Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey boys,
jeg er igang med at gro for første gang og kunne godt bruge noget konstruktiv kritik :)
(jeg har benyttet mig af christian florestans guide indtilvidere)

da jeg stadig bor hos den gamle er mit areal knap så stor, som ses på billederne nedenunder
Billede

Billede

Jeg har derfor købt en F1 lowraider da jeg fik at vide den kun skulle blive 30-40 cm høj...
som ses på de næste billeder har den fået lov til at vokse i noget tid men af hvad jeg har kunne læse mig til burde den være større nu? den har vokset i godt 3-4 uger
Billede

Billede

kunne utrolig godt bruge jeres feedback på nogle af følgende ting:
- tror i det vil fungere med den opsætning jeg har?
- kan jeg nøjes med at bruge den potte plante, eller skal jeg virkelig skifte over til noget større?
- hvad er en HID pære og hvor køber man sådan en (spurgte i harald nyborg de vidste ikke hvad det var)
- hvis det viser sig at være en han kan man så stadig ryge den? (har kun læst at den ødelægger hun planter, men eftersom jeg kun har en vil det være dejligt stadig at kunne ryge den :p )

og ellers bare hvis der er noget :D
håber i vil give et par råd med på vejen... tak

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Du kan godt ryge hanplanter, men det er ikke værd at forsøge. Træk hellere nol på det.

Den der opsætninger duer ikke. Du skal ihvertfald have en blæser sat derhen, ellers blive den ikke stærk i stilken.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Junior medlem

nå vi snakker blæser, mener du så en af de kæmpe store hvide tingester, eller kan jeg nøjes med en blæser fra en gammel stationær? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Jeg har aldrig prøvet med en blæser fra en stationær, så det ved jeg ikke om er nok kraft. Men køb en af de hvide blæsere, det er alligevel sommer snart! ;)

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
jeg mener at der blot skal en meget lille smule stress på planten, for at den nok skal sørge for at udvikle en stærk stamme. Mit drivhusgrow fik ikke mere vind end et par uger hvor de var udendørs og så fik de ellers en daglig rystetur når der var folk til at gøre det. Tror mest det handler om at planten bare bliver udsat for vedvarende stress, så jeg vil godt mene at du kan klare dig med computerblæser og daglige rysteture - men én af eksperterne må endelig rette mig hvis jeg tager fejl...

Junior medlem

tak :)
tror jeg køber en blæser i Harald nyborg senere idag så

kan en af jer ikke forklare mig hvad en HID pære/lampe er ?

Medlem
Brugeravatar

Du kan få svar på alle dine spørgsmål ved at læse cfm guiden på
http://www.dcfonline.dk, du kan også bruge søge funktionen herinde, men anyway:

HID lamper er en fællesbetegnelse for MH lamper til grow (6500K) og
HPS lamper til bloom (2700K), hertil skal du bruge en ballast, det hel kan
købes på nettet. Det er det mest optimale. Du kan også bruge cfl lamper,
de er noget billigere i anskaffelse.
men de skal være meget tæt på planten.
Du får også brug for noget ventilation og et kulfilter hvis du vil undgå
lugtgener planten blomstrer.
Der må ikke linkes til forhandlere herinde, så søg efter headshops el. hydrofonic så finder du masser af forhandlere.

Du skal nok hurtigst muligt potte om til en større potte på 6,5L, den potte
du bruger er der ikke meget jord i. Man siger generelt 5L jord = 0,5m plante,
10L jord = 1m plante.

Det var en lille hjælp til at starte, fra en anden newbie der er kommet igang.

Junior medlem

Sådan en blæser fra en PC, 120x120mm eller noget i den stil, er ok. Har én til at blæse på mine hele tiden, og de har en fin stæk stængel nu. Så det skal vist ikke det vilde til. Men pas dog på du ikke blæser den helt ned, hvis du har en meget kraftig blæser.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]