Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 21:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Nu er påsken langt om længe kommet og der er nogle fridage, hvilket jeg havde tænkt mig at udnytte...

Det er nu ved at være et godt stykke tid siden jeg sidst har indtaget heroin og det er jeg nu temmelig godt tilfreds med, men jeg har tænkt mig at indtage lidt brun heroin i løbet af de næste dage. Problemet er bare at jeg får Subutex (8 mg dagligt) og udfra hvad jeg har ladet mig fortælle, skulle Subutex gøre, at man ikke kan mærke virkningen af heroin :-( Er der nogen der ved hvordan det forholder sig mht dette?
Hvor længe "hænger" Subutex i systemet og blokerer for virkningen af heroin? Kan jeg evt. undlade at indtage Subutex en dag og i stedet for tage lidt brun heroin og derved få en virkning, der tilnærmelsesvis minder om den rus jeg craver efter?

Der er jo ikke meget ved at sniffe det brune, hvis der overhovedet ikke kommer den mindste virkning ud af det eller det i det hele taget kan mærkes.

Jeg håber meget, der er nogen, der har erfaring med Subutex og kan hjælpe mig.

Waxaron

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Har ikke personlig erfaring, men jeg mener buprenorphin har større receptoraffinitet end heroin. Det medfører, som du siger, at du ikke mærker heroinrusen.

Junior medlem

Der må da simpelthen være nogen, der kan hjælpe med dette.. Er der ikke?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Ikke for at virke dømmende - men du tager et middel til forebyggelse af abstinenssymptomer hos narkomaner og ønsker samtidig at indtage dope?

Nu er jeg jo ikke ekspert på området, men i god HR-stil vil jeg da anbefale dig at tage din subutex til du er sluppet helt af med abstinenserne fra dit sidste fix, hvorefter du kan overveje at snuppe noget dope igen.

Men jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Du er i behandling for heroin-afhængighed med subutex og vil gerne tage heroin? Jeg tror ikke mange ser at de egentlig hjælper dig. Det skulle da lige være i en kort-sigtet HR-sammenhæng...

Buprenorphin er lang tid om at blive metaboliseret og udskilt af kroppen. Det tager ca. 1½ dag for mængden i dit blod er det halve af hvad det var (halflife).

Medlem
Brugeravatar

Ved ik om det falder i god jord, men imo syntes jeg på ingen måde at subo blokerer for virkningen af heroin. Jeg har selv været i behandling med både metadon og suboxone i længere tid, men er dog kommet så nogenlunde på den rigtige side nu (ka stadig godt ta lidt brun/gul i ny og ny) Da jeg var på metadon (100 mg dagligt) kunne jeg på INGEN måde mærke heroin, så skulle jeg ihvertfald fixe så store doser at jeg ik fandt det "sikkert" at lege med, men da jeg kom på suboxone i en længere periode og så bestemte mig for at prøve lidt dope, så skal jeg da lige love for at jeg ku blive skæv igen! Jeg kunne faktisk mere eller mindre nøjes med de doser jeg startede med da jeg begyndte. Men det er på ingen måde noget jeg ved om har hold i virkeligheden, det kan jo være det bare er mig der har det sådan. Og lige en sidste kommentar/spørgsmål/ud af en tangent. Er jeg den eneste der får meget værre abstinenser af subo end af metadon? Har taget en kold tyrker på begge dele og imo er subo meget værre, det er faktisk heroin som er mildest for mig.
:life:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det lyder sært at du får værre abstinenser af buprenorphin end metadon. Metadon binder svjh stærkere til mu-receptoren, er en fuld agonist og har kortere halveringstid.

Medlem
Brugeravatar

Ja det var også det jeg troede, men det er, i mit tilfælde, åbenbart kun på papiret :) Troede det ville være meget nemmere at stoppe hvis jeg kom på subutex, men det var et helvede i forhold til både heroin og metadon - Hero og metadon gør ondt af h til at stoppe med fra dag til dag, mens subotex mere er psykiske smerter og uro i musklerne som imo driver en helt fuldstændig sindsyg. Men jeg er vel bare bedst til at håndtere fysisk smerte så ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]