Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 jul 2025 17:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psychedelikere.

Jeg har nu bestilt 10 hawaiian baby woodrose frø (sikkert ghana), og det er første gang jeg skal prøve sådan et LSA trip.
Personligt har jeg ikke prøvet lsd eller svampe før, men kun røget hash og sniffet... ikke noget vildt hallucinerende.

Gad vide hvordan man indtaget dem? nogen der vde hvad man skal passe på med under trippet? og hvad der anbefaleS?

tak :)

:peace:

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Der findes masser af guides her på sitet og Erowid. Google site:psychedelia.dk HBWR (eller hawaiian baby woodrose)

Ellers er set og setting som altid noget man bør holde for øje, og da især første gang man tager psykoaktive substanser

Junior medlem

Ok :) Tror du man kan blive psykotisk af det? Jeg har personligt psykose i for vejen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kashmir2200 skrev:
Ok :) Tror du man kan blive psykotisk af det? Jeg har personligt psykose i for vejen.

Er det her en sarkastisk joke som jeg ikke forstår? Hvis man har en psykose, skal man for ALT i verdenen holde sig LANGT væk fra psykedeliske stoffer. Jeg tror ikke helt du ved hvad det vil sige at befinde sig i en bevidsthedsudvidet tilstand. Læs nu lige op på stoffet og sørg for at passe på dig selv!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Hvis du er psykisk uligevægtig pt., så kan det ikke anbefales at du begynder at rode med det.
Er du medicineret mod en psykose som du har fået af et rusmiddel, eller hvordan? Hvis man må spørge.

Junior medlem

Jeg bliver medicineret med abilify som er et antipsykotisk middel :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Kashmir2200 skrev:
Jeg bliver medicineret med abilify som er et antipsykotisk middel :)

Hvorfor?

Junior medlem

fordi at jeg hører stemmer :) jeg har også set syner

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Det må være en troll.
I tilfælde af at du ikke er en troll: Pas nu på med hvad du roder dig ud i, psykiske lidelser og psykedeliske stoffer er IKKE en god idé.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
Kashmir --> Tro mig, du vil ik jagte nisser om natten osv på en stof psykose. I det hele taget, hold dig langt væk fra stoffer når du er psykotisk i forvejen.

Pas på dig selv, troll eller ej.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvis du ønsker, at din psykose skal blusse op i fuld flora, så skal du endelig spise dine HBWR frø... Psykedeliske stoffer fremkalder psykotiske tilstande hos folk, og jeg kan kun forestille mig, at de psykotiske tilstande som de fremkalder hos folk der allerede er psykotiske, er meget voldsomme.

Men så kan du vel ligeså godt bare stoppe med at tage dit antipsykotiske medicin.

Alt i alt, er det altså ikke værd at anbefale, at du begynder at eksperimentere med psykedeliske stoffer.

Medlem

HBWR er helt utroligt nemt at få fat i, men jeg mener bestemt ikke at det egner sig til et førstegangstrip - specielt ikke hvis du har fået konstateret psykose og er på aripriprazol. En ting er selve problemet med at tage et psykose-imiterende stof med eksisterende psykose, mens noget andet er de problemer du kan få ved at blande aripriprazol og HWBR - de virker på mange af de samme receptorer i hjernen, og det ville være uansvarligt at være påvirket af begge på éen gang. I bedste tilfælde vil det simpelthen forhindre dig i at trippe - i værste tilfælde kan du blive alvorligt syg af det.

Det lader til at du har lavet i hvert fald NOGET research, siden du ved at det er relevant at nævne hvor du mener frøene kommer fra. De frø jeg har prøvet (1 rigtig godt trip, 2 okay, 1 under middel) var fra Madagascar, som siges at være på linje med de "rigtige" fra Hawai'i, og dér har 3½ frø været nok til et trip (et af de "okay") når jeg slugte dem fint hakkede. Lavede jeg en ekstraktion med vand skulle der 8-10 frø til at give en lignende effekt (det andet "okay"). Mit rigtig gode trip skyldtes seks frø, fint hakkede og skyllet ned med lidt vand. På alle trips brækkede jeg mig enten en eller to gange, og come-up'en varede 2-4 timer og var ubehaglig både fysisk (højt blodtryk, lav puls, en følelse af stramhed i benene) og psykisk (utroligt rastløs, en lingrende følelse af at trippe en anelse uden at kunne sætte fingeren på hvordan).

Hvis du vil lege med bevidsthedsudvidende stoffer vil jeg anbefale dig kraftigt at tage hele situationen op til grundig overvejning.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Konkylien
Det overrasker mig i hvor høj grad brugerne på psychedelia.dk bruger psykiatriens termer i deres rådgivning.

Som en lille modvægt, et lille citat, en kvinde skrev for 43 år siden:

Det synes at være en moderne tendens i Danmark og Sverige at udflippede freaks, i den nye verdens dope-kunst-politiks vene, tilbringer tid på mentale hospitaler. Det er på den måde at velfærdssamfundet straffer afvigere, ikke fængsel men psykoterapi. Lær de revolutionære hvorledes de skal tilpasse sig, betegn revolutionen som social miljøskade og værsågod, afvæbn den. Det overrasker mig ikke, ethvert samfund bruger sine mest avancerede våben til at afvæbne oppositionen. Hvad der overrasker mig er at så mange udflippede freaks og beslægtede drop-outs frivilligt går til de mentale institutioner. Dette indebærer en grundlæggende accept af samfundets regler. Med andre ord tror mange af disse unge mennesker faktisk at de er "syge", "paranoide", "skøre", o.s.v. . . .

Hvad angår elefantsnerlen, først og fremmest: hav god tid og behagelige omgivelser. Hav en spand parat, hvis I ikke kan holde det i maven, og spis ikke minimum fire timer inden. Hav noget f.eks. chokolade klar til at vende tilbage på. Og sørg for at rense frøene godt, og fjern al skalden.

Men det er nok ikke smart at spise dem, mens du er på nogen form for ordineret mental medicinering. Piller interfererer ofte med den slags.

Alt taget i betragtning, så vil jeg ikke anbefale nogen ikke at møde snerlen.

Medlem

Tjah, jeg ved ikke om det er en negativ ting at jeg i dette tilfælde vælger at benytte eksisterende terminologi, men det skyldes nok at jeg ikke er den mest abstrakte tænker når jeg er sober, og derfor ikke er så tilbøjelig til at male et metaforisk billede, og hellere bruger de ord og termer jeg allerede kender. Jeg skylder skylden på Wikipedia, samt min trofaste 2. udgave af Basal og Klinisk Farmakologi ;)

Det med at man skal fjerne skallen.. hmm. Der er godt nok en del uenighed omkring det. Naturligvis er det en god idé at skylle frøene, men jeg oplever ikke selv nogen forskel på om jeg bruger en halv time på at skrabe den mørke coating af eller om jeg lader være. Kanske at det er en psykologisk effekt - hvis du tror at du får mindre kvalme af at fjerne coatingen, så gør du det nok. Efter den tanke føler jeg mig lidt som et svin for overhovedet at benægte at det har en effekt - måske at man hellere skulle lade folk leve i lykkelig uvidenhed? En placebo effekt er jo stadig en effekt :D

Medlem

Jeg forstår virkelig godt trangen til at sætte sin virkelighed på pause og gå på opdagelse, men for helvede abilify er ikke ligefrem det første en psykiater forsøger sig med.

HBWR er desuden ikke legetøj, du bliver højst sandsynligt syg, har svært ved at få overblik over rusen og kender til to som var fanget i det lort i over et halvt år. Den psykedeliske effekt er så subtil, at det kan være svært at gennemskue hvornår det stopper.

Stadig flere kommer ud på den anden side af en psykisk lidelse, men du kan sætte dig selv langt bag i køen med uovervejede eventyr.

Mvh.
Anarkrig

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Bannet fra Psychedelia
Ok, mange tak for jeres svar! Det har virkelig været nyttefuldt.

Jeg tog 6 HBW frø (strains) og tyggede dem godt og grundigt uden at skylle dem først. Der gik ca. 1 time før virkningen fandt sted, jeg hallucinerede ikke, men det skal dog siges at jeg blev MEGET fjollet og mit syn blev værre som om at jeg havde fået jord i øjnene.

Jeg har nu bestilt 10 HBW fra Hawaii, så må vi se om det virker bedre.

MVH

TheHashGuru AKA Kashmir2200

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har stadig lidt hovedpine fra det 1 dag efter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så nyttefulde kan de ikke have været, når du har ignoreret os fuldstændigt.

Junior medlem
Brugeravatar

ok whatever

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Med den attitude, kan du meget let komme meget galt afsted med stoffer. Men whatever, jeg kender dig ikke, jeg er sådan set ligeglad med, om du tilbringer resten af dit liv på den lukkede. Fatter bare ikke hvordan DU kan være ligeglad med det, det er trods alt dit eget liv, som du risikerer at fucke fuldstændigt op.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]