Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 aug 2025 02:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

hej
jeg prøvede til en fest her i nat for første gang at tage MDMA. En ven og jeg sniffede ca 0.1 gram hver på et toilet sammen og gik hver til sit, dog lovede vi lige at finde hinanden senere og følge op på hvordan det gik og sådan.
en 5-10 minutter efter begynder jeg har føle en meget svag buzz/rus og jeg føler mig gladere. Da jeg møder min ven, går det op for mig at han klart er på et helt andet stadie end mig - så jeg får lov til en streg mere, også omkring 0.1 tror jeg
1.5-2 timer efter jeg havde taget første streg tog jeg en tredje, 0.2. Min ven var stadig på sin første og havde det tydeligvis meget vildere end mig. jeg havde det rigtigt godt i kroppen, var glad, social og åben. Men ikke mere end hvis jeg var frisk og udhvilet på en varm sommerdag.

kan nogen forklare mig hvad der er "galt med mig"? Jeg har siddet og grublet over det hele turen hjem, så blev sgu nødt til at se om der var nogle kloge hoveder herinde der kunne hjælpe (:

Medlem
Brugeravatar

Får du npget anti depressiv medicin?

Junior medlem

zoede skrev:
Får du npget anti depressiv medicin?

niks, det får jeg ikke - har heller aldrig fået det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Nogle mennesker har en højere tolerence over for MDMA. Og så er der jo også kvaliteten man aldrig kan være helt sikker på.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Lige præcis. Med de der voldsomme doseringer lyder det overhovedet ikke til at jeres produkt er det, med aller mest go i. Prøv noget andet og du skal se.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Umiddelbart lyder det ikke som dårlig MDMA når vennen er tydeligt påvirket. Prøv eventuelt at indtage det oralt næste gang, synes selv at jeg er blevet skuffet de gange jeg har sniffet det.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Ja du har nok ret..

Hvis jeg derimod æder mit mdma får jeg en mere afslappende virkning. Hvis jeg indtager nasalt bliver jeg helt rastløs og kan umuligt sidde ned, i et helt andet gear og med masser af fart. Og sådan er det hver gang. En sjov måde for mig et ændre turende på når jeg lyster :)

Junior medlem

Geografisk sted: Sjøbenhavn
Hvis du har en fest du glæder dig til, et musik event eller lign. Se om du ikke har en dealer eller to der kan skaffe emma i krystaller. Derefter flytter du dit korpus over på en vægt, og forbereder dig på en tur (spis sundt osv.) også skal du spise et stykke af himmelen!! ;-P

Mdma trippet er noget af det mest knæhøje jeg har prøvet <-- men gør det med mennesker du holder af og stoler på(betyder hvertfald en del for mig).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvorfor skal han stille sig på en badevægt?! Tror faktisk jeg har prøvet det en gang under et MDMA trip, men det gjorde altså ikke alverden ved trippet

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Crazyeye skrev:
Hvis du har en fest du glæder dig til, et musik event eller lign. Se om du ikke har en dealer eller to der kan skaffe emma i krystaller. Derefter flytter du dit korpus over på en vægt, og forbereder dig på en tur (spis sundt osv.) også skal du spise et stykke af himmelen!! ;-P

Som jeg læser trådstarters indlæg, så var det jo lige præcis det, han gjorde, uden den ønskede effekt. Bortset fra det med vægten, som jeg ikke helt forstår...

@Trådstarter: Du skulle vel aldrig have ADHD eller noget der henne af?

Junior medlem

Undskyld langsomt svar - jeg har været udenbys den sidste uge.

Til jer der spørger ind til kvaliteten: Mdma'en var i krystalform og min ven var helt blæst på en fjerdedel af min dosis.

Kvart skrev:
Umiddelbart lyder det ikke som dårlig MDMA når vennen er tydeligt påvirket. Prøv eventuelt at indtage det oralt næste gang, synes selv at jeg er blevet skuffet de gange jeg har sniffet det.

Jeg har også selv overvejet om det har noget med nasal/oral indtagelse at gøre. Men min ven var, som du selv nævner, påvirket, og min virkning var simpelthen for langt fra tilfredsstillende til, at det kan være det. Jeg har dog tænkt mig at eksperimentere med oral indtagelse næste gang jeg får fat i noget. Næste weekend tror jeg det bliver.

noname skrev:
@Trådstarter: Du skulle vel aldrig have ADHD eller noget der henne af?

Nej, jeg har hverken ADHD eller noget lignende af hvad jeg ved af. Hvordan kunne det have en indflydelse på min tolerance?

Jeg har været i meget dårligt humør over en længere periode, og har overvejet om jeg måske "bare ikke har særlig meget serotonin i hjernen", men synes selv det lyder for wack og simpelt, og jeg har desuden heller ikke kunnet finde nogle understøttende kilder på nettet. Jeg har bare ikke kunnet finde på en bedre forklaring.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hm, prøv at spise 100mg 5htp+50mg B6-vitamin når du står op på dagen hvor du skal tage det om aftenen. To timer inden du skal tage MDMA tag så 100mg 5htp+ 50mg B6 igen. Pga. 5htp'en skal du helst ikke bombe 250mg MDMA på en gang da det kan give dig kvalme. MAX 200mg. Jeg vejer 65kg og har prøvet 165mg som det højeste uden at få kvalme.
Spis en god morgenmad og frokost den dag- spis senest 5 timer før du skal indtage dit MDMA. Derefter drik en liter vand sådan at den er drukket en time inden du indtager første dosis MDMA- på den måde du får tømt din mavesæk helt. Tag så MDMA'en tidligst klokken 20. Pointen med den tomme mavesæk er, at du så ved hvornår MDMA'en er kommet videre i systemet, og det burde den være efter max 45 minutter (det er jo svært at vurdere om det hele eller kun lidt er kommet videre hvis ens mave er fuld af mad, og pludselig kan man blive snydt og få en overdosis hvis man redoserer), hvis du efter 45 minutter ingen effekt føler, så redoser med 100mg. Efter 45 minutter uden effekt- samme dosis igen.
Hvis det så stadigvæk ikke virker burde du måske finde dig et andet stof at feste på, da det jo stadigvæk er skadeligt, selvom det ikke nødvendigvis virker som det skal. ;)

Junior medlem

@ScienceFreak: Det lyder som om du har styr på det, og hvorfor ikke stole på strangers på internettet - det vil jeg prøve! (;
Hvad præcis er 5htp og b6-vitamin, og hvad vil det gøre ved mig?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Kort fortalt, så bliver det omdannet til serotonin i hjernen. MDMA virker ved, at slippe store mængder serotonin løs i hjernen, hvorved lykkefølelsen opstår. Så jo mere serotonin du har i hjernen, desto større effekt burde du kunne få af mdma.

Jeg vil dog så også opfordre dig til, at spise 5-htp i et par uger op til dit trip, og fortsætte med det i en uges tid efter dit trip, for at nå at opbygge nok serotonin i hjernen.

Junior medlem

Morten på 14 skrev:
Kort fortalt, så bliver det omdannet til serotonin i hjernen. MDMA virker ved, at slippe store mængder serotonin løs i hjernen, hvorved lykkefølelsen opstår. Så jo mere serotonin du har i hjernen, desto større effekt burde du kunne få af mdma.

Jeg vil dog så også opfordre dig til, at spise 5-htp i et par uger op til dit trip, og fortsætte med det i en uges tid efter dit trip, for at nå at opbygge nok serotonin i hjernen.

Så du mener at jeg simpelthen ikke har nok serotonin i min hjerne, til at kunne trippe ordenligt? Jeg har også overvejet den, men jeg synes det lyder ret far out. Har du hørt om noget lignende? For jeg har ikke kunnet finde noget..

Kan 5-htp fåes receptfrit eller hvordan?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Igår aftes indtog jeg 100mg mdma nasalt -
Jeg var småforelsket, og det gjorde en verden til forskel.. Aldrig har jeg i mit liv fået så meget ud af 100mg, og da slet ikke nasalt..
Weekenden før tog jeg 200mg og det var slet ikke så euforisk og empatisk.. Og det burde jo havde været omvendt!
Du skal nok få mdma magien at føle, hvis du er i den rigtige set og setting :)

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Junior medlem

dengulesaks skrev:
Jeg var småforelsket, og det gjorde en verden til forskel.. Aldrig har jeg i mit liv fået så meget ud af 100mg, og da slet ikke nasalt..
Weekenden før tog jeg 200mg og det var slet ikke så euforisk og empatisk.. Og det burde jo havde været omvendt!

Var det samme mdma eller to forskellige portioner? Jeg kunne forestille mig at de 100mg har været bedre kvalitet?
Så vidt jeg har forstået bliver du heller ikke mere ramt af fed set og setting, da det jo egentlig bare udløser serotonin i hjernen? Nogle der kan af-/bekræfte dette?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Det har selvfølgelig en anderledes virkning hvis man er godt tilpas og omgivelserne giver en lyst til at udforske.
Det er logisk.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Det var det samme mdma jeg tog begge gange.. Jeg synes at set og setting spiller en vigtig rolle, og med det rigtige mindset inden indtagelse, og med de rigtige mennesker omkring en kan det blive ret så magisk..

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
hvadsåmeddig skrev:
dengulesaks skrev:

Var det samme mdma eller to forskellige portioner? Jeg kunne forestille mig at de 100mg har været bedre kvalitet?
Så vidt jeg har forstået bliver du heller ikke mere ramt af fed set og setting, da det jo egentlig bare udløser serotonin i hjernen? Nogle der kan af-/bekræfte dette?

Mdma rusen kan godt blive påvirket af set og setting, har jeg selv i hvert fald selv oplevet. Dog ikke i samme grad som for eksempel LSD og svampe.

Citat:
Citat:
Kvart skrev:

Jeg har også selv overvejet om det har noget med nasal/oral indtagelse at gøre. Men min ven var, som du selv nævner, påvirket, og min virkning var simpelthen for langt fra tilfredsstillende til, at det kan være det. Jeg har dog tænkt mig at eksperimentere med oral indtagelse næste gang jeg får fat i noget. Næste weekend tror jeg det bliver.

Meld lige tilbage hvordan det gik hvis du prøver at indtage det oralt. Jeg synes selv jeg bliver langt mere påvirket af at indtage det oralt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]