nok kan få frøene billigere på den måde, eller måske endda gratis :D )

2x høst ved jeg sgu ikke lige, jeg tvivler på det når der nu er så kort tid med varme herhjemme.. men der er nogle sorter der blomstrer vildt hurtigt, så det burde vel være muligt, især når du har drivhus :D..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]