Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 94 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jack von Hashluder skrev:
Manze skrev:
frækfyr skrev:
Manze skrev:
Luk nu røven Max, du ved hvad jeg mener.

Du tror måske gødning er sterilt eller hvad?
Flagermuse lort? ja det bruger alle growers jo.
JA, hæld du endelig salt på dine planter :)
Hvad vil du med salt? vi snakker om at holde rovdyr væk.

/e OG hvis du pisser på dine planter ville du brænde dem af, som i - overgødning.
Så, ville bare lige hjælpe, så de ikke futtede lortet af - Men lad vær og hør på mig, MAX VED ALT!!!!!...

Du gør virkelig alt for at misforstå, Manze :)

Salt blev ikke nævnt i sammenhæng med rovdyr, men derimod snegle. Jeg gætter på at rådet var at man skulle strø salted RUNDT om sine planter, ikke PÅ sin planter.

Mht. urin, som sagt 9000 gange nu, undgå at pis PÅ dine planter.. pis i nærheden eller i en beholder du kan have stående.

:roll:

MaximumG skrev:
hahaha :) du så sød :) .. rovdyr.. hmm.. smid et billede på en pind, hvorpå manze danser krigsdans.. det skal nok holde aberne væk :D ;)

Ja? rovdyr.. Det hjælper garantrisse at pisse for at undgå snegle.
DU er fucked up, kom ud af din hashpsykose.

Det påstår Max ikke, han påstår at salt hjælper mod snegle. Pis giver derimod næring. Man skal dog ikke pisse på sine planter, og ikke gøre det for tit ved siden af sine planter.

Det er jeg udemærket godt klar over. Men når vi sidder og snakker om pis, giver det god mening at det nok er mod rovdyr, og IKKE snegle!

PLUR!

Medlem

Manze skrev:
[Hvorfor går du udfra det er LR?
- jeg gror 20km væk fra min bopæl.

Undskyld for det sene svar, men er ikke så aktiv på forummet pt. Efter mine erfaringer med det indendørs, kombineret med det "faglitteratur" jeg har læst, synes jeg det virker som en af de mest hårdføre planter i branchen. Men med min ringe erfaring taget i betragtning, skal der sikkert være en anden mere hårdfør sort som kan bruges.

Det jeg søger en den sort som kan klare sig alene så lang tid som muligt. Hvilken er det?

Umiddelbart vil jeg sige jeg kun får tid til at tjekke op på plantens ve og vel to gange i ugen pga. arbejde osv. Samtidig ville det være fedt, hvis den kunne overleve en Roskilde Festival, men det er jo 9 dage, så det bliver på et kussehår. Ellers må jeg finde en der kan kigge efter det imens, hvilket jeg nok skal finde ud af :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jauwnes skrev:
Manze skrev:
[Hvorfor går du udfra det er LR?
- jeg gror 20km væk fra min bopæl.

Undskyld for det sene svar, men er ikke så aktiv på forummet pt. Efter mine erfaringer med det indendørs, kombineret med det "faglitteratur" jeg har læst, synes jeg det virker som en af de mest hårdføre planter i branchen. Men med min ringe erfaring taget i betragtning, skal der sikkert være en anden mere hårdfør sort som kan bruges.

Det jeg søger en den sort som kan klare sig alene så lang tid som muligt. Hvilken er det?

Umiddelbart vil jeg sige jeg kun får tid til at tjekke op på plantens ve og vel to gange i ugen pga. arbejde osv. Samtidig ville det være fedt, hvis den kunne overleve en Roskilde Festival, men det er jo 9 dage, så det bliver på et kussehår. Ellers må jeg finde en der kan kigge efter det imens, hvilket jeg nok skal finde ud af :)

Enhver dansk pot/ udendørs strain kan godt klare sig et par dage for sig selv.
bare være OBS på mug sidst i sæsonen! :) Hvis den, vel og mærke, har tykke buds :p

Medlem
Brugeravatar

Jeg er klar og håber alle får en god høst til efteråret;)

Medlem
Brugeravatar

sunshine reagge skrev:
Jeg er klar og håber alle får en god høst til efteråret;)

klar som en ræv!! :P men JA GOD HØST ALLESAMMEN!!!

Medlem
Brugeravatar

@bomlee.
Mht. kapillærkasse så smider man en plantesæk ovenpå, men der er jo
'indbyggede potter i' som når ned til vandet i kassen. Men om det er nok
plads til rodnettet på seriøst store potplanter, det ved jeg ikke.

Ved nærmere eftertanke, så ville jeg ikke spilde tid på 'sådan et halvstort
flamenco skrummel'. Medmindre man har en altan, har tænkt sig at dyrke LR,
og er væk længere tid ad gangen.

Medlem
Brugeravatar

Denne sommer kan godt gå hen og blive meget varm. Efter en hård og kold
vinter kommer en varm sommer.
Sådan har det heddet sig siden jeg var barn i 50-60'erne, det slog ikke fejl dengang, så vi kan stadig håbe på en kanon sommer. Måske også et godt
efterår, det blev hurtigt koldt sidste år.

Hvornår havde vi sidst en 'indian summer'?
Jeg har kun positive fornemmelser for sommer og efterår 2011, so far!

Medlem
Brugeravatar

Potper skrev:
Denne sommer kan godt gå hen og blive meget varm. Efter en hård og kold
vinter kommer en varm sommer.
Sådan har det heddet sig siden jeg var barn i 50-60'erne, det slog ikke fejl dengang, så vi kan stadig håbe på en kanon sommer. Måske også et godt
efterår, det blev hurtigt koldt sidste år.

Hvornår havde vi sidst en 'indian summer'?
Jeg har kun positive fornemmelser for sommer og efterår 2011, so far!

det er da kun 1-3 år siden vi havde den varmeste oktober nogensinde? eller den med mest sol.. kan ikke huske det.. :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Snabel@ skrev:
Jeg satser da på at man kan beskytte planterne på en eller anden fancy måde, jeg har hørt at sådan noget lime pulver skulle kunne holde snegle væk, og bladlus og det skulle der være en masser af midler imod og jeg satser ski ikke på at det kommer dyr som hjort osv i min have...

Bare lige for at bringe anti-dræbersnegle emnet op igen, så kan kaffegrums eller bare alm. malet kaffe også anvendes ved at sprede en cirkel af kaffe rundt om planten. Dræbersnegle kan på ingen måde lide koffein og kaffegrums som selvfølgelig indeholder mindre koffein end kaffen normalt ville burde også være tilstrækkeligt...
Så er der også salt som i allerede har diskuteret.. Salt fungere skam også udemærket, men problemet ligger i at salt er opløseligt i vand, hvilket vil sige at i skal ud og sprede nyt salt, hver eneste gang der har været et regnskyld.. Og konstant gensaltning er der ingen planter der har godt af, hverken hamp eller hæk..

Så er der også det dyre alternativ kaldet feramol.. Men det har i allerede diskuteret :)

Et sidste alternativ kunne være et "mini-hegn" af kobbertråd i form af en lille cirkel rundt om planten 3 - 4 cm over jorden.. Der skulle være noget med magnetfeltet, som sneglene ikke er glade for, men hukommelsen svigter lidt.. ;) Søg eventuelt lidt på DCF efter dette.. Mener jeg læste det der i tidernes morgen.. ;)

Men held og lykke folkens!

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Så er tiden snart inde :D Næsten kun +grader :gud:

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: jeg har været her
jeg regner med at købe de der Skunk no. 1.
Mr Nice Seedbank - Critical Mass Regular Seeds - 18
og plante dem i drivhus her i starten af april?
Noget feedback? ville det være en ok ide? mht blomstring + dansk klima? :)

Medlem
Brugeravatar

ARHHHHH!!!! det kribler i mine fingere!!! er det nu? er det nu? er det nu? :D

jeg har virkelig lyst til at sætte en spiring i gang nu, og så stille dem i små potter indenfor i vinduet indtil de skal ud, eller er det fortideligt?? :(
sidste år dummede jeg mig, og der nåede mine planter at gå i blomst 2 gange og ikke blomstre helt færdigt 2 gang... ikke kønt syn :cry:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Ifølge DMI, stopper frost nætterne på tirsdag i næste uge :) Så vent til tirsdag og se på DMI om vi kun får +grader frem over :D

Så vi kan snart begynde at plante :gud:

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem
Brugeravatar

ja, men da jeg har mulighed for at have dem stående inde lidt tænker jeg ikke så meget på temperaturen, men lysmængden og om jeg kan få det til at passe med blomstringsperioden :gud:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

simohejr skrev:
ja, men da jeg har mulighed for at have dem stående inde lidt tænker jeg ikke så meget på temperaturen, men lysmængden og om jeg kan få det til at passe med blomstringsperioden :gud:

Du skal ikke få noget til at passe med blomstringsperioden, de styrer de helt selv så længe de står udenfor.

Moderator
Brugeravatar

@Manze
Problemmet er at startes de for tidligt er der stadig for få lystimer udendørs til at de vegger, så de påbegynder blomstring, for derefter at 'revegge' - ikke helt et brugbart term i dette eksempel, men du forstår pointen regner jeg med. For så til sidst, i sensommeren at blomstre igen.

Dette problem kan dog fikses ved at supplere med en sparepærer eller to, i vindueskarmen eller hvor man nu spirrer, så man sikre sig de får 18 timers lys i døgnet.

Medlem
Brugeravatar

@nikolajsen.. tror jeg starter med kaffe og så feramol, det må sikre det optimalt:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
I skal altså passe på med at så for tidligt. Det kan godt være at DMI siger at der ikke kommer frost de næste 2 uger men sidste år kom der frost i slutningen af april.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jack von Hashluder skrev:
I skal altså passe på med at så for tidligt. Det kan godt være at DMI siger at der ikke kommer frost de næste 2 uger men sidste år kom der frost i slutningen af april.

Helt klart!
Folkens.. Husk på at i hellere vil så jeres frø to uger for sent end to uger for tidligt... Det værste som kan ske ved at i såer dem for sent, er at jeres planter ikke bliver nær så store, som de normalt ville, hvilket er en lille pris at betale, frem for at de bliver slået ihjel af frosten.. ;)

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Ville høre om jeg er den eneste som smider frø i jorden her til den 1ste? :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 94 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]