Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: hjælp!
Medlem

efter jeg klippede det første bladsæt af (da de var´visnet) er resten begyndt at hænge EN DEL. den har ingen gule mærker eller noget og se egentlig sund og rask ud. den hænger bare helt nedad. jeg fik at vide at den måske manglede vand og jorden var også lidt tør så jeg gav den vand. den begyndte bare at hænge mere og mere. jeg kom i tanke om at den måske manglede næring så jeg gav den vand med gødning her idag. der er gået nogle timer siden og da den kune begynde at hænge på kort tid kan den vel også rette sig op på kort tid?? jeg er ikke sikker på problemed så ville sætte pris på nogle gode råd.

ved godt at jeg burde lave det i én tråd men har brug for hjælp hurtigt

som den så ud i morges
http://img545.imageshack.us/i/hngehamp.jpg/

som den ser ud nu
http://img59.imageshack.us/i/hngehamp1.jpg/

Titel: Re: hjælp!
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
prøv at hør.. hvis du har tid til at lave en ny tråd, og uploade billeder, og linke til dem, og skrive en tekst.. så har du GODTNOK også tid til at gå ind i en af dine andre tråde, oprette et nyt svar, og gøre nøjagtigt det sammen som du gør nu.... istedet for hele tiden at oprette nye tråde!

Det faktisk pænt irriterende at mange af de "relevante" tråde forsvinder ud af startsiden, fordi du ikke gider bruge bare 2 sekunder på lige at gøre dig den ulejlighed ved IKK at spamme forummet med dine newbie spørgsmål! .. okay? :) TAK!

Dernæst.. hvis du gerne vil have hjælp, så lyt dog til det folk siger til dig? .. som du selv beskriver.. du VED godt du burde skrive det hele i en tråd.. jamen så gør det dog! :)

At den hænger lidt kan skyldtes flere ting.. (1) Den er tør og mangler vand! (2) Den har lige modtaget vand (3) den er vandet for meget!

Du siger den var tør.. ergo har den nok manglet vand.. men hvis du vil vide dig sikker, kan du altid løfte potten op, og stikke en finger op i røven af den.. hvis den er tør, så den tør.. hvis ikk, så vent med at vande den. ;)

Når den så blir vandet, så vil der ikk gå længe før den begynder at hænge.. det normalt.. det vil den gøre i nogle timer, hvorefter den vil rette sig op igen, når den har fået hentet vand op fra undergrunden :)

Så chill.. og iøvrigt.. SUPER dumt at gøde en plante SÅ tidligt.. det kommer du til at fortryde. :/ .. mit råd.. skyld jorden igennem med 5 liter vand, og skyld alle næringsstofferne ud.. og påbegynd derefter gødning igen, når potten er tør næste gang..

Saml alle dine spørgsmål i EN tråd, hvis du ellers gerne vil have svar på dine spørgsmål.. på den måde kan du også altid gå tilbage og se om du allerede har fået svar på et spørgsmål som du sikkert vil stille igen på et tidspunkt.. smart ikk ;)

Velkommen til ellers.. og husk.. Man må ikke linke til forhandlere på siden, så LAD VÆRE med at spørg om råd til forhandlere og LAD VÆRE med at tigge om links ;)

Her er et link til noget læsning du kan foretage dig -> http://dcfonline.dk/cf

Medlem

okay. tak men har læst hele cf guiden og hampedyrkernes håndbog 1 og 2. synes bare ikke jeg har oplevet det før med at den hænger også retter sig op igen. men hvorfor rense jorden for så at gøde den igen??

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Patrick R skrev:
okay. tak men har læst hele cf guiden og hampedyrkernes håndbog 1 og 2. synes bare ikke jeg har oplevet det før med at den hænger også retter sig op igen. men hvorfor rense jorden for så at gøde den igen??

Fordi du renser AL gødningen ud når du gennemvander, og så har de ikke noget at leve af, medmindre du gøder dem igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du ellers lige vil have et par råd med på vejen nu hvor jeg alligevel ikke kan sove, så er her et par ekstra ting jeg kan fortælle dig, således du ikke behøver at spørge om dem, imorgen! ;)

(1) Skaf dig en blæser af en eller anden slags til at blæse på planten så den kan få noget motion (så blir stammen nemlig tykkere og kan bærer større blomster) .. hvis ikke du har en bordblæser liggende eksempelvis, så er der mulighed for at man kan bruge en blæser fra en pc, sammensat med en gammel mobiloplader eksempelvis. Men istedet for at du nu eksempelvis begynder at spørge om det imorgen, så kan jeg fortælle dig at jeg har billeder i min tråd Royal Queen Seeds - Royal Automatics - 2011 (Lowrider Grow) til hvordan man gør, og det er yderligere beskrevet i gamle tråde, så tag og brug "søg" funktionen oppe i hjørnet FØR du spørg! ;)

(2) Skaf dig noget ordentligt gødning til dine planter, og når jeg siger det så mener jeg selvfølgelig at du først og fremmest skal læse afsnittet om gødning i guiden som linket til ovenover, og at du derefter tager kontakt til din lokale headshop eller søger lidt på nettet efter noget. Hvis du søger en anbefaling, kan jeg igen henvise til min tråd, hvori du kan se hvordan mine ser ud, hvordan jeg bruger det, og hvad de indeholder.

(3) Anskaf nogle potter på omkring 5Liters volumen.. dette er MINIMUM for en plante, når den er ved at være fuldvoksen.. alt mindre end det, blir ikke til ret meget, så man kan ligeså godt investere i dem fra starten af, eller lade være i det hele taget medmindre man dyrker udenfor selvfølgelig ;)

(4) Vent med at gød en plante til den er MINDST 3 uger gammel.. tidligere riskikere du bare overgødning og det for åndsvagt at slå sine planter ihjel jo.. ;)

(5) Start altid med 1/4 del af gødnings dosisen som er anbefalet.. trap derefter op på 50% derefter 75% og så til sidst 100% .. på den måde plejer det at gå rigtigt godt, istedetfor omvendt. ;)

(6) .. Din plante kommer til at vokse hvis du følger de overnævnte råd, så bliv ikke bange hvis du imorgen eller i overmorgen oplever at der kommer flere blade på planten.. D E T T E er N O R M A L T !!!! ;) :) :P

Hehe...

Medlem

jeg er taknemmelig for svarene men vil lige oplyse at jeg HAR en blæser til den, jeg HAR sat mig ind i hvordan den dyrkes, den ER i en 6L potte.
det eneste jeg ikke har er erfaring. self fordi jeg ikke har prøvet det før. og derfor er jeg taknemmelig for dine råd men jeg er ikke idiot. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tænkte bare jeg ville være lidt på forkant ;)

Men hey.. som sagt, det heller ikke noget galt i at spørge.. bare spørg det samme sted ;) ..

Blir spændende at følge din plante :)

Medlem

jeg har en lille billed serie fra da den kom op af jorden og til nu, som jeg vil oploade på et tidspunkt :)
men jeg må indrømme at jeg ikke ved hvordan man lægger billederne ind på selve forumet uden imageshak. kan du fortælle mig det? kan se at du har gjordt det

Medlem

jeg ser om jeg kan få oploadet billeder til imorgen

Medlem

du sage den ville rette sig op....okay fair nok, jeg venter. men her er en opdatering.
den ser sådan her ud nu: ser det normal ud?

http://img28.imageshack.us/i/hngehamp2.jpg/

Junior medlem

Patrick R skrev:
du sage den ville rette sig op....okay fair nok, jeg venter. men her er en opdatering.
den ser sådan her ud nu: ser det normal ud?

http://img28.imageshack.us/i/hngehamp2.jpg/

PUHA.. den har det ikke godt! Man kan se det ikke er lys den mangler med den "tykke" stamme! Jeg hælder også til overgødning, eller vanding! Med lidt held kan den godt reddes ved at følge de råd du har fået her!
Oplagt ville være at få den ud i solen om dagen har du muligheden(for hurtig tørring og masser af kraft fra solen)? Skylle gødning ud og så la planten "tørre" næsten ud inden du vander igen!
Du lyder som helt nybegynder? Har du helt styr på blandingsforhold af gødning? 1 til 2-500 er ikke unormalt! Hvilket vil sige kun en 1/4 snaps i 1 l vand! Køb/skaf evt. en sprøjte :wink: f. eks er 1-200 så kun 5 ml til en liter vand!

Ps.... Ting tar tid :mrgreen:

Moderator
Brugeravatar

Ligner overvanding imo.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]