Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 aug 2025 05:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ser ikke nogen grund til at han skal optrappe 5htp i 3 uger. Nu har jeg ingen erfaringer med at tage det hver dag i 3 uger, men medmindre man bliver sygeligt eurofisk, gør det nok ikke den store forskel. 100mg 5htp->86mg serotonin. En læge har engang fortalt mig at der var omkring 12mg i mig. :) Men man kan jo prøve sig frem. Det er bare dumt hvis det ikke gør nogen forskel. :) B6 skal du spise fordi at de enzymer som skal lave det om til serotonin mangler en "del" på sig for at de kan folde sig rigtigt og udføre den opgave de skal udføre (at metabolisere 5htp til serotonin), denne del er B6-vitamin og hvis du ikke får nok af det gennem maden, får du ikke optimalt udnytte af din 5htp og det ville jo være ærgeligt. B6 er vandopløseligt og hvis du får for meget tisser du det bare ud igen.

Der er nogle undersøgelser der antyder at MDMA muligvis har en neurotoxitet som skyldes frie radikaler - disse er normalt ikke farlige, da du får antioxidanter i store nok mængder til at binde disse, så de ikke længere gør skade, gennem din kost. (Frie radikaler er ladede molekyler som "hiver" i dine hjerneceller- kan du forestille dig det?)
Hvis denne teori er sand, ville det hjælpe at spise en overdosis af antioxidanter: f.eks. 1g ren C-vitamin og 250mg alpha-lipon-syre (meget stærk antioxidant). Disse er heller ikke skadelige, så man kan roligt tage en dosis inden man skal tage sit MDMA- og det lyder som en god idé for dig hvis du skal spise så store mængder. :)

Moderator: må jeg linke til en side hvor man kan købe disse vitaminer? Der sælges ikke noget ulovligt på den og jeg har selv købt derfra, altid med tilfredshed. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Forresten - næste gang du prøver MDMA: Noter din hvilepuls en time efter indtagelse, noter også om dine pupiller reagerer over for lys. For jeg har oplevet at kunne dræbe mit trip humørmæssigt ved at tænke på det, men stadigvæk have pupiller større end rundetårn og hvilepuls på 110. ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
ScienceFreak skrev:
Der er nogle undersøgelser der antyder at MDMA muligvis har en neurotoxitet som skyldes frie radikaler - disse er normalt ikke farlige, da du får antioxidanter i store nok mængder til at binde disse, så de ikke længere gør skade, gennem din kost. (Frie radikaler er ladede molekyler som "hiver" i dine hjerneceller- kan du forestille dig det?)
Hvis denne teori er sand, ville det hjælpe at spise en overdosis af antioxidanter: f.eks. 1g ren C-vitamin og 250mg alpha-lipon-syre (meget stærk antioxidant). Disse er heller ikke skadelige, så man kan roligt tage en dosis inden man skal tage sit MDMA- og det lyder som en god idé for dig hvis du skal spise så store mængder. :)

Frie radikaler kan være uladede såvel som ladede (positive og negative).

Frie radikaler er skadelige/'farlige'. Du kan så at sige ikke kan være sikker på at de radikaler MDMA metaboliseres til, 'støder ind i' en antioxidant (der selv oxideres, hvorved radikalet eller dennes radikal-intermediat reduceres) før, den 'støder ind i' celler og skaber en kædereaktion, som skader cellen. Sker dette i nerveceller eller i 5-HT/DA -neuron-pathways kan der ske vidtrækkende skade på disse pathways, der i nogen grad kan være uoprettelige og få alvorlige psykiske konsekvenser.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]