entheoceuten skrev:
Medicin der er tilgængeligt i Danmark, gennem apotekerne, er sammensat sådan at tabletterne af den givne karakter, meget murtigt <6 min går i mange små stykker, og levere sit indhold til mavesaaften.
Det er ikke rigtigt. Måske, hvis du kun snakker om SSRI-præparater. Udløsning (ja det er termen der bruges) af tabletter er meget forskellig afhængig af, hvor hårdt tabletterne er presset, indholdsstoffer og pH i mave/tarm ved indtag.
entheoceuten skrev:
Men min umiddelbare erfaring fortæller mig at indtagelse af en SSRI , specielt escitalopram, kan dæmpe en del neurotoxicitet samt / eller følelse af "the chrash" . Fordi at det forhindrer at en MDMA virker fuldt ud, så at sige. En metabolit af MDMA har en halveringstid på ca. 48 timer, så der er rigelig grund til at at blokke serotonin-transporteren når den ønskede rus er opnået. Vil jeg mene..
Det er ikke helt nemt at få mening ud af, så hvis jeg svarer ved siden af, må du lige rette mig.
Hvilken MDMA metabolit har en halveringstid på 48, og du virker til at antage at den er aktiv?
Teorien, som jeg har set det, angående SSRI og reduceret MDMA-neurotoxicitet går på at SSRI'en blokkere dopamin i at trænge ind i serotonin-nerveterminaler efter MDMA indtag, og derved hindrer dannelsen af radikaler dér - det skal nævnes at effekten af at tage SSRI kun er vist i gnavere.
Hvis du tog SSRI bare for at MDMA ikke skulle virke fuldt ud, ville det så ikke have været smartere bare at tage mindre?