Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 aug 2025 20:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psy-hoveder :)

For 4-5 måneder siden var jeg til et psytrance event hvor jeg tidligere på aftenen havde taget en smule kokain, og udover det omkring 1 - 1.5g MDMA. Det hele kørte fint, indtil det kl. var omkring 06:00 hvor jeg pludselig begyndte og mærke små muskelsammentrækninger, mest i arme og nakke. Jeg troede ikke det var alvorligt og festede derfor videre.. Lidt senere begyndte der at komme det der hvide lys som blinker utrolig hurtigt, og da det begyndte fik jeg sammentrækninger i hele kroppen, og kunne ikke "styre" mig selv, jeg faldt stiv som en pind i gulvet, men kunne rejse mig op igen få sekunder senere..

Jeg er aldrig blevet undersøgt for epilepsi, dog har jeg ikke oplevet sådan nogle sammentrækninger før, imens det samme lys har været på.

Mit spørgssmål er så: Kan det være epilepsi? Er det MDMA'en der har været skyld i det? Har andre oplevet noget lignende?

På forhånd tak :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Hvis du aldrig har haft anfald vil jeg gætte på at det er den absurde mængde MDMA du har taget, 1-1,5g på en aften? Det er jo fuldstændigt hul i hoved. Pas nu på dig selv i fremtiden...

Junior medlem

Atna skrev:
Hvis du aldrig har haft anfald vil jeg gætte på at det er den absurde mængde MDMA du har taget, 1-1,5g på en aften? Det er jo fuldstændigt hul i hoved. Pas nu på dig selv i fremtiden...

Jeg ved godt det er store mængder, og ligeså store vil jeg heller ikke tage igen - har også læst om andre der har haft muskelsammentrækninger imens de har været påvirket af MDMA eller E i pilleform..

Ville bare være rart afvide, at i små mængder er man ikk i "fare".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ud fra din oplevelse og de symptomer du beskriver er det svært at kunne sige om det er overdosis og en eller anden grad af serotonin-syndrom eller epilepsi. Du kan gå til din læge og blive undersøgt for epilepsi. Fik jeg sagt at serotonin-syndrom kan have døden til følge?

Tænk dig om og lad være med at tage kombinationer af sindsyge doser...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

IngenFestUdenHest skrev:
Ville bare være rart afvide, at i små mængder er man ikk i "fare".

Jeg er ked af at ødelægge dit simple billede - men det er bare ikke så enkelt.

Medlem
Brugeravatar

Får du noget antidepressiv siden du skulle så højt op i dose? eller anden medicin?

Medlem

Geografisk sted: Århus
Lyder ikke så godt. For mig lyder det som en total voldsom dose, og nok også dette der er skylden. Nu kender jeg ikke til dit produkt men jeg kan umuligt tage mere end 200mg MDMA på 10 - 13 timer, og det er virkelig en høj dose. Og jeg har en rimelig god tolerance efterhånden... Folk der spiser sammen med os, hvor de prøver det første gang tager de omkring 50 - 80mg. Vi plejer altid at deles om 1gram til seks - syv mennesker. og vi brænder helt af..

Junior medlem

Kristian12 skrev:
Lyder ikke så godt. For mig lyder det som en total voldsom dose, og nok også dette der er skylden. Nu kender jeg ikke til dit produkt men jeg kan umuligt tage mere end 200mg MDMA på 10 - 13 timer, og det er virkelig en høj dose. Og jeg har en rimelig god tolerance efterhånden... Folk der spiser sammen med os, hvor de prøver det første gang tager de omkring 50 - 80mg. Vi plejer altid at deles om 1gram til seks - syv mennesker. og vi brænder helt af..

Altså jeg tog som sagt 1 - 1.5g i alt over ca. 10 timer.. Gjorde det for at prøve og nå mit eget "klimaks"..
Sådan som du beskriver dig og dine venners vaner, lyder helt anderledes end i min kreds må jeg sige, der rækker et 1g MDMA til 1-2 streger pr. person i en gruppe af 6, og som regel tager vi en streg hver 45min - 1 time.

Kan godt være det er os der er langt ude og skide? Ved jeg selvfølgelig ikke :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Havde du kvalme? Det første der sker ved serotonin syndrom er at du får kvalme, derefter ryster ukontrollabelt, dit syn, koordination og hørelse bliver forvrænget. At falde om uden at have haft kvalme lyder usansynligt og du ville heller ikke være i stand til at rejse dig op igen så hurtigt hvis først du var nede. :)
Epilepsi skyldes overaktivitet i hjernen, og behandles med dopamin-antagonister. MDMA er bla. en dopamin agonist. Coke gør at dopaminen der pumpes ud har mere effekt, altså ender man med en synergi-effekt. Siden epileptikere falder om af dopamin lyder det ikke helt usansynligt at det måske er derfor du faldt om. F.eks. hjalp jeg en pige med OD til en fest, hun havde meget tidligere på aftenen taget en lille mængde amf men efter at tage en mængde methylone som ikke ville kunne mærkes på en i forvejen clean person, faldt hun om (igen agonist + transportprotein-hæmmer). Man skal passe på med hvad man mixer. :) Selvom det var meget lidt coke som du tog for lang tid siden havde det måske stadigvæk effekt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
IngenFestUdenHest skrev:
Kristian12 skrev:

Altså jeg tog som sagt 1 - 1.5g i alt over ca. 10 timer.. Gjorde det for at prøve og nå mit eget "klimaks"..
Sådan som du beskriver dig og dine venners vaner, lyder helt anderledes end i min kreds må jeg sige, der rækker et 1g MDMA til 1-2 streger pr. person i en gruppe af 6, og som regel tager vi en streg hver 45min - 1 time.

Nej det er jeg slet ikke i tvivl om at du ikke ved, men det kan jeg så fortælle jer at det er i.
Endnu et af de der "Jeg har taget overdrevet meget narko og fået det dårligt, hvad tror i der er galt?" spørsmål..
For christ sake, ha da lidt respekt for jeres medmennesker og ikke mindst jer selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Helt klart overdosis. 1½ gram er en absurd mængde at tage på en dag, især hvis du ikke er vant til at tage MDMA.

Desuden har kokainen nok bevirket, at du ikke har kunnet mærke MDMA rusen ligeså kraftigt, og det er formentligt derfor du er endt ud med at tage så absurde mængder.

Medlem

Geografisk sted: Århus
IngenFestUdenHest skrev:

Det lyder umiddelbart som om jeres produkt ikke er særlig rent overhovedet. Jeg ville få en total overdosis og ret sikkert dø af 1 - 1.5gram over ti timer. Jeg plejer at indtage max 200mg over ti timer - Din dose er helt hen i vejret og jeg ved jeres emma er af meget ringe kvalitet. Det er simpelthen umuligt at indtage så meget ren MDMA. Jeg har nok taget MDMA 1 - 2 gange om måneden on/off i et godt år så helt uden tolerance er vi ikke. Men hver gang nakker det os. Vores producent lover også en renhed på knap 100%.

Junior medlem

Kristian12 skrev:
IngenFestUdenHest skrev:

Det lyder umiddelbart som om jeres produkt ikke er særlig rent overhovedet. Jeg ville få en total overdosis og ret sikkert dø af 1 - 1.5gram over ti timer. Jeg plejer at indtage max 200mg over ti timer - Din dose er helt hen i vejret og jeg ved jeres emma er af meget ringe kvalitet. Det er simpelthen umuligt at indtage så meget ren MDMA. Jeg har nok taget MDMA 1 - 2 gange om måneden on/off i et godt år så helt uden tolerance er vi ikke. Men hver gang nakker det os. Vores producent lover også en renhed på knap 100%.

Okay, jeres produkt lyder meget rent, ja :) Jeg har ærlig talt ingen idé om renheden af vores.. Men det virker skam godt, synes jeg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Insister altid på at få MDMA i krystalform. Tag aldrig imod det hvis det er pulveriseret, da det i så fald er cuttet op med 99,9% sandsynlighed... jeg mener, hvorfor ellers pulverisere det?!

Junior medlem

Morten på 14 skrev:
Insister altid på at få MDMA i krystalform. Tag aldrig imod det hvis det er pulveriseret, da det i så fald er cuttet op med 99,9% sandsynlighed... jeg mener, hvorfor ellers pulverisere det?!

Jeg har heller aldrig købt/fået andet end i krystalform :) knuser det som regel selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ScienceFreak skrev:
Havde du kvalme? Det første der sker ved serotonin syndrom er at du får kvalme, derefter ryster ukontrollabelt, dit syn, koordination og hørelse bliver forvrænget. At falde om uden at have haft kvalme lyder usansynligt og du ville heller ikke være i stand til at rejse dig op igen så hurtigt hvis først du var nede. :)
Epilepsi skyldes overaktivitet i hjernen, og behandles med dopamin-antagonister. MDMA er bla. en dopamin agonist. Coke gør at dopaminen der pumpes ud har mere effekt, altså ender man med en synergi-effekt. Siden epileptikere falder om af dopamin lyder det ikke helt usansynligt at det måske er derfor du faldt om. F.eks. hjalp jeg en pige med OD til en fest, hun havde meget tidligere på aftenen taget en lille mængde amf men efter at tage en mængde methylone som ikke ville kunne mærkes på en i forvejen clean person, faldt hun om (igen agonist + transportprotein-hæmmer). Man skal passe på med hvad man mixer. :) Selvom det var meget lidt coke som du tog for lang tid siden havde det måske stadigvæk effekt.

Så meget af det her er upræcist eller direkte forkert... fx er natrium-kanal-blokkere de mest almindelige farmakologiske midler af nuværende tilgængelige antiepileptika... den næst største gruppe værende GABA-agonister som fx benzoer.
Og fx hvor har du fra MDMA er andet end en 'indirekte' dopamin agonist (ved at MDMA får dopamin-transporteren til at sende dopamin ud i synapsen i stedet for væk fra synapsen - omend 'indirekte' stadig er et noget vagt udtryk).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Adhoc skrev:
ScienceFreak skrev:

Så meget af det her er upræcist eller direkte forkert... fx er natrium-kanal-blokkere de mest almindelige farmakologiske midler af nuværende tilgængelige antiepileptika... den næst største gruppe værende GABA-agonister som fx benzoer.
Og fx hvor har du fra MDMA er andet end en 'indirekte' dopamin agonist (ved at MDMA får dopamin-transporteren til at sende dopamin ud i synapsen i stedet for væk fra synapsen - omend 'indirekte' stadig er et noget vagt udtryk).

Ja, og en GABA-agonist ville hæmme dopamin. Alkohol er f.eks. en antagonist herpå, hvorfor epileptikere helst skal holde sig fra det. MDMA's effekt på dopamin har derimod intet med GABA at gøre.

Mht. hvor jeg har det fra: Fitzgerald JL, Reid JJ (1990). "Effects of methylenedioxymethamphetamine on the release of monoamines from rat brain slices". European Journal of Pharmacology

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg læste abstraktet til artiklen, der beskriver en mulig NE-releasing effekt af MDMA - medmindre du kan komme med nogle citater eller evt en artikel, der er mindre end 21 år gammel, syntes jeg stadig vi skal holde os til at MDMA's effekt på dopaminsystemet i hovedsagen er relateret til release af dopamin.

Først siger du at dopamin-antagonister bliver brugt til at behandle epilepsi - og så giver du mig ret i at GABA-agonister er de foretrukne antiepileptica, med den tilføjelse at de hæmmer dopamin (neurotransmission). Men det gør stadig ikke GABA-agonister til Dopamin-antagonister.

Ethanol er ikke en GABA-antagonist. Ethanols effekt har vist sig slet ikke at være så simpel og indvolvere i stor udstrækning glutamat og neuropeptid (bl.a. CRF) systemer ud over at øge frigivelsen af GABA.
Det er endda muligt at effekten skyldes kondensation af monoaminer i hjernen med acetaldehyde og altså er katabolisk. Der er data, der tyder på at ethanol (i rus-koncentrationer) ikke direkte influere GABA-A receptore in vitro i neuroner fra hjerne-regioner, hvor ethanol influere på GABA funktion in vivo.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var sådan set ikke behandlingsformer for epilepsi jeg ville diskutere, jeg ville bare fremhæve at epilepsi=dopamin, MDMA=dopamin og at der må være en sammenhæng med at høje niveauer af stoffet resulterer i forstyrrelse af motoriske evner.
Og nej, GABA-agonister er ikke det samme som dopamin antagonister, men de resulterer jo begge i hæmmelse af udskillelsen af dopamin, selvom de ikke har præcis samme effekt. Jeg kunne forestille mig at en GABAa-agonist ville ramme flere ting (hvis jeg ikke husker helt forkert, har GABA et rimelig bredt spektrum af egenskaber) end et selektivt lead til en bestemt dopamin-receptor (og generelt har de forskellige egenskaber, hvorfor antipsykotika som hører under gruppen dopamin-antagonister bruges til dét formål og GABA-agonister til epilepsi).

Men det jeg ville frem til: coke hæmmer reuptake, MDMA er agonist= meget dopamin. Da der, som set hos epilepsi-patienter, lader til at være en sammenhæng mellem motorik og transmitterstoffet tænkte jeg at hans reaktion over for den absurde mængde narko bundede i det her, da det ikke lød til at han havde fået overdosis af MDMA, der som regel viser sig i form af serotonin-syndrom (eller jo, en overdosis havde han jo fået, men grundet en combi). De to stoffer har jo synergisk effekt da de rammer samme sag fra to vinkler.

Junior medlem

De sidste tre gange jeg har været på MDMA har jeg fået epileptisk anfald.
Det kommer altid dagen efter omkring middagstid. Jeg falder om med kraftige kramper.
Jeg har fået noget medicin på recept. Jeg tager det ikke da jeg godt ved hvorfor jeg får anfaldene.
Jeg har prøvet meget andet også efter de anfald. Det eneste der udløser de anfald er emma pigen!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]