Patrick R --> Ja, jeg har også læst flere steder at røg er rigtig skidt for planterne. Men så snakkede jeg med en kammerat som køber skunk af en af hans venner som dyrker selv, og han sagde at der altid var en tæt røg i hans kammerats lejlighed, og den skunk han dyrker...det er kvali ryger!

Så jeg tænkte...kan han...så kan jeg sq også

Men i første omgang lader jeg skabet stå hvor det står, og så må jeg prøve at begrænse røgen så meget som jeg kan.
MaximumG --> Men det lyder som om dine planter står et sted hvor du "normalt" ikke ryger? Mine kommer jo til at stå i min lejlighed, hvor der nogle dage vil blive lidt tilrøget 8-10 timer af dagen, når jeg ikke tager ud

Men på den anden side, så er sommeren jo på vej til DK snart forhåbentlig, og så skal der nok komme masser af frisk luft ind..
BisMann --> Tak for svarene

1. Min emhætte er en del af et stort udluftnings system som er i hele blokken...går jeg ud fra. Men jeg har bare hele tiden tænkt at der sidder udsugning hele vejen igennem, så luften/duften går direkte op og ud af skorstenen? Det kan godt være jeg er gal på den.. Godt spottet

Men jeg lugter da aldrig maden som min etniske nabo familie laver, men når jeg går forbi deres dør, så lugter der meget. Men "better safe, than sorry"
2. Jeps, det er en lukket altan, hvis jeg forstår dig rigtigt. Men lægger sku lige et par billeder op af det, for en sikkerheds skyld.

Skabet er bygget til at passe til at stå for enden, som billede nr 1 viser.

Dog er der en vuggestue skråt nedenfor min altan (som billedet viser), er det noget jeg burde være nervøs for? Tror ikke resten af gården kan lugte noget, så skulle det være lyset der skulle vække mistanker.
Men når jeg får dækket halvdelen af altanen med en presenning, så burde det da være rimelig safe? Hvad siger i?

Kan sku også godt være jeg er alt for overforsigtig, for når jeg tænker over det, så har jeg aldrig stået og studeret vinduerne på den anden side af gården, og der kunne sq stå hamp planter i samtlige vinduer uden jeg havde set det

(Har lige tjekket, det gør der vidst ikke!)
3. Har plantet dem ca. 1-2 cm under jorden, så der er vel gæster om et par dage

4. Okay, så lader jeg være med at vande et par dage.. De skal vel heller ikke have særlig meget vand i starten, det er vel først når man er længere henne i den vegetariske fase -og i blomstrings fasen? Jeg er vel ikke så heldig at en eller anden sidder inde med en god tommelfinger regel?

- Har et termometer i toppen af skabet, som siger 36*, efter at skabet har stået tændt i ca 5 timer. Er det en okay temperatur?
- Mit skab tillader planterne at blive omkring 100-120 cm høje, og det er vidst lige i underkanten i forhold til de fleste normale højder. Men hvis jeg får problemer med nogle af planterne i forhold til højde, ville det så være bedst at sætte dem tidligere i blomstrings fasen, eller burde jeg bare beskære dem i stedet?
- Derudover er de potter jeg har købt 11,5 L. Er det dumt at have så store potter, hvis de ikke kan vokse sig høje og flotte anyways?