Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Man kan købe kapsuler overtalt på nettet i gelatine, dog opløses de med det samme når man har slugt dem.
Er der et sted hvor man kan købe kapsuler som først bliver opløst efter ca. 1, 3 eller 6 timers?
For en god ordenskyld, søger jeg ikke en kapsul som langsomt frigiver stoffet. Jeg søger en kapsul der opløses på normalvis, men med nogle timers forsinkelse.
Hvordan fungerer depotpiller, hvad er det der gør at den først bliver opløst efter nogle timer? Der er vel også en øvre grænse for hvor lang til man kan forsinke den, for på et tidspunkt er den ikke i maven mere men i tarmen, og senere helt ude af kroppen igen.

Nogen ideer?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Denmark
Jamie skrev:
søger jeg ikke en kapsul som langsomt frigiver stoffet. Jeg søger en kapsul der opløses på normalvis, men med nogle timers forsinkelse.

Nogen ideer?

:roll: findes bestemt ikke.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
CubaKrigeren skrev:
:roll: findes bestemt ikke.

:roll: Jo de gør. Dog ikke uden videre tilgængelige for den almene forbruger.
Man kan få kapsler og tabler som er behandlet med "enteric coating". Dette er en polymer-blanding som gør at formuleringen holder sin integritet og ikke frigiver lægemiddel i maven, hvor pH er sur. Når midlet når tyndtarmen, hvor pH er svagt basisk, frigives indholdsstoffet. Jeg ved ikke hvor lang tid det typisk tager.
Depotformuleringer kan fremstilles på mange forskellige måder. Man kan f.eks. formulere det aktive stof sammen med en ionbytter-resin, som langsomt frigiver stoffet hele vejen gennem systemet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Denmark
Men det er ham her jo tilfældigvis også, kun derfor udsagnet om de ikke findes...
og du kom også nogenlunde ind på det jeg var ved at skrive, gid man gad læse videre end at gribe til tasterne når man blev modsagt :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

https://www.dmt-nexus.com/forum/default ... ts&t=14708

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vegetabilske kapsler lækker deres indhold langsommere end gelatinekapsler. Tvivler dog på at de holder helt op til en time

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]