Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 21:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

http://videnskab.dk/krop-sundhed/forskere-bland-ikke-alkohol-og-energidrikke

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Få nu smidt det forbud efter energidrikke! :evil:
:roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Citat:
Fakta: Energidrikke indeholder som regel store mængder af koffein. Koffein stimulerer nervesystemet. Derfor kan man opleve at blive friskere og/eller få det skidt, når man drikker for meget cola, kaffe eller energidrik.

Haha, for koffein koncentrationen i en RedBull er jo ekstrem høj i forhold til en kop kaffe :lol:

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Senest rettet af Xenofanes 23 apr 2011 01:57, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Er det ikke gammel viden efterhånden, var det ikke en af grundende til man havde forbuddet mod Red Bull i Danmark? Netop fordi der havde været dødsfald i bl.a. Tyskland pga. blandingen eller husker jeg helt forkert? Personligt synes jeg det er en meget lækker blanding som givet et ekstra buzz til alkoholen og som gør at jeg personligt føler mig bedre tilpas og jeg undgår tit at blive træt og sløv som alkoholrussen ellers kan give. Dog er det jo selvfølgelig som så meget andet noget man skal tage moderat. IMO er der et stort problem ved, at folk tror tingende ikke er farlige blot fordi de er lovlige, netop fordi andre stoffer bliver gjort så farlige tror mange alkohol er dybt ufarligt og sikkert at drikke sig hjernedød. Det samme gælder energidrinks. Folk lytter ikke til deres krop og tror, at fordi samfundet siger det er ok, at drikke så er det ikke farligt. Det samme kan man sige gælder slik og usunde sager. Folk tror de kan æde og drikke uhæmmet fordi der så meget forbud, at de forventer samfundet tager ansvar for alt. Personlig ansvar er åbenbart ikke noget man har længere. Det som er yderst paradoksalt er, at "Danmarks liberale parti" ikke er en skid liberal på det område, men smider det ene forbud ned efter det andet. Sjovt nok er det parti, som vil have mest statskontrol også det som går mest ind for personlig frihed.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jeg blander sjældent energidrikke og alkohol, men jeg drikker RØV meget kaffepunch og jeg har altså ikke taget skade, tror jeg ikke.

Desuden:
Citat:
Forskere fra Kentucky i USA har nemlig i et forsøg vist, at vi føler os mere stimulerede af alkohol, når den blandes med energidrikke.

Citat:
»Vi lavede vores studie for at vise, at blandingen af alkohol og energidrikke farmaceutisk set er noget andet end alkohol alene,«

Vidste man ikke det i forvejen? Det er fandme et dumt studie, der er jo intet nyt i det her.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
FORBYD IRISH COFFEE I SAY!!!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Silvio Berlusconi skrev:
Citat:
»Vi lavede vores studie for at vise, at blandingen af alkohol og energidrikke farmaceutisk set er noget andet end alkohol alene.«

Vidste man ikke det i forvejen? Det er fandme et dumt studie, der er jo intet nyt i det her.

formuleringen er i hvert fald torskedum.

jeg har længe haft en mistanke om at 1 + 1 = 2. smid 500.000 kr. efter mig, så vil jeg undersøge det nærmere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Så bliver baresso & starbucks sgu snart lukket ned!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Silvio Berlusconi skrev:
Jeg blander sjældent energidrikke og alkohol, men jeg drikker RØV meget kaffepunch og jeg har altså ikke taget skade, tror jeg ikke.

Desuden:
Citat:
Forskere fra Kentucky i USA har nemlig i et forsøg vist, at vi føler os mere stimulerede af alkohol, når den blandes med energidrikke.

Citat:
»Vi lavede vores studie for at vise, at blandingen af alkohol og energidrikke farmaceutisk set er noget andet end alkohol alene,«

Hahahaha! Det er jo næsten a priori viden, dét der. Hvis man blander sukker og kanel i en sukkerskål, så har man noget mere og andet end sukker i sukkerskålen (spoiler: man har kanelsukker). Lad os lige efterprøve det empirisk, gutter, så vi kan publicere noget science.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]